bmw r1100gs verbouwen..?

Ik vind het ook niks hoor maar dacht laat ik eens meedenken ;) Overigens zou ik niet direct een motor kopen die nog "verbeterd" moet worden voor je er op wilt rijden. Waarom wil je eigenlijk een GS1100?

Thanx voor het meedenken!
Voor zover mij bekend bestaat er geen motor waar ik niks aan zou willen(laten) veranderen/verbeteren, bij die bmw's zie ik niet vaak grote veranderingen dus ik was benieuwd(en op zoek naar inspiratie :) ).
Ik heb tot nu toe brikkies gehad en hoe mooi ik ze ook vind, ik wordt gek van die mankementen continu. Het rijgedrag laat trouwens ook te wensen over.
Die bmw lijkt me een goeie motor voor in de stad met weinig onderhoud(moet ook buiten staan). In de zomer ermee op vakantie hoort dan ook eindelijk tot de mogelijkheden :] .
Een sm lijkt me wat bruter en vind ik ook mooier maar daar heb je volgens mij nogal veel onderhoud aan, of bestaan er ook types die daar niet voldoen???
Ktm duke is trouwens ook nog een kanshebber maar erg duur...
 

Wat moet zo'n "ouwe" 1100 nog opbrengen dan? Gaat die niet om groot en dus duur onderhoud vragen? Misschien een idee om je in de kosten daarvan te verdiepen voor je er aan begint? Stel dat je het dan over een bedrag van € 1500 hebt, dan zou je ook eens kunnen kijken of je niet een jongere 1150 met veel minder kilometers op de teller zou kunnen krijgen als je die € 1500 bij de aanschafprijs van de 1100 doet?

Ok nu heb ik genoeg meegedacht voor vandaag ;)
 
Wat moet zo'n "ouwe" 1100 nog opbrengen dan? Gaat die niet om groot en dus duur onderhoud vragen? Misschien een idee om je in de kosten daarvan te verdiepen voor je er aan begint? Stel dat je het dan over een bedrag van € 1500 hebt, dan zou je ook eens kunnen kijken of je niet een jongere 1150 met veel minder kilometers op de teller zou kunnen krijgen als je die € 1500 bij de aanschafprijs van de 1100 doet?

Ok nu heb ik genoeg meegedacht voor vandaag ;)


Tsja zo'n 1150 lijkt mij ook een stuk beter maar die zijn tweedehands ongeveer 2 keer zo duur als een 1100...
Zit er voorlopig helaas gewoon niet in ;( .
 
Heb effe zitten photoshoppen, is een begin maar vind het zelf al een hele verbetering.
Oud:
full
 
Laatst bewerkt:
En nieuw:
full

Hmm beetje klein geworden :(
Naja komt nog wel over toch?
 
Hmmm en ik heb eens in een Duits blad een mooie blauwe boxer gezien, een behoorlijk oude machine die helemaal in SM trim was gezet en die nog mooi scheen te presteren ook!

Dag Oma ;)

Schoonbroer kwam even met dat blad langs waarin die mooie blauwe boxer staat. D'r zit van alles wat in, van een R80 frame tot R1100RS cardan-achterbrug en R100R motorblok. Die kerel die dat gebouwd heeft is echt :}

 
Ik moet zeggen, voor een BMW-motorfiets vind ik 'm echt fantastisch. Zeker met de wetenschap dat die kerel 'm helemaal zelf heeft opgebouwd.
En kijk eens naar die PORNO-naven !!! :9~ :9~ :9~
Wil ik ook wel in me KTM hebbuh, niet da 't zal passen, maar toch....
 
Onder GS-ers is dit niet extreem. Er zijn er bij die 70.000 in het jaar doen...

Bij 50.000 km is die 1100GS net ingereden. 110.000km is niet veel voor boxer. Ik ken exemplaren dien 300.000 hebben gelopen en het nog steeds fantastisch doen. En het is allemaal zo simpel in elkaar gezet dat je overal bij kan en het onderhoud dus niet duur is. Mede door de simpelheid van de techniek gaat er ook niet zo veel stuk. En de vraag hoe lang kunnen ze nog mee wordt hier: http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=7210 ook beantwoord.

Voor verbouwingen:
Kijk hier eens: http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3144
Of een 1100 GS met een KTM LC8 voorvork: http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=7208 (dan moet je dus de triangel verwijderen e.d. is een grotere klus dan eventjes de stuurklemmen lossen!)

Verder is er op het BMW GS forum http://www.bmwgsclub.nl/forum veel info te vinden over verbouwen van R1100 GS-en (zoeken op dessie, gonzo of desierto). Daarnaast is er op dat forum ook veel info te vinden over het onderhoud van 11x0's.

P.s. ik merk dat de laatste tijd er meer 1100 rijders bij komen. Mijn verwachting is dat het een gewilde klassieker wordt.....
 
Niet extreem verbouwd, maar alle optische problemen zijn (ruimschoots) opgelost. Weet nog niet wat het op de weg doet, maar dat kan haast niet tegenvallen! Over een week weet ik meer, en ben ik misschien wel de nieuwe eigenaar...
Wat lijkt jullie trouwens eenn redelijke prijs? (1996, 23dkm(wel bijzondere stand..), klaarblijkelijke opties plus koffers en tanktas)

Bijlage: r1100gs.gif
 
Niet extreem verbouwd, maar alle optische problemen zijn (ruimschoots) opgelost. Weet nog niet wat het op de weg doet, maar dat kan haast niet tegenvallen! Over een week weet ik meer, en ben ik misschien wel de nieuwe eigenaar...
Wat lijkt jullie trouwens eenn redelijke prijs? (1996, 23dkm(wel bijzondere stand..), klaarblijkelijke opties plus koffers en tanktas)

full

Buiten de andere uitlaat en het afgeknipte snaveltje zie ik geen veranderingen...
23K lijkt me erg weinig, staat ie bij een dealer?
Succes met je evt. aankoop!
 
(Afbeelding)
Buiten de andere uitlaat en het afgeknipte snaveltje zie ik geen veranderingen...
23K lijkt me erg weinig, staat ie bij een dealer?
Succes met je evt. aankoop!


Zie je ook niets aan de velgen?? Misschien op deze foto. Tuurlijk is het niet te vergelijken met wat hiervoor voorbij kwam, maar voor de normale knip best een leuk iets.
Geen dealer, particulier. Nog waardeschattingen?

Bijlage: r1100gs.JPG
 
Laatst bewerkt:
full


Tsja idd. andere velgen en gepolijst? Ik hou zelf erg van spaakvelgen maar dit ziet er ook wel stoer uit...
En de prijs...? Geen idee, als ie van een parteculier is iets van 5000 euro?
 
Terug
Bovenaan Onderaan