BMW R1100R brat/scrambler

Om nog even off-topic te blijven;
Vandaag m'n nieuwe crosser opgehaald!! *O*

Yamaha YZ250 '15 *D
Foto-7L8GNCXV-D.jpg
 
Veel veranderingen zitten er bij de 2takten niet in.
2015 is wel veranderd, vering van de 4takt er in en ander plastic.
Daarvoor zijn de 2takten bijna 10 jaar niets veranderd.

De 4takten maken nog wel redelijke ontwikkelingen door.

Maar dit is vooral leuk, erg leuk spelen!
Doe het niet meer voor de wedstrijden, maar meer voor de gezelligheid en conditie :)
 
Zo! Kleurtjes kiezen is toch moeilijker dan het lijkt.
Hebben meer mensen daar twijfels over..?

Gisteren even naar de Gamma geweest om wat kleuren uit te kiezen ter indicatie;
Het gaat een Spinazie-Racebaan worden
Foto-IP6ZRXZL-D.jpg
 
Beide zullen mat worden.
Op de tank zal met Racebaan een soort striping komen, om het niet te veel leger-groen te laten lijken...

Spinazie-racer, mooie naam voor de Beemer ;)
 
Even voorstellen;

Bart, 25 jaar, en met een BMW R1100R.
Niet bepaald het stereotype BMW-rijder, maar ben best tevreden over de rijeigenschappen!

Hier een foto van de standaard motor, zoals hij was.
[afbeelding]

En na een uurtje photoshoppen gaat dit mijn grote inspiratie worden!
[afbeelding]

Een to-do lijst;
- achterframe aanpassen, bochten buigen en lassen.
- buddyseat aanpassen, zadelpan maken en laten bekleden.
- andere koplamp, beugels.
- dashboard aanpassen.
- nieuwe uitlaat.
- tank, koplampbeugels en achterframe spuiten.
- velgen en kleppendeksels laten poedercoaten.
- motorcross stuur + klemmen (dik stuur, 28mm)
- plastic delen met folie wrappen (carbon 4d)

De veranderlingen zijn grotendeels cosmetisch.
Motorisch is de R1100R helemaal prima. Daarbij vind ik met motorkarakter en vermogen meer dan prima. Alleen met (stofzuiger)geluidje is echt drama!

Ik zal proberen om hier de vorderingen regelmatig te uploaden!
 
Ik heb even snel 2 ontwerpjes gemaakt voor de tank..
Geheel groen wil ik m niet hebben, want het is toch wel een behoorlijke tank. (ha ha, tank...)

Ik was wel benieuwd naar jullie mening..
En als er nog andere styling-ideeen zijn, zie ik ze graag!

Foto-3XHHKO3R-D.jpg

Foto-FEZE7KAJ-D.jpg
 
Ik vind die bovenste wel mooi icm dat aluminium gegraveerde logo ook in grijs . . .
 
Bovenste maar lijkt nog iets te fors. Misschien biesje langs de brede baan? En dan aan beide kanten. Breekt de dikke streep een beetje....
 
Nee alleen grijs-titanium kleurtje.
Daar ben ik wel over uit...

Alleen het model van de streep is nog even zoeken
 
Bart, Mooi project.

Heb net even alles gelezen en natuurlijk de plaatjes bekeken O-)
Maar wordt echt een gave beemer!!

Persoonlijk vind ik het bovenste ontwerp het mooist.

Ben zelf ook bezig, met als basis precies jouw motor maar dan een 850, zelfs de kleur is hetzelfde.
Echt leuk om dit topic dus te lezen en ideeën op te doen.

Succes en ik blijf deze volgen!!
 
Ziet er inderdaad goed uit. Volg dit topic al een tijd en zou graag een 1100 R willen verbouwen. Momenteel is dat nog geen optie. Momenteel een R 80 uit 85 als project.

Ik zag er laatst bij de BMW-specialist een 1100 R staan van een Belgische klant. De cardantunnel werd aangepast zodat het dikkere achterwiel weer uitlijnde op het voorwiel en frame. Verder werd de koplamp vervangen en dikke endurobanden gemonteerd.
De combinatie met een op maat gemaakte scrambler zadel, klein achterlicht en led knipperlichten, een zwarte zijdeglans tank en klein voorspatbord was zeker nier verkeerd.
Al met al een bruut apparaat en ook geen straf om op te rijden of in je garage te parkeren.
Ik heb een vermoeden dat deze Beemer dezelfde kant op gaat😎
 
Leuk! Heb je daar toevallig een foto van?
En van de Belgische 1100R..?

Cardan ed. blijven origineel, ook blijven er gewone wegbanden op voor betere wegligging.

Zijdeglans lak was lastig volgens de spuiter, dus zal het meer richting mat-groen/grijs te gaan.
Zondag een afspraak om alles te bespreken, ben erg benieuwd.

Leuk dat er nog meegelezen wordt ;)
 
je hebt waarschijnlijk nog veel meer stille volgers... ben wel benieuwd naar het resultaat straks.

keep up the good work *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan