BMW R1100R brat/scrambler

Ik zit toch nog wel in een klein dilemma over het zadel.
Heb werkelijk geen idee wat handig is om als bodem te gebruiken.
Iemand tips?
 
Ik heb een bodem van aluminimplaat gemaakt,gaatjes voor popnagels al voorgeboord.
Ligt nu bij Nopper,is een ware artiest met zadels :+
full
 
Heb net een mailtje terug gekregen van een stoffeerder hier uit de buurt; MJ Seats.
Hij raadde aan om watervast multiplex te bebruiken.
Komende week daar maar eens een mooi klusje van maken!
 
Via Ebay een setje stuurklemmen gekocht.
Deze op 2 van de bestaande 8 gaten zetten. Dit ter vervanging van de 2 lelijke stuurdelen.
De overige gaten gaan opgevuld worden door ledjes voor de neutraal, knipper, olie enz...
Foto-XZTN6CHF-D.jpg

Ook m'n nieuwe koplampje is binnen!
Ik wil proberen de bevestiging om te draaien naar de bovenkant van de lamp.
Hiervoor in feite dus het binnenwerk van de lamp 180 graden draaien.
Zo blijft de onderkant lekker clean. Net even anders dan op de Photoshop dus.
Foto-XBWJOVMD-D.jpg

*O*
 
En dit vertel je nu pas...nu ik mijn r1100r net weggescheten heb...Gelukkig is verbouwen verslavend en ga je hem dus snel verkopen om plaats te maken voor je volgende project !!
 
Vandaag nog weer even de schuur ingedoken.
Als eerste de accuhouder weer netjes gemaakt...
Blank geschuurd, roestvrij, en toen met het spuitbusje er langs.
Nog een rubber matje op maat gemaakt voor de accu.
Ik weet dat niemand het verder ziet, maar gewoon even voor het gevoel...
Foto-AU6FH3G3-D.jpg

Foto-7D33FREZ-D.jpg


Daarnaast bezig geweest met de bodemplaat voor het zadel.
Toch maar van hout gemaakt. De komende week met metalen strips de onderkant verstevigen. Ook handig om bevestigings-/afstandbussen op te maken.

Heb het hout nu vrijwel gelijk met het frame. Iemand enig idee of de bekleding dit nog breder maakt?
Wil het niet te lomp hebben...
Foto-QBVLEX66-D.jpg

Foto-PE3PHLYE-D.jpg

Foto-UP38YONR-D.jpg


Ook heb ik de koplampbevestinging om kunnen draaien naar boven. Dit heeft me echter aan het denken gezet over de kilometerteller/toerenteller. Ik dacht aanvankelijk de originele tellers te gaan gebruiken. Heb alleen het idee dat dit weer erg fors uit zal vallen...
Nu misschien toch een digitaal tellertje..? Zo'n Koso geval oid..
 
Kun je dat stukje hout niet wat met het frame meebuigen door het te stomen?

*hoe orecies weet ik niet precies :+
 
Helaas is dat niet mogelijk...
Dan kom ik aan de voorkant niet uit. Dat kan maar op 1 manier omdat hij om de tank zit.
Ook kan ik in t midden van het zadel niet naar beneden omdat hier de zekeringen en relais in een kastje zitten..
 
En dit vertel je nu pas...nu ik mijn r1100r net weggescheten heb...Gelukkig is verbouwen verslavend en ga je hem dus snel verkopen om plaats te maken voor je volgende project !!

Haha, je bent de eerste die het hoort als hij in de verkoop gaat.
Echter is daar nu nog zeker geen sprake van. Eerst nog zelf lekker van de 1100 genieten!
 
Weer een dagje vrij!
De stuurklemmen waren inmiddels binnen uit Engeland. Deze er even opgeknupt met een oud stuur. Lijkt best stoer, lijkt me!
Foto-FXP7X6GW-D.jpg

Foto-YRMYRFJ6-D.jpg


Ook een beugel op het achterframe gelast waar het achterlicht met kentekenplaat aan vast komt. Heb een enduro-kentekenplaathoider gebruikt. Nog maar even kijken of dit zo een beetje door de beugel kan voor meneer agent...
Foto-L4GASIM3-D.jpg

Foto-L8JI6QYB-D.jpg
 
Vinden ze niet leuk kan ik je uit ervaring vertellen. Gelukkig had ik een agent die het werk aan m'n motor wel kon waarderen maar z'n collega's zouden me 100% zeker bekeuren voor het "bijzettafeltje" zoals hij het noemde ;)
 
Nog een paar uurtjes aan de motor kunnen werken.
Aan de onderkant van het zadel heb ik aluminium hoekprofiel gemaakt en vastgezet met slotbouten.
Het zadel kan aan de achterkant vastgezet worden op hetzelfde stripje als voor het achterlicht.
Ook de led-knipperlichten onder het kontje gemaakt, lekker clean!
Foto-H4DLTZXY-D.jpg


Ook van het oude schuin een soort-van voorbeeld gemaakt. Zo krijgt t al mooi een beeld :)
Foto-TQHPRY4U-D.jpg


Nog een (matige) foto van de koplamp voorop de motor. Past er prima op zo!
Foto-FXVCSQG6-D.jpg
 
Dit gaat 100% een bekeuring opleveren, die kentekenplaat. Dan kun je 'm nog beter naast je wielplaatsen.
 
Ik weet dat de kentekenplaat niet volgens de eisen is (de 30 graden).
Alleen heeft elke enduro motor een zelfde kentekenplaathouder...
Ik laat het eerst zoals t nu is. Vind het onopvallende wel mooi.
 
och, hij zit volgens mij niet platter dan bij mijn Snavelfiets en daar heb ik de laatste 15 jaar ook alleen nog maar waarschuwingen voor ontvangen:
 
Ik hoop het dan ook maar bij waarschuwingen te houden...


Net het plankje voor het zadel in de hoogglans zwart gezet.
Volgende week een afspraak maken met de stoffeerder! *O*
 
O! En nog wat..

Via E-bay een digitale teller gekocht uit USA
Trail Tech Vapor Stealth, scheelt even €40 incl verzenden met hier!
Foto-ZXXV8WHE-D.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan