BMW R1100R brat/scrambler

Vandaag een opzetje gemaakt voor het koplampje. Qua hoogte zit het prima, en ook genoeg ruimte er achter voor het contactslot. Deze week verder met het beugeltje ervoor.
Foto-XXLZTLIG-D.jpg


De uitlaat het ik er even opgezet om te kijken of alles past naar behoren. Vind het bést geslaagd, met de lijnen en (on)opvallendheid.
Foto-OM8DO674-D.jpg

Foto-LB7SSIQ8-D.jpg


Een beetje met alles tegelijk bezig op t moment.
Het zadeltje is bijna zover, kan dan naar de bekleder *O*

Vraagje;
Weet iemand een goede poedercoater voor de velgen?? Ergens in omgeving Groningen...
 
Vandaag nog bezig geweest met het beugeltje voor de koplamp.
Ook een malletje gemaakt voor een klein schermpje...
Smoelt goed toch?
Foto-LM6SAGYG-D.jpg
 
Heb je al klappen uit door demper laten komen?
Zat ook voor zo'n dempertjes te kijken. Ziet er echt supervet uit. Alleen qua geluid denk ik dat die te hard is.
Ik wil wel een knetterpijp, maar er is een grens xD
 
Heb je al klappen uit door demper laten komen?
Zat ook voor zo'n dempertjes te kijken. Ziet er echt supervet uit. Alleen qua geluid denk ik dat die te hard is.
Ik wil wel een knetterpijp, maar er is een grens xD

Nog niet.. Heb de tank helemaal leeg (incl pomp en filter). Heb er dus helaas nog geen kans voor gehad. Kan nog een paar maanden duren voor ik het hoor.

Op internet/YouTube is wel wat te vinden, maar niet specifiek de combinatie van deze motor met dit type uitlaat..
Dominator GP2 uitlaat. Lekker cheap uit Polen, maar kwaliteit valt me nu nog niet tegen!
 
Ik wil wel een knetterpijp, maar er is een grens xD
Wat wil bijna iedereen dat hij/zij een andere demper (of niet) op zijn motor wil. Zelf horen dat je op een motor rijdt.

Dit soort personen zijn er de oorzaak van dat sommige stukken van de mooiste dijkjes afgesloten zijn voor motorrijders :(
 
Wat wil bijna iedereen dat hij/zij een andere demper (of niet) op zijn motor wil. Zelf horen dat je op een motor rijdt.

Dit soort personen zijn er de oorzaak van dat sommige stukken van de mooiste dijkjes afgesloten zijn voor motorrijders :(

En aanstellen is ook een vak... :Z

Zal ik de originele stofzuigerslang er maar weer opzetten dan? ;)
Ik begrijp ook heus wel dat er een grens is qua geluid. Maar hier zit gewoon een dB-killer in.
 
En aanstellen is ook een vak... :Z

Zal ik de originele stofzuigerslang er maar weer opzetten dan? ;)
Ik begrijp ook heus wel dat er een grens is qua geluid. Maar hier zit gewoon een dB-killer in.
Helaas wonen die aanstellers langs de leuke dijkjes. Maar daar zal jij geen boodschap aan hebben.
 
Je moet het natuurlijk niet te bont maken, niet te asociaal zowel rijgedrag als geluid.
en wanneer je de bebouwde kom of mede weggebruikers tegenkomt(fietsen enzo) ff een versnelling omhoog, gas los en he moet eens opletten. Komt helemaal goed.

dan blijft het best mogelijk.

Ik ga het liefst rond etenstijd. ........ lekker de dijk voor jezelf.
 
Zo.. Is het geluid besproken ;)

Nu weer verder! Morgen het zadel naar de bekleder *O*

Een rare week op het werk, dus weinig tijd voor de motor...
Hopelijk na het weekend weer verder met de voorkant!
Ook hoop ik dan de digitale teller binnen te krijgen
 
Het tellertje is binnen!! :D
Volgende week alles maar eens proberen aan te sluiten.
Foto-4TAER8WV-D.jpg


En kom net van de bekleder, het zitje weggebracht.
Mooi donker, iets gewolkt, bruin leer :9~
 
Mooi project Barthos. Ik zou ook wel een ander stuur op mijm r1100r willen maar weet eigenlijk niet zo goed waar te beginnen.

Die poedercoater vind je trouwens op www.knalnaarpotz.nl
Heb goede dingen over die man gehoord.
 
Het aanpassen van het stuur kan op meerdere manieren.
Ik heb 2 van de bestaande boutgaten verder doorgeboord. Op EBay heb ik 28mm stuurklemmen gekocht. Lijkt net even wat "vetter" dan een standaard 22mm stuur.
Nadeel hiervan is wel dat je boutgaten over houdt, maar deze vul ik zelf met ledjes.

Een andere mogelijkheid is wellicht makkelijker; een bovenste kroonplaat van een GS. Deze hebben al gegoten klemmen voor een 22mm stuur.

De laatste mogelijkheid die ik weet zijn adapters die op de bestaande boutgaten gezet kunnen worden. Op deze adapters zitten dan ook weer 22mm stuurklemmen op. Echter is dit wel een erg dure oplossing (+/- €220), maar dan ben je wel redelijk makkelijk klaar.

Ik had ook al even op de site gekeken. Mooi in de buurt, als ik zover ben ga ik zeker contact zoeken.
 
Is bij mij om de hoek zo'n beetje. Die man is echt een pietje precies.

Kroonplaat van de GS is idd een optie. Ik ben zelf (nog) niet zo'n sleutelheld maar dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar die 28mm lijkt mooier.

Ik vind het originele stuur niet lekker rijden. Bij nader inzien past de RS houding of caferacerhouding mij toch beter.

Wil er verder niet teveel aan schaven. Misschien een leuk projectje voor het voorjaar.
 
Kroonplaat van de GS is idd een optie. Ik ben zelf (nog) niet zo'n sleutelheld maar dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar die 28mm lijkt mooier.

Wat je ook kunt doen is een GS kroonplaat en daar een verloop van 22 naar 28mm op zetten.
Zo'n kroonplaat omwisselen is echt prima zelf te doen.
Op EBay staan ook genoeg verloopjes e.d.. Worden vaak in de motorcross gebruikt.
 
Gaat er zeker van komen. Eerst nog even sparen en eerst een paar andere problemen oplossen.
Motor loopt boven de 4500 rpm niet lekker. Trillen, weinig trekkracht. Heb onlangs nog de kleppen gesteld en gasklephuizen gesynchroniseerd met hulp van iemand die goed kan sleutelen. Liep eventjes perfect maar probleem is weer terug. Misschien is de synchronisatie verlopen of zuigt ie ergens valse lucht.

Verder zit er ook een rammel in het blok en is de keerring van de uitgaande as van de versnellingsbak lek of het as-lager is niet fris meer maar kan ook van een slechte synchronisatie komen. Dat zou mogelijk ook het trillen veroorzaken.
Balen. Kan de motor eigenlijk niet missen nu. Gebruik hem dagelijks
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer lekker bezig geweest met de 1100!
Eerst een flyscreen gemaakt. Iéts anders dan het eerdere malletje, omdat die eigenlijk net te kort was.. De kromming aan de bovenkant is gelijk aan de kromming in het achterframe. Zo komt alles er weer een beetje in terug...
Foto-6GRRNLOC-D.jpg

Foto-V8MH78IR-D.jpg


Ook ben ik vandaag begonnen aan een beugel voor de teller. Past allemaal best netjes zo.
Foto-OBNCFSUU-D.jpg


Donderdag weer verder! Vanavond een concert (Boxer Rebellion), en morgen naar Soldaat van Oranje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan