BMW R1100R brat/scrambler

Omdat er nu een digitale teller op komt heb ik de lomp/grote adapter op de velg niet meer nodig.
Deze heb ik verwijderd en allen de afstandbus gebruikt. Achteraf kom ik er achter dat dit (natuurlijk) ook vuil bij het lager weg laat.
Weet iemand hier waar ik een nieuw busje kan laten draaien, met grote ring er op die weer aansluit op de stofrubber?
Foto-QYMBXKDK-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik doelde eigenlijk meer op forumleden die wellicht zelf een draaibankje in de schuur hebben.
Als er gelijk uurlonen e.d. bij komen kijken gaat het eigenlijk net even te duur worden... Dan kan ik misschien beter zelf er een dikke ring op lassen, maar dit is minder mooi als een stukje draaiwerk.

Franssens ken ik, ging veel met zijn zoon om. Is inderdaad een vakman, weet erg veel!
 
Laatst bewerkt:
Oke. Ik heb zelf geen draaibank helaas. Zouden er geen passende ringen zijn?
Misschien vind je hier iets.

Van de R1100R

http://www.bmwetk.info/onderdelen-...R 1100 R 94 (0402,0407)/ECE/1995/04/51671/36

Van de R1100S

http://www.bmwetk.info/onderdelen-... 98 (0422,0432)/ECE/1996/12/51677/36/36_0609

Bedankt, ik doelde eigenlijk meer op forumleden die wellicht zelf een draaibankje in de schuur hebben.
Als er gelijk uurlonen e.d. bij komen kijken gaat het eigenlijk net even te duur worden... Dan kan ik misschien beter zelf er een dikke ring op lassen, maar dit is minder mooi als een stukje draaiwerk.

Franssens ken ik, ging veel met zijn zoon om. Is inderdaad een vakman, weet erg veel!
 
Laatst bewerkt:
De spacer maar even zo laten eerst.. Komen we op terug ;)

De tellerkabel vastgezet aan de bestaande houder voor het Abs. Mooi m5 boutje daar en vast!
Het principe is hetzelfde als van een fiets-teller. Voer de omtrek van je band in en de sensor meet het aantal rotaties per seconde.
Het magneetje heb ik in een ring van de zwevende schijf kunnen zetten. Dit beïnvloed in geen opzicht de zwevende werking van de schijf.
Foto-UKRPZ8SK-D.jpg


Ook heb ik de houder voor de tellerunit zo goed als klaar. Mijn eigen laskunsten weer eens kunnen testen (bak en braad). Hier moeten alleen nog 2 gaatjes in gemaakt worden voor wat leds.
Foto-8OHTPAAD-D.jpg

Foto-U4U38VQJ-D.jpg

De toerenteller werkt op inductiespanning van de bougiekabels. Door een draad +/- 5x om de kabel te draaien vangt deze elke puls op.
Het enige wat nog niet aangesloten is, is de temperatuursensor. Daarbij ben ik van plan deze in te bouwen in de olieaftapplug. Een extra connector vlakbij de plug maakt het dan geen probleem om de plug los te halen zonder al te veel gedoe.

Gaat mooi! *O*
 
Laatst bewerkt:
Er zit al ergens een temperatuursensor op de fiets. Daar haalt het FID zijn informatie vandaan. De sensor zit ergens in de leiding van de oliekoeler
 
Er zit al ergens een temperatuursensor op de fiets. Daar haalt het FID zijn informatie vandaan. De sensor zit ergens in de leiding van de oliekoeler

Naar mijn weten zit deze er niet op.... Ik weet wel wat er een oliedruksensor zit op t blok.
Volgens mij zit deze wel op de RS enz, alleen niet op de R.
 
De temperatuursensor inbouwen in de bestaande plug gaan niet lukken.
Het is een imbus, dus dat wordt lastig in en uitschroeven dan.

Na wat speuren kwam ik op een temperatuursensor die dezelfde maat en spoed heeft als de bestaande plug! Met ook nog een mooi hip kleurtje ;)
Foto-U3W8THQB-D.jpg


Ongeveer 15 euro bij een internet scooterzaak.
 
Het eerste contact is al gelegd ;) morgen de maten voor de spacer opmeten.
Jij ook bedankt voor het meedenken Ronaldt
 
Vandaag eerst even naar de dokter geweest. Er zat een stukje metaal in m'n duim, precies bij het kootje. Best irritant... Dus meneer de dokter heeft dit er even uit gewroet..

Verder heb ik de knipperlichtjes binnen gekregen voor de voorkant. Tezamen met m'n mooie duim op de foto!
Foto-TREHMREQ-D.jpg


Hier dan nog met werkende verlichting. Viel me absoluut niet tegen hoeveel lichtopbrengst er in zat!
Foto-BLU4SFT7-D.jpg


Ook de velgen klaargemaakt voor poedercoaten. Dat kan dus ook deze week weggebracht worden *O*
 
Ziet er strak uit man. En zekers veel licht.

@Nop62,
Ik ben ook op zoek naar zulk soort lichtjes, maar wil ze eigen met normaal en remlicht in 1. Hebben dees dat of niet. Want is wel een leuk prijsje. Op NL sites kwam ik er pas tegen die 40,- stuk waren, die konden beide. Is me eigenlijk beetje erg duur.
 
Met normaal en remlicht heb ik ze nog niet gezien, maar misschien zijn ze er wel. Het kost wat tijd maar als je goed zoekt op Aliexpress dan is er van alles te vinden. Hetzelfde artikel wordt vaak door meerdere aanbieders aangeboden, en vaak ook nog voor verschillende prijzen. Dus zoeken naar de goedkoopste loont zich ook wel.
 
Met normaal en remlicht heb ik ze nog niet gezien, maar misschien zijn ze er wel. Het kost wat tijd maar als je goed zoekt op Aliexpress dan is er van alles te vinden. Hetzelfde artikel wordt vaak door meerdere aanbieders aangeboden, en vaak ook nog voor verschillende prijzen. Dus zoeken naar de goedkoopste loont zich ook wel.

@Joossio

Is het niet mogelijk om een + met weerstand te gebruiken voor de gewone achterlichten.
En hiernaast een extra + na het weerstandje te gebruiken voor remlichten?

Ik weet niet of het werkt, en met wat voor weerstand. Deze leds zijn te fel voor een gewoon achterlicht, maar misschien valt dit te dimmen met een weerstand.
Vroeger waren leds niet te dimmen, tegenwoordig is dit wel wat makkelijker...

+ voor achterlicht ----|weerstand|----\_______+
+ voor remlicht ------------------------/

-_____________________________________-

Snap je? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat jij ook lekker bezig bent met ombouwen.
Ziet er goed uit lekker zo doorgaan. :Y :Y :W
 
@Bartos

Ik snap wat je bedoeld. Dat die vol voltage krijgt als je remt. En anders beetje geknepen wordt.
Daar ga ik is voor kijken. Bedankt voor de Tip!
 
Vandaag de velgen weggebracht voor het poedercoaten.
Ook de kleppendeksels, maar dan voor een portie stralen.

De verwachting is tussen kerst en oud en nieuw weer klaar!
Niet dat ik haast heb, maar je gaat er toch naar uitkijken haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan