BMW R1100RS/1150RS/R1200RS deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zijn altijd dankbare ritjes. Het heet overigens Zeelandiarun... Uit nieuwsgierigheid probeerde ik via Google de Zeelandrun te vinden, maar da's toch wat anders.
Enzo kwam ik uiteindelijk bij de Zeelandiarun terecht. ;)

Ik weet ff de naam niet, maar hier in regio A'dam wordt ook ieder jaar zo'n rit gereden met o.a. sportauto's, vrachtwagens e.d.

Interessant over de bandenkeuze van de beroepsrijders en opvallend dat de Metzeler en de Michelin banden er meteen af gaan.

En nu we het ook over zijspannen hebben, hier staat nog een mooie te koop: *D

http://www.dedome.com/Fiche11_2007_R1150Rockster.html

Dat is de appierun :)
Die komt er nog aan dit jaar, voor de liefhebbers.

Wat betreft de bandenkeuze worden het waarschijnlijk de T30's.
 
En ze zitten er onder *O*
Ook gelijk nieuwe ho-ijzers erbij, voor een prijs wat echt een schijntje is.
Menig dealer heeft daar nog niet eens de onderdelen voor geleverd.
 
En ze zitten er onder *O*
Ook gelijk nieuwe ho-ijzers erbij, voor een prijs wat echt een schijntje is.
Menig dealer heeft daar nog niet eens de onderdelen voor geleverd.
ho-ijzers, daar had ik nog nooit van gehoord. wel goeie. :+

@Angelo: berichtje gelezen paar posts terug? :) Voor de anderen ook overigens ;)
 
We spreken af om 10 uur bij het tankstation langs de A2 nabij Breukelen. Het adres is:
Rijksweg A2 oostzijde
3621 ZZ Breukelen

Diegene die meewillen zijn welkom dus.Het is denk ik wel handig als je even laat weten of je meerijdt, dan weten we ook op wie we moeten wachten... ;)
Ik overweeg mee te rijden, maar moet eerst even een paar zaken afstemmen of ik de dag vrij kan maken.....
Je hoort nog van mij, uiterlijk morgenavond
 
Ik overweeg mee te rijden, maar moet eerst even een paar zaken afstemmen of ik de dag vrij kan maken.....
Je hoort nog van mij, uiterlijk morgenavond
tof, leuk! :)

hopelijk stel ik t.z.t. niemand teleur met een niet-werkende route :') Wellicht kan een andere meerijder de route ook even inladen....Angelo, jij hebt 'm toch ook?

@ Peter: de Eifel, altijd goed! Ga je met de RS?
 
Laatst bewerkt:
tof, leuk! :)

hopelijk stel ik t.z.t. niemand teleur met een niet-werkende route :') Wellicht kan een andere meerijder de route ook even inladen....Angelo, jij hebt 'm toch ook?

@ Peter: de Eifel, altijd goed! Ga je met de RS?

Hoi, ja ik heb ze ook ontvangen, maar ik heb geen Garmin...
Ik kan ze wel zien op mijn Mac in Basecamp, maar voor de Mac bestaat geen goede converter om Garmin bestanden om te zetten naar b.v. Tomtom.
Maar we zullen vast niet verdwalen, hoor. ;)

Wat betreft het meerijden. Het is mijn plan om aan te haken op donderdag en wellicht zaterdag, maar het is een beetje onhandig voor mij om op donderdag naar Breukelen te rijden. Jullie startpunt is Restaurant Zonnehoek in Aalsmeer. We kunnen eventueel daar afspreken?
En hebben jullie al een idee over een tijdstip?
 
Laatst bewerkt:
Angelo,

ik heb Thijs de route gestuurd, hij kan 'm omzetten voor je voor TomTom. Mijn vader en ik meeten om 10 uur in Breukelen. Vanuit daar is het ongeveer een half uur naar het startpunt van de route. Ik denk dat we daar dus rond half elf zijn. Daar afspreken is prima wat mij betreft! :)

Zoals ik je al schreef is het voor de zaterdag nog niet duidelijk wat we rijden. Donderdag doen we sowieso de ondertussen bekende route van Aalsmeer naar Den Helder.

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Angelo,

ik heb Thijs de route gestuurd, hij kan 'm omzetten voor je voor TomTom. Mijn vader en ik meeten om 10 uur in Breukelen. Vanuit daar is het ongeveer een half uur naar het startpunt van de route. Ik denk dat we daar dus rond half elf zijn. Daar afspreken is prima wat mij betreft! :)

Zoals ik je al schreef is het voor de zaterdag nog niet duidelijk wat we rijden. Donderdag doen we sowieso de ondertussen bekende route van Aalsmeer naar Den Helder.

Jeroen

Als Thijs dat zou willen doen, graag! :)
 
tof, leuk! :)

hopelijk stel ik t.z.t. niemand teleur met een niet-werkende route :') Wellicht kan een andere meerijder de route ook even inladen....Angelo, jij hebt 'm toch ook?

@ Peter: de Eifel, altijd goed! Ga je met de RS?
Ja, de RS. Ik heb naar het weer gekeken en hoe langer ik kijk hoe minder regen (dan was het de R100RT geworden) en ook het feit dat de ongekroonde snelste rijder van onze club (we zijn aan elkaar gewaagd...) mee gaat en dan weet ik het wel weer! Vandaag wordt er een nieuwe Conti voorband om gelegd, ondanks dat de huidige nog 2.5 mm heeft. Bij droog weer zou die het niet redden tot zondag. Ik bewaar de oude wel (ook de eerste keer), want hij is nog wel goed voor een paar dijk ritjes in NL.
PeterD
 
Mooie foto op de Posbank naamgenoot!
Thanks Jeroen! Is ook een mooi stukje Arnhem/Rheden/Rozendaal met dito weggetjes. :)

overigens...voor de liefhebber, bij een handelaar uit Friesland ;)
90k, met onderhoudshistorie voor 2350 euro's...vind het wel een mooi kleurtje eigenlijk! O-)
797.jpg
 
Als het goed is, zijn Jeroen en zijn vader, Perrie, nu met de boot op weg naar Texel. Alwaar zij een rondje Texel zullen gaan rijden.
Thijs en ik zijn vandaag bij ze aangehaakt. Perrie, Jeroen en Thijs hebben elkaar ontmoet in Breukelen en in Aalsmeer heb ik me aan de groep toegevoegd.
Eerst even bijkletsen met een kop koffie en daarna op weg door het Noord-Hollandse polder landschap richting Krommenie.
Daar hebben we een korte lunch genomen en verder doorgereden richting Den Helder.
Het weer was uitstekend en we hebben o.a. een aantal mooie dijkjes kunnen rijden, onderwijl genietend van het landschap.
De TomTom, en volgens mij ook de Garmin, hebben soms zo hun eigen mening over de route, maar uiteindelijk hebben we Den Helder gehaald. ;)

Het was gezellig en ik wens Jeroen en Perrie verder nog veel (rij)plezier toe met de rest van hun rit! :]

Helaas geen spectaculaire foto's... -O-

 
Yep, was een leuke rit. Mooi landschap met prachtige dijkjes. Terug gereden via Enkhuizen en de Oostvaardersdijk op Flevoland. Ik was keurig op tijd voor het eten weer thuis :+
 
...and back...

Tijdje niet meer gereden, maar wel af en toe lezen... ;) Brommer :] staat weer bij huis.

Jullie hebben het forum mooi levendig gehouden!!!! Hulde *O* , maar wel veel door te lezen... :X
 
...and back...

Tijdje niet meer gereden, maar wel af en toe lezen... ;) Brommer :] staat weer bij huis.

Jullie hebben het forum mooi levendig gehouden!!!! Hulde *O* , maar wel veel door te lezen... :X

Welkom terug! *O*
Yep, we gaan vrolijk verder met deel 4. ;)
 
Gisteren heb ik bij een BMW dealer stiekum al de R1200RS mogen zien (vandaag is de officiele introductie) en ik moet zeggen in het echt nog mooier dan de plaatjes! Zithouding is voor mij wel een beetje vreemd, clipons stukken hoger dan een VFR800. Hopelijk binnenkort een proefritje maken en dan beslissen of het de R1200RS wordt of een R1200GS.
 
Gisteren heb ik bij een BMW dealer stiekum al de R1200RS mogen zien (vandaag is de officiele introductie) en ik moet zeggen in het echt nog mooier dan de plaatjes! Zithouding is voor mij wel een beetje vreemd, clipons stukken hoger dan een VFR800. Hopelijk binnenkort een proefritje maken en dan beslissen of het de R1200RS wordt of een R1200GS.


Op de motorbeurs heb ik even op de R1200RS gezeten en ik ben het met je eens, qua uiterlijk is het een geslaagde motorfiets.
Ik weet niet of de introductie op alle vestigingen plaats vindt, maar hier in regio A'dam is het weer nu niet zo best...
Succes met je keuze en wat de keuze ook wordt, het zijn beide prachtige fietsen! :)
 
Straks ook even naar Apeldoorn toe om de nieuwe RS te bewonderen. Benieuwd hoe 'ie is in het echt... :9~~

uQPCVom.jpg


Het blauw is wat donkerder dan de pers foto's, zoals op mijn foto komt wel goed over van de werkelijkheid. Wel jammer dat de snelheidsmeter anoloog is en de toerenteller digitaal, ook is het LCD scherm behoorlijk basic kwa looks en had er best een kleuren tft scherm op gemogen zoals Ducati op vele modellen toepast. Ruitje staat op de hoogste stand op deze foto trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan