BMW R1100RS/1150RS/R1200RS deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deel 4, we gaan hard! :P
Ben stiekem ook erg benieuwd naar de 1200RS :o

Thijs en Peter, hoe was Weert? :)
 
En aangezien potentiële R1200RS kopers zich al aandienen, hebben we de naam meteen maar aangepast. ;)
 
Goed gedaan Angelo.
Ik heb niets tegen RT's, some of my best friends....maar dit is een RS forum! Veel RS'sers van het eerste uur zijn intussen vreemd gegaan, maar dat levert ook weer wat op (Andreasberg). Technisch kunnen we de 1100RT natuurlijk wel meenemen, jullie herinneren je nog wel deze:
full


Jeroen 600, we hebben een mooi ritje gereden. Thijs heeft een gevecht op leven en dood gevoerd met een onwillige TomTom....meteen de eerste bocht al de verkeerde kant op....het bleef droog, maar we zagen wel sporen van flinke buien. Lunch in het vakantiehuisje, vrouw en dochters ontmoet en de rit af gemaakt. Had van ons nog wel iets langer mogen zijn. Geen drup regen en redeljk vaak het zonnetje erbij. Veel lol met de R-65 (ex-RT overigens) gehad.
PeterD
 
Ik mis de rt zeker in de titel. Maar ook weer present!
Morgen is hopelijk de motor af wat betreft uiterlijk.
Hierna staat alleen nog een nieuwe remschijf en een setje nieuwe banden op stapel. Momenteel zitten er metzelers onder, maar de michelins trekken mij ook wel.
Iemand nog andere voorkeuren? Voor die paar euro meer of minder hoef ik het namelijk niet te laten.
 
Ik mis de rt zeker in de titel. Maar ook weer present!
Morgen is hopelijk de motor af wat betreft uiterlijk.
Hierna staat alleen nog een nieuwe remschijf en een setje nieuwe banden op stapel. Momenteel zitten er metzelers onder, maar de michelins trekken mij ook wel.
Iemand nog andere voorkeuren? Voor die paar euro meer of minder hoef ik het namelijk niet te laten.

Op basis van de BMW press releases van de R1200RS en de R1200ST destijds, ga ik dan liever de discussie aan om de R100RS en de R1200ST toe te voegen... :P

https://www.press.bmwgroup.com/pres...eft_menu_item=node__9644&forceMobilePage=true

https://www.press.bmwgroup.com/sout...forceStandardPage=true&missingMobilePage=true

Ik heb dezelfde discussie op de RS Facebook owners pagina. Alwaar wij ook de R1200RS aan de titel hebben toegevoegd. *D

Wat betreft banden: Continental Road Attack 2 (EVO) ! :)
 
Laatst bewerkt:
100RS is dan een wel een tweeklepper...1100RT komt technisch goed overeen. Is de 1200ST qua blok zoals de 1200C eigenlijk?

@Peter en Thijs: klinkt goed! Hoe liep de route globaal? Vakantiehuisjes was zeker op de Weerter Bergen? :)

Wat betreft de banden: ik rijd PR3....de voorband is juist vervangen en de vorige draaide bijna 21k als ik me niet vergis van nieuw tot vierkant en "illegaal". De achterband is er destijds door Jeroen1969 tegelijk opgelegd en heeft nog een halve tot hele mm profiel erop. Lollig eigenlijk dat de voorband eerder kaal is. Qua rijeigenschappen vind ik het wel best: ben geen coureur ;)
 
Argumentatie is dat in de press releases staat hoe BMW denkt over deze motorfietsen.
BMW noemt de R1200ST de opvolger van de R1150RS, ondanks dat RS staat voor "Reise Sport" en ST voor "Sport Tourer".
En volgens BMW zet de R1200RS de lijn door die destijds met de R100RS ingezet.

Bedoel meer het rubber....
 
100RS is dan een wel een tweeklepper...1100RT komt technisch goed overeen. Is de 1200ST qua blok zoals de 1200C eigenlijk?

@Peter en Thijs: klinkt goed! Hoe liep de route globaal? Vakantiehuisjes was zeker op de Weerter Bergen? :)

Wat betreft de banden: ik rijd PR3....de voorband is juist vervangen en de vorige draaide bijna 21k als ik me niet vergis van nieuw tot vierkant en "illegaal". De achterband is er destijds door Jeroen1969 tegelijk opgelegd en heeft nog een halve tot hele mm profiel erop. Lollig eigenlijk dat de voorband eerder kaal is. Qua rijeigenschappen vind ik het wel best: ben geen coureur ;)

Het gaat niet om de techniek. Het gaat voornamelijk over de zithouding en wat BMW vindt wat een sportieve tourhouding is (RS: "Reise Sport", ST: "Sport Tourer").
Nee, het R1200ST blok is hetzelfde blok als wat destijds in de RT, R, S hing. Het R1200C blok was een opgeboord R1150 blok.
 
Laatst bewerkt:
En de achterliggende argumentatie :-)
Eventueel aangevuld met levensduur en omstandigheden van rijden.

Nog een poging...

Het gemiddelde levensduur ligt bij mij rond de 10-12K. Ik kan daar mee leven, voor sommigen is dit te weinig.
Ik rij het hele jaar door en heb een vrij sportieve rijstijl. Mijn woon-werk verkeer bestaat uit b-wegen met relatief veel bochten en weinig verkeer. Ik kan dus lekker doorrijden.
De grip van de band op een droge wegdek is voortreffelijk. Op een nat wegdek kan de band een beetje "zoekende" voelen, maar heeft nooit geleidt tot gripverlies. PopoPeter ervaart dit overigens niet.
Ik heb inmiddels voor en achter de EVO versie en die band presteert gevoelsmatig (geen zoekend gevoel) beter met regen.
 
Op basis van de BMW press releases van de R1200RS en de R1200ST destijds, ga ik dan liever de discussie aan om de R100RS en de R1200ST toe te voegen... :P

https://www.press.bmwgroup.com/pres...eft_menu_item=node__9644&forceMobilePage=true

https://www.press.bmwgroup.com/sout...forceStandardPage=true&missingMobilePage=true

Ik heb dezelfde discussie op de RS Facebook owners pagina. Alwaar wij ook de R1200RS aan de titel hebben toegevoegd. *D

Wat betreft banden: Continental Road Attack 2 (EVO) ! :)

Mee eens !
PeterD
 
Ik ben super blij met de PR4, die doet het een stuk beter dan de PR1 die er onder zat :+
 
Goed gedaan Angelo.
Ik heb niets tegen RT's, some of my best friends....maar dit is een RS forum! Veel RS'sers van het eerste uur zijn intussen vreemd gegaan, maar dat levert ook weer wat op (Andreasberg). . .
PeterD


Ik ben dus één van die "vreemdgangers" :$ dan weer wel die vreemdganger die in het deel 3 van dit topic met de Andreasberg rit tip kwam... Ik rij dus inmiddels een R1200RT uit 2010 met eem heerlijk DOHC blok. Maar.... Ik vermoed dat het nog best eens tot de mogelijkheden gaat behoren dat bij huize Van den Berg er tzt een tweedehandsie R1200RS voor ons allebei bij gaat komen. Dat kan dus nog ff duren, hoewel ik in mijn jacht naar een R1200RT (begon ongeveer een jaar geleden) rond september ook een R1200RT LC te koop zag op MP. Ding was nog geen half jaar oud maar al wel voor 4k minder dan de nieuw waarde te koop.... Als zich eind van het jaar zo'n buitenkansje voordoet . . . En dan is het wel gaaf als ik hier al ervaringen uit de eerste hand heb kunnen lezen. De titel van dit topic lijkt mij dan ook helemaal zuiver zo.

Edit december 2015: moeders keek bij het Andreasberg ritje naar de R1200RS en vond hem niet mooi niet... Nu rijdt zij sinds september (en dus ik ook regelmatig :-)) een R1200ST, superfijne fiets! Wel qua houding iets ge-RTeet door het vervangen van het originele stuur, er zit nu een Superbike stuur op tot volle tevredenheid.

Edit september 2016: en de R1200RS is er gezellig bij komen staan *O* 3 fietsen in de garage. :9 :$
 
Laatst bewerkt:
@Jeroen,
(over die voordelige R1200RT lc)
En dan toch weer mijn vingertje....er moet een reden zijn voor zo'n forse afschrijving (bij een zeer populaire fiets) en dat zou ook zomaar een rijke klant kunnen zijn die zich snel verveelt en weer eens wat anders wil....maar meestal.....Laat die nieuwe blokken eerst wat rijpen, we hebben het altijd over die waterkoeling maar de hele setup, constructie en concept van die blokken is totaal anders. Alleen twee cilinders steken aan de zijkant uit. Gelukkig hebben ze daarna nog met veel moeite de uitlaat naar rechts verplaatst zodat je je been niet verbrandt (zoals iedereen blijkbaar al 80 jaar doet _O- _O- _O- )
PeterD
 
Mijn diversion had twee uitlaten...één aan elke kant. Feestje voor de duo wat dat betreft :+

De routes die ik met mijn vader met hemelvaart ga rijden staan in de Garmin. Op donderdag de rode route (ergens afspreken rond Breukelen op de A2: ik uit Arnhem hij uit Weert), op vrijdag de alom bekende route van Ron en zaterdag de paarse naar beneden tot we het moe zijn en dan richting Weert rijden :)
hemelvaart.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan