BMW R1100RS 1995

Matteeck

Rookie
13 okt 2021
2
2
Hallo,
Even voorstellen.
Ik ben Mattias, woon in Menen België.
Ik heb net van een particulier een R1100RS (1995) overgenomen.
Beschikt niet over verwarmde handvatten.
Alhoewel er in die tijd, van dit model geleverd zijn met, is het volgens de handelaar waar hij binnen is voor revisie, een dure aangelegenheid om die te plaatsen.
De bekabeling zou niet voorzien zijn, en de stukken nogal duur vanwege de diameter van het stuur.
Klopt dit?
Graag had ik die machine gebruikt voor dagelijks woon-werkverkeer, dus in de winter zouden verwarmde handvatten goed van pas komen.
Heeft iemand weet van een passende kit?
Dank voor de reacties.
Mattias.
 
Kabelboom voor wel/geen HVV is hetzelfde, voor de 1100. Alleen de katalysator en/of ABS had een andere kabelboom. Kan wel zijn dat je een extra subkabel nodig hebt, waar de handvatten inprikken, maar dat is makkelijk te checken door de tank te lichten.

Voor sommige modellen heb je echter wel speciale handlebars/clipons nodig (er moet ruimte zijn om de kabel door te voeren. Maar ik heb de indruk dat deze op de RS standaard al zitten.

Volgens mij is alles wat je nodig hebt:
61 31 7 694 813 LEFT GROOVED HANDLE
61 31 2 315 222 RIGHT GROOVED HANDLE
61 31 1 459 982 SWITCH HANDLE HEATED - L=210MM

Goedkoop is dat niet als je het nieuw haalt (200 a 300 euro schat ik, BMW prijzen worden steeds hoger).

Maar best kans dat je het tweedehands op de kop kan tikken. De rechter kan ik bij de sloop zo al voor 25 vinden. Linker moet ook wel op de kop te tikken zijn. (En dit is volgens mij het extra subkabeltje voor de accessoires)
 
Hallo.
Even verslag geven.
Uiteindelijk gekozen voor een setje van tecnoglobe (gold).
Bij het demonteren vastgesteld dat de plastic van de hendel en de behuizing beschadigd waren.
De nodige stukken daarvoor gevonden bij knalpot.nl
Herstelling uitgevoerd, en het aftermarket setje paste perfect.
Na wat zoekwerk bleek de kabelboom voorbereid, en vond ik de draad om aan te sluiten.
Het setje doet het prima.
Ondertussen 3 weken en +/- 1500km.
Tevreden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan