BMW R1100rs forum??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bert die van mij is een BMW R 1100 RS van 08-03-1996.
Jij weet ook niet waarom op het ene model ( of jaartal ?. ) niet en andere wel ?.
Zijn die chroom handles ook voor 1100RS omdat die niet in het rijtje staan?.

Mvgr. Jan
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer terug van een weekje wandelen in de omgeving van Nijmegen. Het was weer een warm en vermoeiend weekje. Komende week de motor maar weer eens van stal halen.
 
Kijk Bert deze is die van mij alleen nu met de NIEUWE GRIJZE ZETELS !.
Wat vindt je ( jullie ) ervan, laten zo ?, of de rode ( orginele zetels ) of ze opnieuw laten bekleden met zwart leder.

Mvgr. Jan
full
 
Hallo Jan,

Ik vindt het wel apart, maar rood 10 keer mooier.
Zou deze gewoon als reserve laten liggen voor als er eens iets gebeurd met je rode zadels.

Groet, Bert
 
Zoals jullie zien op bovenstaande foto, heb ik witte glaasjes aan de voorzijde met oranje lampjes, nu een vraag zijn er ook witte glaasjes voor achter te krijgen ?.
Ik heb het internet afgespeurd maar alleen aan de voorzijde.
Laat eens horen.

Mvgr. Jan
 
Vandaag de remblokken achter ge-checked, ze waren nog als nieuw.
Nu een vraagje Bert: Toen ik de twee borgpennen eruit trok kwam (sprong) het veertje wat in het midden tussen de remblokken zit omhoog.
Het veertje heeft aan één kant een dicht oogje ( waar de borgpen door komt, en aan de andere een open oogje die op de borgpen rust.
Vraagje het dichte oogje moet aan de achterkant ?.
Kon het niet terug zoeken op de werkplaats cd, maar jij weet het wel, volgens mij zit hij zo correct ?.

Mvgr. Jan.
 
Motor-Forum MegaMeeting Augustus 2010



***Veenendaal 29 Augustus 2010***




Locatie



MacVEENENDAAL
A12 afslag 23, Ede-Utrecht
11:00

Als jullie in de gelegenheid zijn, dit is een mooi treffen .

Laat eens horen wie van jullie er ook zijn ?.

Tot ziens op 29 augustus, ik ben er zeker om 11.00uur.

Mvgr. Jan
 
Laatst bewerkt:
Bert wil jij eens kijken in Italy of ze voor een Ducati Monster 750 een orgineel rood Topkuipje hebben ?.
Ik kan er hier niet aankomen, (genoeg universele, maar geen topkuipje).
Mvgr. Jan
 
Misschien een gekke vraag maar ........
Ik heb een BMW R 1100 RS uit 1996, nu mijn vraag:
In de motronic zit een E-prom met daarin de mapping voor het goed - / checken van de motor gegevens.
Deze E-prom zal een Versie en een Rev. hebben.
Welke die van mij heeft ?.
Wie kan mij zeggen welke versie en rev. die van mij heeft of waar staat /staan die gegevens.
En na 1996 zijn er nadien nog rev. veranderingen geweest, zo ja wat hielden die in ?.

Hierop ben ik benieuwd.

Mvgr. Jan
 
Wie van jullie heeft er leuke toertochten op z'n navigatie - / PC systeem staan voor de Betuwe en/of Gelderland.
Maak niet uit met welk systeem de rit is opgemaakt, ik heb een ITNconv. programma waarmee ik alles kan omzetten naar mijn Tom Tom GO 710.
A.U.B. E-mail ze mij op nog beter zet ze met een Link onder deze Topic.

Mvgr. Jan
 
Bestaan er ook zwarten rubberen kniestukken Link/Rechts onderaan de tank, omdat ze wel op een BMW R 1100 RT zitten ?.
Omdat die van mij nogal wat gebruik krasjes heeft van het motorpak.
Hoe zitten die op een BMW R 1100 RT gemonteerd ( gelijmd?.)

Mvgr. Jan
 
RS met 160000 inmiddels

Berichten:
23
Reg. datum:
23 mrt. 2010
Locatie:
Appingedam

Hallo , het is even weer een tijdje geleden maar heb inmiddels 8000 km gereden op de RS na de grote onderhoudt .
Nu voor de de komende winterslaap heb ik al weer wat klusjes op touw en het blijft leuk.
Ja na al die km komen er allerlei andere zaken boven waterdrijven zoals lawaaierige lagers van de versnellingsbak tot klepperende klepstoters en niet te vergeten kromme remschijven .
Maar goed wat wil je inmiddels de 160000 gepasseerd . :] :]

de versnellings bak schekeld wel goed maar volgens mij is de pricelager defect - nl als je de koppeling intrekt dan is de motor rustig - dus bij de winterslaap moet de bak voorzien worden van nieuwe lagers.
verder hoor je de klepstoters lawaai maken en dat was eerder niet zo.

heeft iemand een soort gelijke ervaring en mogelijk een oplossing ?

gr Henk :z
 
Hallo Henk,

Heb geen ervaring met zoveel km.
De meine is van '94 heeft 64.000 km op de teller, heeft mij niet in de steek gelaten.
Maar omdat de kans op storing bij een jongere motor meestal kleiner is en ik vaak lange afstanden alleen rij in Duitsland.
Zit ik al een poosje te kijken naar een jongere en lichtere motor van een ander merk, voor mij is de F800 van BMW wegens mankementen afgevallen.
Omdat ik bij een ander merk geen geschikte voor mij kan vinden.
Ben ik nu op zoek naar een jonge R1150RS bijvoorbeeld 2003 of 2004 omdat ik die lang wil houden met zeer weinig km. op de teller. De R1200ST van 2005 of later vindt ik niet mooi.
Liefst kleur rood met inruil van mijn rode RS tegen een redelijke prijs.
Wie weet er een.

Gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Kijk Bert en alle andere BMW R 1100 RS rijders, ik heb de buddy's overnieuw laten bekleden nu in de zwarte kleur i.pv. de grijze of de orginele kleur rood.

Mvgr. Jan
full
 
Zo nu we allemaal terug zijn van de vakantie en natuurlijk lekker wat km. gereden met/tijdens/voor de vakantie ben ik weer te vinden op het forum onderdeel.
Ik hoop dat jullie het ook goed hebben gehad ?.
Nu heb ik wel gemerkt dat hij wat olie gebruikt ???, minim maar toch.
Wat kan ik het best voor olie gaan kopen ( LIDLE ????), of vol syntetisch 20W50 en welk merk hebben jullie ?.

Laat eens horen, Mvgr. Jan
 
Jan, ik dacht eerst ook een andere kleur is mooier dan rood.
Maar nu ik grijs en zwart van jou gezien heb, ga toch voor rood naar mijn mening toch de mooiste kleur bij een zwarte motor.
BMW adviseerd Castrol.
 
Zo nu we allemaal terug zijn van de vakantie en natuurlijk lekker wat km. gereden met/tijdens/voor de vakantie ben ik weer te vinden op het forum onderdeel.
Ik hoop dat jullie het ook goed hebben gehad ?.
Nu heb ik wel gemerkt dat hij wat olie gebruikt ???, minim maar toch.
Wat kan ik het best voor olie gaan kopen ( LIDLE ????), of vol syntetisch 20W50 en welk merk hebben jullie ?.

Laat eens horen, Mvgr. Jan

Olie, olie, olie...
Zoveel mensen zoveel meningen.

Voor de bmw zijn 2 dingen bepalend voor het verbruik.

Hoe meer je bijvult hoe meer je gebruikt.

Nooit verder vullen als de helft van het glaasje ( na op de juiste manier gemeten te hebben ).

Vol Syntheet geeft altijd iets van gebruik dus niet gebruiken.
Een goede deel-syntheet is super bijvoorbeeld deze:

Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Merken etc is ieder voor zich olie van de lidl in de goede specs en jaarlijks gewisseld is beter als dure merkolie en dit jaren laten zitten.

Ook voor de mensen met weinig km is het belangrijk om jaarlijks olie en filter te wisselen.

Dure olie gooi ik alleen in versnellingsbak en cardan :] Voor rest gewoon middenmoot zoals bovenstaande aanbieding van Louis/Castrol

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
BMW dealer Smudde Enschede gebruikt alleen deze castrol power RS 4T 10w-40
hoger vermogen formule in hun boxers.
Daarom heb ik deze ook in mijn motor zitten.

Gr. Frans.
 
Ik heb gisteren na lang zoeken een mooi adres gevonden voor een nieuwe demper van het merk Bos, oud motorcoureur Mile Pajic heeft nu in Gendringen (Gld) een bedrijfje dat zich gespecialiseerd heeft in, uitlaten, tunig en alles wat daarbij komt kijken. Het mooie is dat je de uitlaat kunt horen voordat hij gemonteerd wordt, zo weet je wat koopt. Ik ben er goed geholpen mooie uitlaat voor relatief weinig geld. En hij klingt super, ook kan ik er de db killer nog uithalen, maar dat is voor mij te veel van het goede, hij heeft ook een internet site uiteraard onder zijn eigen naam. groet aan allen, Albert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan