BMW R1100rs forum??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo forum leden,

Ik zou graag willen weten hoe je een Garmin Zumo 660 het beste kunt monteren op een R1100RS van 1995. Ik zie hem niet graag aan de ruit gemonteerd; dus voorkeur aan kroonplaat van de voorvork of bevestiging van het stuur.
Bij GPS NL hebben ze hiervoor niet een modelspecifieke oplossing.

Fotootje zou welkom zijn.

Groet,

FAR
Ik heb een R1150RS gehad en daar met behulp van RAM mount onderdelen mijn TomTom op gemonteerd. Boven de kroonplaat zit een plastic afdekplaatje dat je er zo af kun trekken. Als je vervolgens een van de imbusbouten demonteert dan kun je daar de RAM-B-252U weer onder monteren. En dat is een goede basis voor andere RAM onderdelen specifiek voor je navigatiesysteem. Zie de foto.
 
Geachte forum leden,

Als "verse" R1100RS rijder - na 26 jaar R80RT - hierbij een foto van mijn fiets. Ik heb hem gekocht via een handelaar en helaas zonder onderhoudsboekje. De teller stond op ~ 18000 km, maar volgens de handelaar heeft de motor ca. 70.000 km gelopen.

Heb hem direkt naar de BMW dealer gereden voor een (kleine) 70K beurt. De rekening viel wel iets tegen: EUR 400,- voor de beurt, EUR 400,- voor banden voor en achter, EUR 100,- voor de rollen voor de voorremschijven en EUR 300,- voor een nieuwe voorrem hoofdcilinder. Maar ja wie mooi wil zijn....

Heb inmiddels 1200 km gereden en is goed uitgepakt (lees weinig olieverbruik) verder is het rijden een groot genot vergeleken met de R80RT. De R1100RS heeft tenminste "Bottom power" Het brengt bij mij goede herinnneringen terug aan een Norton Commando MKIII die ik in 1977 nieuw heb gekocht maar helaas heb verkocht...

Ik ben op zoek naar de historie van deze machine; mocht iemand deze motor kennen dan zou ik graag informatie ontvangen. Het kenteken is MV-32-GX. De motor is in 1995 nieuw geleverd door Motor Houtrust in Den Haag (Leidschendam) aan 2 opvolgende eigenaren en later door Piet Mantel Motoren uit Almere (geen officiele BMW dealer meer) aan een derde eigenaar van 21-05-2004 tot 13-06-2009 en ook staat er een vage sticker afdruk op van Jaap Zwart Motoren uit Zwolle (failliet in 2003)
Ik zoek met name de 3 de eigenaar (de laatste gebruiker) en wellicht uit de omgeving van Zwolle.
Een opvallend kenmerk is het MRA scherm en het zwarte motorblok.

Zal de winter gebruiken om de machine weer in perfecte staat te brengen en zal mij melden als er een tourtocht wordt georganiseerd!

Ik woon overigens in Gorredijk.

Groet,

Roelof.
full
 
Laatst bewerkt:
Hans en Oil Head,

Hartelijk dank voor julle zeer bruikbare informatie betreffende montage van een GPS!

Groet.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Roelof. :)

Jammer van die dure beurt. Moest toch een hoop aan gebeuren. Wat voor banden heb je er op laten leggen voor die €400? Vind ik persoonlijk een vrij fors bedrag, zelfs voor bij een merkdealer.
 
Welkom Roelof. :)

Wat voor banden heb je er op laten leggen voor die €400? Vind ik persoonlijk een vrij fors bedrag, zelfs voor bij een merkdealer.

De gemonteerde banden zijn:
Bridgestone 160/60-18 BT-021R en idem 120/70-17 BT023 GT

Roelof.
 
@Roelof welcom.
Heb een zelfde motor nu te koop, omdat ik een jongere 2002 R1150RS heb gekocht.
Heb 395 euro betaalt voor twee nieuwe michelin banden.
Kon natuurlijk goedkoper maar heb liever goede dan goedkope banden.
De vorige banden die versleten waren dezelfde prijsklasse heb ik 28000 km mee gereden.

Gr. Frans
 
@Roelof welcom.
Heb 395 euro betaalt voor twee nieuwe michelin banden.
Kon natuurlijk goedkoper maar heb liever goede dan goedkope banden.
De vorige banden die versleten waren dezelfde prijsklasse heb ik 28000 km mee gereden.

Gr. Frans

Dan klopt de prijs die ik betaald heb (EUR 400) redelijk. Ik heb imiddels 1200 km met deze Bridgestone banden gereden (zouden een nieuw/recent type zijn) en heb positieve indruk (grip en wegligging).

Welke Michelins heb je er onder en wat is de ervaring daarmee?
Verder neem ik aan dat je op 28k km met meerdere achterbanden hebt gedaan?

Roelof.
 
@Roelof,
Voorband en achterband beide 28000 gereden.
Achterband was op, voorband nog politie vrij maar allebij vervangen.
Deze banden zijn mij goed bevallen maar worden niet meer gemaakt, is een nieuw type voor in de plaats gekomen.
Welke er nu op ziiten moet ik eerst kijken.
Hoe de nieuwe banden bevallen weet ik nog niet na 50 km rijden.
Deze motor wil ik verkopen en op de nieuwgekochte gebruikte motor zit nieuwe Bridgestone op.
Alleen nog mee proef gereden in België, haal morgen met kenteken nieuw nummerbord.
Dus ook deze weet ik niet hoe ze bevallen.
Gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Een setje Michelin Pilot Road 2's heeft mij 350 euro lichter gemaakt. Dit was inclusief montage en uitlijnen. Ik geef toe, ik heb wel 30 kilometer heen en terug moeten rijden. Een setje BT21's had ongeveer 320 euro gekost als ik me niet vergis.
 
Rien van Motor Center Almelo vertrouw ik volkomen, had daarom ook geen prijs afgesproken.
In het begin deed ik dat bij hem wel, maar nu niet meer.
Weet zeker dat hij niet teveel vraagt voor montage aan motoren van zijn klanten.
Het is natuurlijk wel zo, dat ook hij belasting moet betalen en niet voor beunhaas prijzen kan werken.
Ben zelf ook een kleine ondernemer, ik ken dat spel.
Goed en de goedkoopste gaat vaak niet samen.
Gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe Topcase gekocht 300 euro. Aanpassen voor zelfde sleutel contactslot 30 euro.
Ik begrijp niet dat op dit forum 250 a 270 euro voor een gebruikte koffer betaalt wordt.

Gr.Frans.
 
Laatst bewerkt:
Frans, dat is voor mij ook een probleem(pje), mijn contacsleutel is anders als van mijn orginele zijkoffers.
Kan ik die zo omzetten ?.
Moet ik dan kijken naar het nummer wat op de sleutel staat ?.
En zo waar heb jij die dan vandaan.

Mvgr. Jan
 
Frans, dat is voor mij ook een probleem(pje), mijn contacsleutel is anders als van mijn orginele zijkoffers.
Kan ik die zo omzetten ?.
Moet ik dan kijken naar het nummer wat op de sleutel staat ?.
En zo waar heb jij die dan vandaan.

Mvgr. Jan


Sloten van de koffers kun je gemakkelijk zelf aanpassen Jan, kwestie van wat palletjes weghalen cq omzetten.
BMW R1150RT : Slot vervangen
mot-technik.de

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bert, jij hebt overal een perfect antwoord op.
Jan, ik had het gezien bij de beschrijving nieuwe koffer.
Mijn bestaande koffers gelijk aangepast.
Heb mijn nieuwe gebruikte motor bijna in orde zoals ik hem hebben wil.
Ben geen poetser maar erger mij aan iets wat niet goed werkt of scheef zit.
Moet nog wel wennen aan een grijze motor met een rood, zwart, wit, sportmotorpak.
Mijn zoon zegt, pap je valt nu goed op zonder dat akelige reflecterend groen.
Het bijzondere aan dat pak is, het is een Verheul maatpak met extra goede bescherming tegen vallen en met keflar in elkaar gezet.
Maar goed alles went zelfs hangen.
Gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Bert is dit wat ?, laat het eens weten of het dat geld waard is ?.
http://cgi.ebay.de/BMW-R-1100-RS-Ar...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item35ade63bfb

Mvgr. Jan

Ik heb ze nog nooit gezien, ziet er op de foto leuk uit met klok en temperatuurmeter.
Setje standaard ringen bij Wunderlich kost ook 50 euro.
Natuurlijk is uiterlijk een persoonlijke smaak, maar het is bijna 5 december...
Wel even mailen voor de verzendkosten ( kan in een grote enveloppe ) je weet het nooit bij die Duitsers.

Groet Bert
 
hoi luitjes,

Tijdens het synchroniseren van de fiets heeft de monteur de recyclizer zegmaar uitgetest.
De recyclizer verlaagd de buitentemperatuur met wel 35 graden.
Uitgelezen op de computer was de temperatuur -18 C terwijl het in de garage zo'n 18+ was.

gr. Ruud
 
Laten we ook eens nadenken over het volgende:

Hoe hoger de ruit hoe zwaarder je polsen belast worden.
Ik kwam erachter toen ik de mra ruit gemonteerd had, de winddruk op je bovenlichaam is weg waardoor je veel meer met je gewicht op het stuur drukt.

Ik heb uiteindelijk stuurverhogers gemonteerd om dit op te lossen.
De RS is nou eenmaal sportief ingesteld dat heeft zijn voors en zijn tegens.

Groeten uit het zonnige Heerlen ( Zuid-Limburg )

Bert

Bert,

Kun je me wat details geven over de stuurverhogers? Ik overweeg hetzelfde te doen.

Hoor graag.

Roelof.
 
Bert,

Kun je me wat details geven over de stuurverhogers? Ik overweeg hetzelfde te doen.

Hoor graag.

Roelof.


Dit zijn ze:
BMW R1100RS Lenkeradapter von MV

Doordat je stuur iets hoger komt en dichterbij kom je een stuk rechter te zitten.

Ik vond het een echte verbetering, ben er zelfs mee naar Barcelona geweest in een weekje 3500 km zonder problemen.

Ze komen regelmatig voorbij op de Duitse Ebay.
Volgens mij heeft Jan ze nu ook gemonteerd :]

Groet, Bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan