BMW R1100rs forum??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Jan, heeft denk ik met temperatuur en dikte van de olie van doen.

Wie nog een R1100RS van bouwjaar 1994 met nu 64000 op de teller zoekt.
Mijn motor komt waarschijnlijk binnenkort te koop, heeft naar mijn mening geen gebreken.
Omdat deze motoren niet meer nieuw te koop zijn is mijn zoektocht naar een zo jong mogelijke RS met zo weinig mogelijk km. op de teller bijna geslaagt.
Gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Hallo RS-rijders en -rijdsters,

Leuk om te zien dat er een actief RS forum bestaat. Mijn (eerste) motor is een 1100 RS uit 1995, zwart, gekocht met 98K op de teller eind maart dit jaar. Een half jaar later heb ik al weer meer dan 10K aan woon-werk en plezierkilometers op de klok gezet :] .

Windscherm
Herken veel in de besproken onderwerpen. Zo vind ik ook de standaard-ruit nogal lawaaierig. Omdat ik hieraan wat wilde doen, ben ik aan de slag gegaan met een oplossing die op dit forum werd aangedragen. Met een paar langere schroeven en busjes heb ik het scherm wat verder van de kuip gezet zodat er een kier ontstond die de onderdruk achter het scherm zou opheffen, met in theorie dus minder turbulentie. In de praktijk echter, leidde de ingreep bij mij (1.92 m.) tot meer lawaai. Dus een dag later had ik het scherm weer met de originele schroeven vastzitten. Wie er nog een ander scherm heeft liggen dat ik eens kan proberen, dan hoor ik het graag!

Luchtfilter
Bij het accelereren vond ik de motor nogal 'astmatisch' overkomen. Een blik op het papieren luchtfilter bracht me op het idee om een KN filter te monteren. Voor een paar tientjes kan mijn motor nu vrijer ademhalen, waardoor hij nu veel veel vlotter optrekt en een mooie diepe aanzuig-grom uit de luchtfilterkast laat horen. Een goede aankoop die ik iedereen kan aanraden, al is het maar dat je niet meer je papieren filter hoeft te vervangen.

Aanzuigbuis
Dan heb ik het dus over de buis die de lucht van buiten naar het luchtfilterhuis voert. Het origineel vind ik vrij klein qua diameter en daarbij ruw afgewerkt. Dus ook daar zit nog op een eenvoudige manier winst te halen, denk ik. Wie van jullie heeft er ervaring met een (tweedehands) 'tuning Ansaugrohr'? Ben benieuwd.

Tot slot nog een foto van mijn werkpaard:

Hartelijke groet!

Rutger.
full
 
Rutger 73, ook van harte welkom, veel veilige km toegewenst.
wat j van soelen ook al vroeg, plaats is een foto van het goede luchtfilter volgens jou.
Ik ben niet technisch maar zo,n filter is dat overal te koop.
mvg Albert (ook BMW R 1100 RS)bj 1995 perfecte motor.
 
http://www.louis.de/_10950f33bdce411021059bbdadbe49b496/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=&wgr=0&origin=bikedb&typ_id=R1100RS&list_total=27&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10050166 (Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit)

Dit is hem.

Groet, Bert
 
Zo nu we allemaal terug zijn van de vakantie

op het moment dat je dat schreef, zat ik heerlijk met mijn luie achterste in Cannes. :p

Ik hoop dat jullie het ook goed hebben gehad ?

Nou en of. alleen geen motor gereden, en dat is iets dat ik in die regio toch nog wel eens wil gaan doen. :Y

Nu heb ik wel gemerkt dat hij wat olie gebruikt ???, minim maar toch.
Wat kan ik het best voor olie gaan kopen ( LIDLE ????), of vol syntetisch 20W50 en welk merk hebben jullie ?.

Gewoon de standaard Castrol-brol die door Motoport wordt aangeraden, 20W50 mineraal. Ik heb weinig verbruik, maar je moet zoals Bert zegt altijd tot net boven de stip in het peilglaasje vullen. Zolang het verbruik niet hoog is (boxers verbruiken door hun liggende cilinders altijd een beetje olie), zou ik me er niet al te druk om maken.
 
http://www.louis.de/_10950f33bdce411021059bbdadbe49b496/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=&wgr=0&origin=bikedb&typ_id=R1100RS&list_total=27&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10050166 (Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit)

Dit is hem.

Groet, Bert

Hallo allemaal,

Dank voor het welkom :)

Voor de duidelijkheid: het is het cylindrische filter. Een vriend van me heeft het met een hoop spullen voor z'n oude Kawa luchtgekoelde viercylinder besteld in de VS voor omgerekend plm 40 euro. Maar of dat nu met de huidige hoge dollar nog zo'n goed idee is?

Net de bieding op een grotere snorkel verloren op e-Bay, met een 1 euro :( . Denk dat ik nu m'n centen maar ga spenderen aan een verstelbaar MRA scherm: omdat ik vrijwel dagelijks op de motor zit, heb ik daar meer aan :] Wie heeft er nog eentje in de aanbieding?

Tip: heb bij motorkledingcenter in Zoeterwoude een soort gel gekocht waarmee de regen veel minder aan je vizier blijft hangen. Spulletje werkt prima, maar is vrij duur: 12,50 voor 150 ml. Gelukkig heb je er maar weinig van nodig. Check www.unelko.be voor meer info.

Groet!

Rutger.
 
ik heb het nog niet geprobeerd maar mijn broer gebruikt simpelweg vloeibare autowas op zijn vizier om de regendruppels weg te laten lopen

kost helemaal weinig
 
Omdat het flacon nog niet leeg is, gebruik ik nog Rainx.
Wax gebruiken ze bij de motorsport ook, zag ik op TV.
 
Laatst bewerkt:
Aha, mij werd door de verkoper verteld dat het dure Belgische spulletje zeer geschikt was voor motorhelmvizieren omdat het de weekmakers in het plastic niet aantast.

Null cc, wat zijn de ervaringen van je broer op de langere termijn? Niet dat ik zo met een ster in mijn vizier zit omdat het plastic broos geworden is van de autowas...

Groet,
Rutger.
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen.
Mijn naam is Cor ben 49 jaar en wwon in Oss.
Ik heb sinds kort een rode R1100RS uit 1996.
Km stand 43000 zonder onderkuip en zonder abs.

Nu gelijk een paar vragen.

Mijn voorschijven rammelen een beetje als ik de motor naar voor of naar achter duw. Is dit normaal?

Als ik met bv 100km in 5 de gas dichtdraai voel ik als het toerental zakt een schok net of er ergens speling zit. Hoort dit?

Ik heb een ruit op de motor zitten van het merk wudo hij is 46cm hoog en ik ben er niet zo gelukkig mee hij is te hoog in de laagste stand en te laag in de hoogste het is dus altijd een gerommel aan je hoofd. Zelf heb ik er een stuk vizier van 6cm met ducktape op gezet om te proberen dat was beter in de hoogste stand. Maar misschien moet ik een orgineel proberen wie weet hoe hoog die zijn? Je ziet het ik weet niet of ik met me kop in of uit de wind wil rijden.
Verder wil de vrouw een kussentje voor tegen de topkoffer heeft iemansd nog zo'n ding liggen.

Groeten,
Cor
 
Hallo Cor ,

Welkom op dit Forum Onderdeel.
Jouw eerst vraag over het "Rammelen van jouw voorschijven ", dat behoort zo Cor , die van mij hoor je ook als ik stil staat, en ik neem één van de voorschijven beet en als ik deze dan van links naar rechts dan bewegen de schijven in de zwarte kunstof open dopjes.

V.w.b. het schokken als je het gas terug neemt kan duiden op spelling in de aandrijf as naar het achterwiel, maar daarover kan "Reperatie Bert je meer vertellen".

Hetzelfde voor het scherm(en), daarover is in dit Forum onderdeel al heel wat bevindingen van div. schermen beschreven.

Zet er eens een dig.foto op van jouw aankoop.

Mvgr. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mannen,

Ik ben nieuw op het forum en ben voornemens voor een R1100RS met 80 K op de teller van1994 aan te schaffen (na 24 jaar R80/7 RT van 1980)
Mijn vraag is: zijn er punten waar ik specifiek op moet letten voor ik de machine koop?

Hoor graag.

FAR
 
Hallo Far,

Welkom hier op deze topic.
Waar moet je op letten bij een bmw.
Aparte geluiden van tikkende cilinders.
Olie lekkages en banden
Speling in de aandrijving.
Uit de versnelling springen.
ABS mankementen als ABS aanwezig is.
De algemene problemen die bij iedere motor kan voorkomen.
De prijs die je betaalt een goede richtprijs is.

PS, ook toevallig dat ik een jongere RS wil 2002 of jonger, heb er een gevonden.
De prijs is OK had deze bijna gekocht maar, ben nu even aan het wachten.
Onze bedrijfsbus diesel ‘98 140 k wordt volgende week APK gekeurd.
Als deze afgekeurd wordt of teveel reparatiekosten vraagt wordt een nieuwe gekocht.
Kan/doe waarschijnlijk geen twee dure aankopen tegelijk dit jaar.
Dus heb je belangstelling voor een RS ‘94 met 64.000 km. met ABS.
Heeft een grote 60.000 km beurt gehad en is rood van kleur met standaard demper.
Deze motor wordt dinsdag van twee nieuwe banden voorzien.
Zoveel ik weet mankeert er niets aan, buiten gebruik schade zoals krasjes etc.
Gratis erbij een tweede niet goedgekeurde (teveel geluid) demper.
Heb mij laten vertellen dat 2500 euro een redelijke prijs is.

Gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Alle BMW en vele andere rijders :

Zoals ik gezien heb, is er een mogelijkheid voor mijn Tom Tom GO 710 ( GIVI-tasje) b.v. om met klitteband op de BMW R 1100 RS te bevestigen, maar dan hangt hij overal voor of op.
Maar wat ik wil vragen aan jullie bestaat er nu geen : Een metalen 4positie klembeugel , Top - en beneden veer klemming met voldoende diepte en schuinte waar ik mijn TT in kan klemmen, dan kan ik de standaard raam-/kleefconnector alleen gebruiken om hem 's avonds op te laden, en daarmee voorkom ik dar de printplaat afbreekt.
Daar moet toch iets te vinden zijn ?, wie kan en wil mij helpen zoeken.

Laat eens horen, Jan
 
Hallo Jan,

Weet niet precies wat je bedoeld met jou Tom,Tom.
Mijn Garmin-Quest is met een standaard bijgeleverde kogelhouder vast gemaakt aan de bouten waarmede het stuur met of tussen rubber bevestigt is.
Heb een langere bout gebruikt aan de rechter kant, had links gemoeten i.v.m. dat ik rechtshandig het contactslot ga bedienen. Foutje is gauw gemaakt.
Daarna heb ik een uitsparing gemaakt in het zwarte plastik kapje die er overheen zit.
Op deze kogel heb ik een standaard bevestiging gebruikt.
Gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Alle BMW en vele andere rijders :

Zoals ik gezien heb, is er een mogelijkheid voor mijn Tom Tom GO 710 ( GIVI-tasje) b.v. om met klitteband op de BMW R 1100 RS te bevestigen, maar dan hangt hij overal voor of op.
Maar wat ik wil vragen aan jullie bestaat er nu geen : Een metalen 4positie klembeugel , Top - en beneden veer klemming met voldoende diepte en schuinte waar ik mijn TT in kan klemmen, dan kan ik de standaard raam-/kleefconnector alleen gebruiken om hem 's avonds op te laden, en daarmee voorkom ik dar de printplaat afbreekt.
Daar moet toch iets te vinden zijn ?, wie kan en wil mij helpen zoeken.

Laat eens horen, Jan
Kijk even op http://www.mountguys.com/category_s/859.htm (deze) site. Ik heb zelf een 730 en ook hier een houder gekocht en dat werkt uitstekend. Je hoeft niet bang te zijn om de TomTom te verliezen.
 
BMW Oilhead, ik heb de LINK bekeken maar ik denk dat de klemming alleen is voor een rechte achtekant voor een TTom die b.v. 1cm. dik is , .
Maar mijn TTom GO 710 is aan de onderkant bv. 23mm. dik en aan de bovenkant 65mm..
Daarom heb ik mijn bedenkingen bij deze klemming (of heb ik dat helemaal mis?.).
De TTom 730 ziet die er hetzelde uit als de GO 710 ?.
Wil jij a.u.b. mij wat dig. foto's van de klemming naar mij toe E-mailen.

Ik ben vol in afwachting, en als de TTom 730 gelijk is aan de TTom GO710, heb jij hem bij de Link besteld ?, en wat komt er dan nog voor extra kosten bij.

Mvgr. Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan