BMW R1100rs forum??

Status
Niet open voor verdere reacties.
null cc , die heb ik gemaild maar er is GEEN oplossing voor een Tom Tom GO 710 !!!!.
Omdat deze een bolle achterkant heeft, en al de nakomende types hebben een rechte achterkant dat is het hele probleem, MAAR totdat jullie met mij een goede oplossing hebben gevonden heb ik deze oplossing vandaag bedacht.
Ik heb een klem genomen met daaraan bevestigd een omgezette plaat eerst rond gewalst met een opstaand randje.
Nu leg ik mijn Tom Tom GO 710 erin er zet deze met een plakstikker aan de bovenkant aan de klem vast, eventueel kan ik er voor de zekerheid tot die tijd een breed elastiek om doen.
Hebben jullie nu een idee wat ik zoek voor mijn Tom Tom GO 710.
Wat vinden jullie van dit proto type ?.


full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jan,

Weet niet precies wat je bedoeld met jou Tom,Tom.
Mijn Garmin-Quest is met een standaard bijgeleverde kogelhouder vast gemaakt aan de bouten waarmede het stuur met of tussen rubber bevestigt is.
Heb een langere bout gebruikt aan de rechter kant, had links gemoeten i.v.m. dat ik rechtshandig het contactslot ga bedienen. Foutje is gauw gemaakt.
Daarna heb ik een uitsparing gemaakt in het zwarte plastik kapje die er overheen zit.
Op deze kogel heb ik een standaard bevestiging gebruikt.
Gr. Frans.

Frans ik bedoel een Tom TOM GO 710.

Mvgr. Jan
 
Hallo Jan,

Wist niet hoe de bevestiging van een Tom,Tom er uitziet.
Maar als ik jou foto zie, is er geen speciale beugel met een kogel van Tom,Tom te koop, zoals Garmin zijn toestellen met een kogelbeugel aflevert.
Gr. Frans.
 
Beste BMW ( R 1100 RS ) rijders na de laatste toerrit (snertrit) begin november wil ik mijn motorolie aftappen en het oliefilter vervangen.
Nu mijn vraag van wie mag ik de speciale wrench-114650 filter-sleutel lenen om mijn motor-olie-filter los - en nieuw olie filter vast te draaien.

Mvgr. Jan
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen.
Mijn naam is Cor ben 49 jaar en wwon in Oss.
Ik heb sinds kort een rode R1100RS uit 1996.
Km stand 43000 zonder onderkuip en zonder abs.

Nu gelijk een paar vragen.

Mijn voorschijven rammelen een beetje als ik de motor naar voor of naar achter duw. Is dit normaal?

Als ik met bv 100km in 5 de gas dichtdraai voel ik als het toerental zakt een schok net of er ergens speling zit. Hoort dit?

Ik heb een ruit op de motor zitten van het merk wudo hij is 46cm hoog en ik ben er niet zo gelukkig mee hij is te hoog in de laagste stand en te laag in de hoogste het is dus altijd een gerommel aan je hoofd. Zelf heb ik er een stuk vizier van 6cm met ducktape op gezet om te proberen dat was beter in de hoogste stand. Maar misschien moet ik een orgineel proberen wie weet hoe hoog die zijn? Je ziet het ik weet niet of ik met me kop in of uit de wind wil rijden.
Verder wil de vrouw een kussentje voor tegen de topkoffer heeft iemansd nog zo'n ding liggen.

Groeten,
Cor

Hallo Cor,

Ben je nog in bezit van het originele windscherm? Zaag er dan plm 3 cm vanaf en het gebulder is zowat verdwenen.

Heb via Houtrust in Den Haag een scherm cadeau gekregen om te verzagen. Moet zeggen dat het best ok werkt. Alleen merk ik dat ik wat meer windbescherming wil voor de winter. Mocht je van je Wudo scherm afwillen, dan wil ik 'm wel eens vrijblijvend proberen. Als het bevalt, kunnen we een deal sluiten.

Groet!

Rutger.
 
Nou Frans super, man daar kunnen wat km. bij.
Ik heb nog niets gehoort omtrent speciale wrench-114650 filter-sleutel ?.
Hoe doe jij dit anders Bert ?.

Mvgr.Jan
 
Die lage km stand was ook mijn doel er een te vinden, ik had geen haast.
De motor ziet er beter uit dan ik gedacht had, ziet er noch als nieuw uit.

Ik als ervaren loodgieter die dit kunje van warm maken kent uit de praktijk, heeft dat zelf tijdens sleuten (klooien) niet toegepast. Je moet wel op het idee komen.
Zal hier maar niet schrijven hoe ik dat eerst gedaan heb, wegen rood worden.
Heb uiteindelijk ook een sleuten gekocht van pakweg 10-15 euro bij Brezan.

Gr. Frans.
 
Laatst bewerkt:
Bert/Frans voor dat € 10,00 ga ik niet wachten tot het fout kan gaan, dus ik rij even naar Brezan Tiel en haal daar z'n ding.
Kan ik daar gelijk een oliefilter meenemen ?, of moet ik die bij een BMW dealer halen ?.
Moet ik nog op een type / etc. letten ?.

Ik hoor van jullie dank Jan
 
Hallo RS genoten,

ik ben sinds juni in het bezit van een grijze 1150 RS twinspark met ongeveer 40.000 kilometer op de teller. Ik vind het een geweldige machine, het stuurt als een scheermes. Wel even wat anders dan de laatste motor die ik reed ( Suzuki Intruder). Ik rij niet veel en hoofdzakelijk recreatief, ik heb er in drie maanden ongeveer 1500 km mee gereden maar ik vind het geweldig. ik probeer een foto van mijn motor te plaatsen weet nog niet of dat lukt.
Groeten Ton
/Users/tonglorie/Desktop/koffer 2.JPG
 
Hallo Rutger,

Bedankt voor de tip over het korter maken van de originele ruit.
Maar helaas heb ik die niet, dus wie heeft er nog een liggen.
Ik zou hem graag proberen en mogelijk overnemen..\


Cor
 
Jan, ik heb hem bij de bmw dealer gehaald.

Ton leuke motor, heb nog een 1100 kleur rood, maar mijn nieuwe heb sind kort, is dezelfde als jou 2002 maar dan met 18000km.
Gr. Frans.
 
Hoi R 1100 RS rijders.

Ook ik heb sinds november 2009 een 1100 RS aangeschaft.
Ik hoop dat ik op dit forum veel kan leren van jullie ervaringen vooral over remmen ontluchten en vervangen door stahlflex leidingen.
Hier een afbeelding van de fiets.

groet,
Jos


full
 
Laatst bewerkt:
idd een heele mooie auto.

Nu is het zo dat ik op zoek was voor een goedkoop autootje voor de wintermaanden, want ik vind het niet meer prettig om s'winters op de motor naar m'n werk te rijden.
Ja hoor en deze keer eens een keer geluk, want ik ben de trotse bezitter van een 17 jaar oude cinqucento.
70000 op de teller en na wat flinke poetsbeurten ziet t'ie ook weer leuk uit.
4 nieuwe bandjes en een uitlaat eronder, dus dat gaat wel lukken.
Oja de prijs, tja die was 50 euri's

gr.

Ruud
 
Mooi Bert, maar je blijf toch ook de BMW trouw ?.
Nou BMW R 1100 RS rijders ik heb die van mij afgelopen zaterdag goed schoon gemaakt, de accu via de druppellader aangesloten, en netjes weggezet wachtend op a.s. voorjaar.
Want het word nu slecht hier : Bietencampagne, veel (natte) bladeren op de wegen, etc.
Hebben jullie dit ook (al) gedaan ?, of rijden jullie ook door de pekel ?.

Mvgr. Jan
 
Tuurlijk blijf ik de Beemer trouw.
Die van mij staat de hele winter startklaar, wordt enkele malen per week gebruikt mits we niet zo'n winter krijgen als vorig jaar.
Meestal zijn er November-Januari en Februari zat mooie droge en zonnige dagen :] .
 
Laatst bewerkt:
Hallo forum leden,

Ik zou graag willen weten hoe je een Garmin Zumo 660 het beste kunt monteren op een R1100RS van 1995. Ik zie hem niet graag aan de ruit gemonteerd; dus voorkeur aan kroonplaat van de voorvork of bevestiging van het stuur.
Bij GPS NL hebben ze hiervoor niet een modelspecifieke oplossing.

Fotootje zou welkom zijn.

Groet,

FAR
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan