BMW R1100rs forum??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gekke Gerritje

Die hard MF'er
27 okt 2006
625
17
West-terschelling
Afgelopen zomer mijn rijbewijs gehaald en een mooie blauwe R1100rs aangeschaft i.p.v. de K75 waar ik al op aanbetaald had. Vind de R1100 veel meer als een motor rijden, zo'n K75 rijdt meer als een halve auto, gewoon wat teveel beschutting en de zit te rechtop. Ondertussen wil ik best wat afkletsen met andere bezitters maar kan niks vinden op het forum. Zijn er wel 1100rs rijders????
 
Ja ik heb er één.
Ongeveer 3 maanden geleden aangeschaft met 120000 km op de klok. Rijdt prima.

Ik heb deze gekocht omdat ik een geschikte motor zocht om volgend jaar naar de Oekraine te rijden. Ik had al eens een r 1100 gs die daar ook zeker wel geschikt voor was, maar die waren allemaal een stuk duurder. Ik heb deze er tenslotte gewoon bij. (dient ook als pekelfiets) Eigenlijk vind ik de rs zelfs een fijnere fiets dan een gs.

Ik heb de uitvoering met volle kuip en zonder ABS. Wel handvatverwarming. Zelf heb ik er nog xenonverlichting opgezet.

Nadat ik de rs gekocht had heb ik gelijk compleet onderhoud uitgevoerd. Olie, oliefilter, luchtfilter,remvloeistof,bougie's,brandstoffilter,poly v-riem vervangen. Klepspeling was nog goed.

De vorige eigenaar had er door een beunhaas nieuwe koppelingsplaten in laten zetten. Dit is eigenlijk zeer slordig uitgevoerd. Het oliedruklampje brande niet omdat de kabel van de druksensor tussen de startmotor zat. In de neutraal met de koppeling vrij zit er een rammel in wat volgens mij veroorzaakt wordt door de drukstang. Deze wil ik dus nog gaan demonteren.

Verder een fijn stuurende en handelbare fiets die leeft en met een topsnelheid van 215km\h.

07_LS-6_1926-176.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan zijn we zeker de enige 2. Dit is mijn eerste motor en moest in het begin erg wennen met sturen, vooral in zijn 2 over rotondes, maar voor de rest niets dat lof. Vind hem ook lekkerder rijden dan de RT, daar zit je zo rechtop en krijg ik last van mijn rug, op de RS zit je net wat sportiever en steun je ook wat op je armen.
Ik heb de mijne nu een half jaartje en heeft bijna 80.000 gelopen. Gekocht bij Joost motoren in Utrecht en hartsikke tevreden over de service, is goed onderhouden en snort als een krols poesje. De koffers gebruik ik bijna niet, heb bij Wunderlich een tanktas gekocht en dat is echt perfect voor de spullen naar mijn werk of een dagje uit. Vind dat boxer gevoel/geluid ook wel tof.
Wil nog wel mijn zadel overtrekken met een zwart velletje en misschien een cc van Wunderlich erop zetten. Heb ook een uitvoering zonder ABS maar met warme handen, werkt veel beter dan ik verwacht had. *D
Gelukkig zit mijn vriendinnetje ook graag achterop en dat gaat hartstikke goed op deze brommert. :9 :]
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gerrit en Gerard, jullie zijn niet de 2 enigen met een R1100RS. Ik heb er ook 1.
Dat zijn er dus al 3. 't is een blauwe van 1995 die ik in mei van dit jaar heb gekocht.
Toen stond de teller nog niet eens op 17.000 km, dus net ingereden. De uiterlijke staat is
als nieuw en toen ik 'm voor het eerst zag was ik meteen verkocht. Hij bevalt me goed, alleen de ruit maakt nogal wat herrie. Al een andere gemonteerd, zonder al te veel verbetering. Volgend jaar maar 's verder kijken naar een betere ruit.
Ik rij meestal solo, alleen is dit jaar m'n dochter mee achterop geweest met de diervoertoer.
Vond ze trouwens geweldig,dus volgend jaar weer en met die 2 koffers kon er lekker veel
hondevoer mee!
De BMW staat nu in de schuur, dus foto's volgen een ietsje later.
Groet,Walter *O*
 
Ah, nog één. Nou die van mij is trouwens van 1996. En ik zit ook te denken aan een ruitje van Wunderlich, Ik heb mijn ruitje altijd in de laagste stand staan, dan maakt ie het minste lawaai/turbulentie. Heb helaas geen plaats om hem binnen te zetten maar ik heb verleden week nog een heerlijk rondje gereden.
 
Het wordt nog druk hier :+

Wat vinden jullie lawaaierig aan het schermpje? Is het qua rammelen of puur door de wind? Op de snelweg draai ik de ruit in de hoogste stand. Op binnenwegen zet ik de ruit laag.
 
Laatst bewerkt:
Lawaai als ie in een hogere stand staat. Op de snelweg heb ik hem juist op z'n laagst staan, dan voel ik wel de wind tegen mijn helm inkl. geluid maar als ik hem hoger zet komt er naar mijn mening wat gebulder bij. Verder heb ik weinig vergelijkingsmateriaal want dit is mijn eerste brommert en met lessen heb ik alleen op een Kawasaki ER5 gereden en daar waai je natuurlijk helemaal vanaf als je het gas opentrekt. ;)
Maar op mijn rs'je hou ik me altijd netjes aan de snelheid. O-)
 
Ik ben de gelukkige bezitter van een r1150rs dit bevalt ook prima alleen vind ik de turbulentie rond het scherm storend, voor de r1100rs is er een varioscreen van MRA in de handel wat effectief zou werken, die is te bestellen bij Motozoom
Voor de r1150rs heb ik nog geen passend scherm kunnen vinden
wimmie
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een 1100 rs uit 93 met nu 85000 op de teller.
Heb zo'20000 met hem probleemloos gereden.
Ben 190 cm groot dus ruit op middenstand voor wind en geluid.(voor mij het beste)
Alleen probleem met snelheid boven 120 km/h.
Hij gaat dan een beetje wiebelen.
Dit doet hij met en zonder topkoffer.
Voor de rest ben ik tevreden over mooie boxermotor. *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een 1100 rs uit 93 met nu 85000 op de teller.
Heb zo'20000 met hem probleemloos gereden.
Ben 190 cm groot dus ruit op middenstand voor wind en geluid.(voor mij het beste)
Alleen probleem met snelheid boven 120 km/h.
Hij gaat dan een beetje wiebelen.
Dit doet hij met en zonder topkoffer.
Voor de rest ben ik tevreden over mooie boxermotor. *O* [afbeelding]

Ik zie dat je er een topkoffer op hebt.
Ik heb nog een imitatietopkoffer liggen die ik op mijn r1100rs wil maken. Hoe heb jij de topkoffer bevestigd? Heb je er een foto van?
 
Afgelopen zomer mijn rijbewijs gehaald en een mooie blauwe R1100rs aangeschaft i.p.v. de K75 waar ik al op aanbetaald had. Vind de R1100 veel meer als een motor rijden, zo'n K75 rijdt meer als een halve auto, gewoon wat teveel beschutting en de zit te rechtop. Ondertussen wil ik best wat afkletsen met andere bezitters maar kan niks vinden op het forum. Zijn er wel 1100rs rijders????
Hoi, hier een bericht uit Geldermalsen.
Ik heb sinds 27-12-2007 een BMW R1100RS uit 1996, maar wat ik ook afzoek op het gehele web "Geen gebruikersclub"?.
Heb jij al iets gevonden ?, mail mij als je iets gevonden hebt.
Tot horens Jan
 
Hallo, ook ik heb een BMW R1100RS sinds mei 2007.
Bouwjaar 1994, 60.000 km, handvatverwarming, geen ABS

Foto

Bert
 
Laatst bewerkt:
Hoi, hier een bericht uit Geldermalsen.
Ik heb sinds 27-12-2007 een BMW R1100RS uit 1996, maar wat ik ook afzoek op het gehele web "Geen gebruikersclub"?.
Heb jij al iets gevonden ?, mail mij als je iets gevonden hebt.
Tot horens Jan


Nou Jan, dan ga ik je vast wel eens tegenkomen op de Lingedijk, want mijn R1100rs staat in Leerdam :z .
En van gebruikers ben ik echt nog niets of niemand tegen gekomen, volgens mij is de R1100rs zwaar ondergewaardeerd. :?
 
Nou Jan, dan ga ik je vast wel eens tegenkomen op de Lingedijk, want mijn R1100rs staat in Leerdam :z .
En van gebruikers ben ik echt nog niets of niemand tegen gekomen, volgens mij is de R1100rs zwaar ondergewaardeerd. :?

Oké Gerrit, de eerste 2 leden zijn bij elkaar.
We starten gewoon een BMW club(je) R1100RS op zonder porteuille,
Wie nog meer????.

Mvgr. Jan :W
 
Hallo Jan en beste andere mensen die een BMW R1100RS bezitten. Ik ben sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van deze motor en zou het zeker leuk vinden om me aan te sluiten bij een op te richten club
Groet
Dannie
 
Hallo Jan en beste andere mensen die een BMW R1100RS bezitten. Ik ben sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van deze motor en zou het zeker leuk vinden om me aan te sluiten bij een op te richten club
Groet
Dannie
Oké Dannie, welkom, dat zijn er drie!
Uit welke plaats kom jij?.

Mvgr. Jan
 
Wie van de BMW R1100RS eigenaren heeft er in zijn 1100RS Chip Tuning E-prom geplaatst, alleen in motor managment een ander E-prom geplaatst, zonder verder aanpassingen ?.
Laat je ervaringen daarover eens horen v.w.b. benzine verbruik, PK's etc.

Ik ben afwachtend, dank Jan
 
Laatst bewerkt:
We moeten elkaar maar per E-mail de adressen doorgeven, d.i.v.m. a.s. zomer de " Mooie Bloeiende Betuwe " in bloei staat, jullie uit kan nodigen om b.v. een Betuwe Bloesem Rit te rijden of om gewoon lekker bij te praten.
Ik/wij horen van elkaar.
 
Hallo Jan,
dpdannie@hotmail.com Via dat adres ben ik bereikbaar voor bloesems in de Betuwe.
 
rijdt als een halve auto |( ,ik denk dat de houding beter is als op een rs met zo'n smal stuurke :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan