Thijs67 over de ST...:
[...]
Heb je ook de ST overwogen en op proef gereden? Want, *geheel objectief*
dit type is
echt best of both worlds. Sportief, windbescherming, voldoende vermogen en laadvermogen met systeemkoffers. Duo zit als een koning(in)....Misschien alleen lastig een goed exemplaar te vinden, maar wel beter betaalbaar dan en RS. (Een proefritje op één van mijn ST's mag altijd gemaakt worden.) Op
deze site kun je voor de meeste fietsen de zithouding 'in elkaar laten vloeien' super tooltje om de verschillen te visualiseren.
Ben het wel met Thijs eens. Zou dan wel op jacht gaan naar een exemplaar met ESA en ASC, dus zo'n jong ding. In Duitsland zijn die nog wel te vinden. Een stukje terug hier in deel 5 was iemand ook op pad gegaan, ff een gedoetje, maar dan heb je voor rond de €7k wel een hele gave fiets!
Deze is wel heel apart: Halb automatik? Sowieso is er wat geknutseld: zadel verwarming! Moet zeggen, dat is een goodie die ik weet te waarderen. Die van de RT staat nu geloof ik al een weekje of 3 op standje 1...
Dit is ook niet echt een lelijke fiets, en Koblenz een mooie omgeving niet te gek ver van huis.. Helaas kon ik op dit moment niet zo'n ESA/ASC fiets vinden, die in München is kennelijk ook al verkocht...
Dichter bij huis is deze te vinden... In Limburg, dus geen importeer gedoe.
Maar....
Wat je ook zou kunnen overwegen: PeeBeetje richting ...Ron... wellicht dat er een mogelijkheid bestaat om . . . who knows?
Verders
staat mijn vorige RS te pronken op de site van Van Harten. Geen idee of ze het 3 -> 2 wordt 3 -> N euvel hebben weten op te lossen. Er wordt geen melding gemaakt van de ABS Pro die ik er op heb laten zetten in Duitsland. De in kleur gespoten zijkoffers staan er ook niet bij, ik vermoed dat die inmiddels een andere eigenaar hebben..
Als . . . het 3 -> 2 wordt 3 -> N euvel echt deugdelijk en voor de lange termijn is opgelost, dan is het een prima fiets.
Maar deze, van nog geen 13k heeft dan geen Keyless Ride maar weer wel zijkoffers... OK, 10k meer kilometer ervaring. Beter ingelopen zullen we maar zeggen.
Overigens, Peter, ik weet niet of jij bij je proefritje de R1200RS in het standje Dynamic had staan? In dat standje bij het stoplicht dat groen wordt gashendel vol open en tik-tik-tik-tik-tik opschakelend zit je toch ook vrij vlot boven legale snelheden.... Als je tenminste op de fiets weet blijven te zitten