Gewoon, omdat het kan..
[afbeelding]
Vandaag met het Powerbronze sportschermpje bij malibuutjes op de koffie geweest en met het Givi scherm teruggereden
Kreeg onderweg zowaar het RT gevoel
Voor de snelwegkilometers een flinke verbetering, binnendoor kreeg ik wel warm
@Jeroen1969, is dit vergelijkbaar met de Puig ruit?
[afbeelding]
Tussen de pijlen meet ik 36,5 cm.
Gewoon, omdat het kan..
Vandaag met het Powerbronze sportschermpje bij malibuutjes op de koffie geweest en met het Givi scherm teruggereden
@Jeroen1969, is dit vergelijkbaar met de Puig ruit?
[afbeelding]
Tussen de pijlen meet ik 36,5 cm.
Gewoon, omdat het kan..
[afbeelding]
Vandaag met het Powerbronze sportschermpje bij malibuutjes op de koffie geweest en met het Givi scherm teruggereden
Kreeg onderweg zowaar het RT gevoel
Voor de snelwegkilometers een flinke verbetering, binnendoor kreeg ik wel warm
@Jeroen1969, is dit vergelijkbaar met de Puig ruit?
[afbeelding]
Tussen de pijlen meet ik 36,5 cm.
@far: Voor mijn 1.89 en sportzadel is eigenlijk geen fatsoenlijk scherm te plaatsen, het blijft een compromis. Ik denk dat dit scherm in combinatie met het standaard zadel voor mij in de buurt van het maximaal haalbare komt, nu moet ik nog net een beetje wegduiken.
Die 44 cm bij de Wunderlich tussen de pijlen kan ik mij bijna niet voorstellen, ik zou eerden 34 verwachten. Loodrecht tussen het midden van de bovenste gaatjes en de bovenkant van het scherm is bij de Givi 35 cm, en dat is 19 cm meer dan origineel.
Afgelopen weekend heerlijk gestuurd in Duitsland, maar (ik denk) nu wil mijn topkoffer (model 28 liter) niet meer fijn open door regen/vuil wat in het mechaniek is gekomen. De handgreep die de palletjes opzij moet schuiven willen nog maar een beetje opzij, eigenlijk niet genoeg om de deksel netjes te lichten.
Nu probeer ik de binnenschaal er uit te krijgen, maar dat valt nog niet mee.
Weet iemand hoe ik bij het mechaniek kan komen om dat te inspecteren?
Even gegoogled, en een website gevonden waar beschreven staat hoe de koffer uit elkaar halen. Zo gezegd, zo gedaan! Duurt wel even, maar dan lukt het ook. Helaas kom ik er dan achter dat het niet had gehoeven, het palletje van het handvat was er uit gevallen, en bediende zodoende niet meer het tandwieltje, dat ervoor zorgt dat de banden opzij schuiven waaraan de vergrendelingspalletjes vastzitten.Afgelopen weekend heerlijk gestuurd in Duitsland, maar (ik denk) nu wil mijn topkoffer (model 28 liter) niet meer fijn open door regen/vuil wat in het mechaniek is gekomen. De handgreep die de palletjes opzij moet schuiven willen nog maar een beetje opzij, eigenlijk niet genoeg om de deksel netjes te lichten.
Nu probeer ik de binnenschaal er uit te krijgen, maar dat valt nog niet mee.
Weet iemand hoe ik bij het mechaniek kan komen om dat te inspecteren?
Heb ik volgens mij Pinkstermaandag gereden. Mooie weg, we waagden het erop en....aan het einde Polizei. Uiteindelijk met vier man twee boetes van 20 Euro elk betaald, dus 10 Euro de man. We mochten daarna niet nog een keer op en neer....
Hier een link naar een overzicht van al die tijdelijk voor motoren afgesloten wegen.
Afgesloten voor motoren in de Eifel - Google My Maps
Even gegoogled, en een website gevonden waar beschreven staat hoe de koffer uit elkaar halen. Zo gezegd, zo gedaan! Duurt wel even, maar dan lukt het ook. Helaas kom ik er dan achter dat het niet had gehoeven, het palletje van het handvat was er uit gevallen, en bediende zodoende niet meer het tandwieltje, dat ervoor zorgt dat de banden opzij schuiven waaraan de vergrendelingspalletjes vastzitten.
Uiteraard levert BMW alleen het hele handvat á €52,-, dus er toen maar een M5 bout van 30 mm ingezet. Mocht dat er toch weer snel uitvallen dan kan ik alsnog het onderdeel bestellen bij de dealer.
Wel geleerd hoe de koffer nu in elkaar zit, en dat is best ingenieus in de dubbele bodem
@Wobbert: Ik denk dat dit een ander type koffer is. Kan dit van de 1200 serie zijn?
Dacht ik al, het Givi scherm is zo'n 3 cm hoger. Of dat het mooi staat, is weer een andere vraag@Bommep: ik meet bij mijn Puig 33 cm...