Wordt waarschijnlijk wel een dure tip..
Pffff, heb het hele verhaal gelezen. Daar wordt je niet vrolijk van. Heb trouwens dezelfde als Jeroen 1969 en echtgenote
Zoals ik al eerder zij, denk dat ik nog een beetje moet leren omgaan met de dame.
Ik heb ook nog nooit een valse neutraal gehad, maar ik geloof de mensen die dat wel hebben direct. Op het opschakelen na rijd mijn RS trouwens super, mooi breed uitgesmeerd koppel zonder hikken en met voldoende puf over voor een eindschotRe: schakelassistent, beter bekend als Quick Shifter:
Citaat uit MotoPlus, jaargang 2017, nummer 23, bladzijde 27:
"de optionele Schakelassistent Pro maakt op en terugschakelen zonder koppeling mogelijk. Dat werkte al vanaf het begin super. Nu schakelt de bak echter zelfs bij conventionele bediening met koppeling en eigen gasdosering erbij veel vloeiender.
Compliment aan de nieuwe transmissiedemper op de uitgaande as, gemodidificeerde bediening van de schakelwals en nieuwe versnellingsbak assen."
Op bladzijde 35:
"Nog nooit vertoond: een BMW scoort het beste op de transmissie! Dit dankzij de quickshifter met autoblipper (= ontstekingsonderbreker) en de gemodificeerde versnellingsbak"
Mijn eigen ervaring is, dat ik met duopassagier (de Directie) bijna nooit van de QS gebruik maak omdat met de koppeling met minder onverwachte schokken geschakeld kan worden.
Als je echt "sportief" gaat rijden, dan gaat de QS in de hogere versnellingen (3 en hoger) prima.
Resoluut schakelen is wel een voorwaarde en gas dicht bij terugschakelen.
Ik heb er geen spijt van dat ik van model 2015 ben overgeschakeld op model 2017!
Verder, ik heb nog nooit een "valse" neutraal gehad, zoals gerapporteerd door Jeroen1969 op zijn 2015 model.
Roelof.
Ik kan me dat goed voorstellen Peter. De nieuwe Rs is ook breed inzetbaar maar kost bijna 10 x zoveel als de oude RS. De S is lichter, mag meer toeren draaien, maar is niet zo breed inzetbaar, je zou hem er dan bij moeten nemen. Ron heeft een S gereden en is er ook mee op vakantie geweest, maar ik zou dan liever op een RS zitten. Ik heb zelf heel weinig betrouwbaarheids problemen ( en al helemaal geen schakelproblemen) en een S zou in dat opzicht ongeveer hetzelfde moeten zijn. Dus ik hoop dat je in Ede goede zaken kunt doen.
Vandaag een testdagje gehad. Van alles dat ik wilde proberen ben ik teruggebracht tot twee uiterste machines:
De RS en de S.