Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Over indrukwekkend gesproken; je mag wel even een rondje op m'n K13s.....Vwb de acceleratie van het nieuwe boxer blok: na 350 km ervaring kan ik beamen dat het vrij indrukwekkend is...
Dat is de motor van Gerwin, die heeft na Gerwin nog geen andere eigenaar gehad dus ik denk dat ze dat bedoelen met "1e eigenaar", hij is van Van Harte verkast naar Broekhuis Oost, dat doen de dealers onderling wel meer. Zo heeft Roel onlangs een XR geruild met een RT met een dealer, die dealer kon de RT aan de straatstenen niet kwijt, hij is bij Roel de showroom niet eens in gekomen en alweer door verkocht...
RooS staat wel te koop bij Van Harten in de showroom, mijn collega gaat dinsdag a.s. in de onderhandeling
Over indrukwekkend gesproken; je mag wel even een rondje op m'n K13s.....
Dat lijkt me een feest Thijs....nog leuker zou het zijn als ik zo'n nieuwe boxer (als 'R' of 'RS' ) had en we een rollende/ vergelijkende acceleratie konden doen. Zowat de enige overeenkomsten zijn dan de tankinhoud en het maximum koppel....Ik verwacht dat de boxer de eerste meters 'pakt' en ben benieuwd wanneer je dan voorbij komt (met je lange een)....als dat pas boven de 140 is dan betaal jij de koffie.Over indrukwekkend gesproken; je mag wel even een rondje op m'n K13s.....
Hoi Jeroen,Jammer Bor_S... komt er een andere motor voor in de plaats?
Helemaal goed.Ah, toevallig die bij Harry M?
Gefeliciteerd, Jeroen !!
Gisteren op de N224 heb ik een blauw/zilvere R1150RS gespot. Het zag er in top conditie uit (Y)
Sorry Jeroen, ik moet mijn aanbod alweer intrekken, gisteren is de K1300s verkocht.Ik maak graag een keer gebruik van je aanbod! Zitten er al “seat belts” op je K1300S? Zodat ik er bij de lancering niet pardoes afkukel?
Nou, dat viel wel mee hoor, hij stond vanaf eind april te koop op MP.Jeetje Thijs, dat ging vlot!
Sluit me aan bij Popeter, sluitage delen kosten (bijna) net zoveel voor een oude als nieuw motor. Dat er een koppeling versleten is kan gebeuren, bij een boxer, veel werk en hierdoor vervang kostbaar. Hangt van het gebruik of misbruik af hoe lang deze meegaat. Maar ergens van 60- tot 80000 km zou deze mee moeten gaan. Lekker koppakkingen vind ik raar. Heb met mijn vorige R1100(S) 160.000 km gereden en in deze periode alleen maar de koppeling een keer moeten vervangen. Verder "normaal" onderhoud. Maar ook wat onderhoud wat je bij oudere motoren tegenkomt, dat bv de remleidingen moeten worden vervangen of schokbrekers die op een gegeven ogenblik op zijn.Na de laatste kleine beurt vorige maand (die wat groter was geworden door vervangen van twee lekke koppakkingen en nieuwe voor en achterband) kan ik volgende week weer langs bij MSA. Na een korte testrit door een van de mannen van MSA blijkt dat de koppeling versleten is.
Er staat nu 69000km op de teller. MSA twijfelt eraan of de kmteller dan wel echt is. Onderhoudshistorie was niet heel duidelijk bij gehouden bij de eigenaren voor de vorige eigenaar. In de twee jaar heb ik nu veel plezier gehad met de R1100RS maar qua onderhoud ben ik toch best duur uit als ik het vergelijk met mijn vorige motor (Honda). Koppeling vervangen kost me weer een bak met geld.
Positieve is dan wel denk ik maar dat er zoveel vervangen is dat de motor er alleen maar beter van geworden is.