Jeroen1969
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #1.126
Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Afschrijving op nieuwe motoren is gigantisch hoog. Met onze recente move van 3 naar 2 motoren onlangs nog ondervonden. De afschrijving op de 2 jaar oude RS was ongeveer gelijk aan de verkoopwaarde van de R1200RT uit 2010.... Ik heb het toch gedaan omdat ik mijn wederhelft daar een groot plezier mee deed (en omdat de motor die in plaats van de RS is gekomen, de R1250RT, in mijn beleving een soort fusie fiets van mijn vorige 2 motoren is: het pittige/speelse van de RS en het comfort/windbescherming van de RT).
Ik zal met deze fiets toch echt een poos moeten rijden om die switch economisch verantwoord te laten worden. De vorige RT heb ik 5 jaar gehad, aan “extra” gesleutel alleen het vervangen van de knopperij links en rechts (links 100% coulance regeling BMW, rechts 50%. Originele BMW accu bleek slecht tegen -10 te kunnen, vervangen door een Odyssey PC680. De fiets werd bijna 10 en er zaten wat investeringen aan te komen: ESA demping reviseren. Nog altijd goedkoper dan inruilen....
De R1150RS die ik heb gehad heeft mij van de +/- 70k km tot de +/- 110k km geen extra onderhoud gekost. Wel er keer lopen rotzooien met de HVV hetgeen lastig ging wegens Locktite gebruik op de stuurgewichten bij het monteren van de BarkBuster handkappen. De eigenaar na mij van de RS heeft uiteindelijk die kant de HVV verloren..
Nou ben ik aan het duimen dat de 1250RT ook zoiets als de R1150RS en de 2010 R1200RT weet neer te zetten qua kosten voor onderhoud.
“Mijn” RS is overigens niet buiten beeld, zoals de oplettende volger van dit topic weet:
Dit was bijvoorbeeld gisteren nog.
Mijn collega heeft het originele ruitje terug gezet (met dit weer snap ik dat wel), de uitlaat vervangen door een Bos uitlaat, extra LED verstraleRS laten plaatsen en het anti spat plastic achter laten verwijderen (maar wel mee in een doos).
Bos uitlaatje misstaat bij deze kleurstelling niet.
Ik zal met deze fiets toch echt een poos moeten rijden om die switch economisch verantwoord te laten worden. De vorige RT heb ik 5 jaar gehad, aan “extra” gesleutel alleen het vervangen van de knopperij links en rechts (links 100% coulance regeling BMW, rechts 50%. Originele BMW accu bleek slecht tegen -10 te kunnen, vervangen door een Odyssey PC680. De fiets werd bijna 10 en er zaten wat investeringen aan te komen: ESA demping reviseren. Nog altijd goedkoper dan inruilen....
De R1150RS die ik heb gehad heeft mij van de +/- 70k km tot de +/- 110k km geen extra onderhoud gekost. Wel er keer lopen rotzooien met de HVV hetgeen lastig ging wegens Locktite gebruik op de stuurgewichten bij het monteren van de BarkBuster handkappen. De eigenaar na mij van de RS heeft uiteindelijk die kant de HVV verloren..
Nou ben ik aan het duimen dat de 1250RT ook zoiets als de R1150RS en de 2010 R1200RT weet neer te zetten qua kosten voor onderhoud.
“Mijn” RS is overigens niet buiten beeld, zoals de oplettende volger van dit topic weet:
Dit was bijvoorbeeld gisteren nog.
Mijn collega heeft het originele ruitje terug gezet (met dit weer snap ik dat wel), de uitlaat vervangen door een Bos uitlaat, extra LED verstraleRS laten plaatsen en het anti spat plastic achter laten verwijderen (maar wel mee in een doos).
Bos uitlaatje misstaat bij deze kleurstelling niet.