BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Mijn filosifie:

Bmw is een dure motor. Daar moet ik voor sparen. Daarom ben ik er zuinig op. Ik wil er plm 10 jr op rijden voordat ik inruil of verkoop.
Op dat moment wil ik max haalbare prijs om er zo voordelig mogelijk uit te springen.
De vorige gs heb ik ruim 10 jr gehad. De k1300 bijna 11 jr. De 1100s bijna 7 jr.
Alle 3 hebben prima tot uitstekende inruilprijzen opgeleverd.

Er zuinig op zijn levert dus iets op.

Door weer, wind en regen is voor mij geen probleem op een meerdaagse trip.
Een dagje fun rijden bij voorkeur met droog weer.

Ik heb een rare tik....ja ja ik heb er meer.
Maar mbt motoren......als ze er als bagger uitzien, wil ik meteen schoonmaken en weer in nieuwstaat brengen...
Iedere gek zijn gebrek. Dit is er 1 van mij.

Voor woon werk verkeer ( 120km) ga ik bij voorkeur met de motor. Maar als het pokkeweer is stap ik lekker in de auto.
File heb ik niet om 0500 uur, rijd goedkoper met diesel dan op de motor. Dus waarom zeiknat op de motor terwijl ik ook met de auto kan.?
Moet ik toch perse op de motor ( naar centrum amsterdam) dan pak ik de vstrom. Ik heb die bestemd tot baggerbak met 1x per plm 3 weken schoonmaken. Zit nu onder de acf 50 en voldoet redelijk aan de visie van de doorsnee gs rijden die vindt dat zn motor eruit moet zien als een varken.

Voor de rest ben ik redelijk normaal zegt men....😄
 
Laatst bewerkt:
bla bla bla …. dan pak ik de vstrom. Ik heb die bestemd tot baggerbak met 1x per plm 3 weken schoonmaken. en dan nog wat...
... 😲 en dan ook nog voor een 'baggerbak', poets je die andere dan elke week?
Ik rijd op twee fietsen, in principe 1 voor zomer en 1 voor winter. Ik maak de fietsen 1 à 2 maal per jaar schoon... als ik een gekke bui heb wil ik de ergste zandslurrie er tussendoor nog wel eens afspuiten. Moet ik me nu schamen?
 
Nee hoor...het is een tik van mij..
V strom " mag" smerig worden .
Maar ik maak hem ook graag weer schoon.

Wij verschillen in deze gewoon.
 
Een Amerikaan, Frank DelMonte, van wie ik vele jàren in Phoenix mijn motoren huurde, beweerde dat-ie "wetenschappelijk" had uitgevogeld dat "a clean bike rides better"... enneuh, ik ben geneigd hem te geloven... ik geef mijn brommers dan ook zéér vaak een kattenwasje en ongeveer 1x per 2 weken een "echte wasbeurt".

Baat het niet, schaadt het niet en alleszins merk je op die manier erg snel wanneer er wat mis is... én mijn dealer koopt mijn motoren echt blindelings over wanneer ik een nieuwe bij hem bestel... hij hoeft niet eens een fotootje te hebben... (ofschoon ik hem er wel een paar stuur)... ik volg MotorManiac hier dus in...
 
Een schone brommer geeft een schone bovenkamer ;). Na een rit op mijn motor haal ik meteen alle vliegenlijken er af, en geef ik 'm wat TLC zodat ie glimmend klaarstaat voor een volgende rit. Regen heb ik een broertje dood aan.

Daarentegen, mijn woon-werk snorscooters heb ik de afgelopen 10 jaar nog geen één keer schoongemaakt.........

Ach, de één doe het zo, de ander doet het weer anders.
 
En deze is tijdens het inrijden nu ook nog schoon...
20191106_124352.jpg



20191106_124444.jpg

20191106_124522.jpg
 
Ge- poeder coated
Mijn gs lc heeft gespoten velgen. Ook hoog glans zwart.

Ik zie geen verschil.
Ik heb mij laten vertellen (wijsmaken) dat poeder coaten beter/sterker is
 
Ik zie geen verschil.
Ik heb mij laten vertellen (wijsmaken) dat poeder coaten beter/sterker is

is het ook , poederlakken is veel sterker maar kan je niet bijwerken , tis te zeggen als hij door een steenslag of andere een stukje afvliegt is het naar de knoppen
kan je niet met een spuitbusje bijwerken ...water komt dan onder de poederlak en alles kaput :Y
 
Goedemorgen. Ik ben toe aan nieuwe banden en ik zou jullie ervaringen willen raadplegen bij het maken van een keuze.

De context:
Ik rijd een R1200 ST, laatste productiemaand dus uit 2007/11. Er staan nu iets meer dan 19000km op de teller; gekocht in Duitsland bij een dealer met 8500km en nieuwe banden, Michelin Pilot Power.
Ik merk dat ik steeds sportiever ga rijden en in de bochten steeds schuiner wil. Afgelopen zomer heb ik - voor het eerst, hoewel ik al 30 haar motor rijd... - een circuit-training gedaan op mijn motor, op Zandvoort. Dat ga ik zeker nog vaker doen. Mijn normale gebruik is overigens gewoon op straat, in toertjes en ook regelmatig op de snelweg.

Ik snap dat de ST geen racemotor is maar ik zou graag banden erop/onder leggen die het sportieve karakter vd motor verhogen. De Michelins die er nu onder liggen zijn volgens mij meer gericht op toeren. Ik zoek dus eigenlijk banden die sportiever zijn dan de Michelins.

Welke banden te kiezen?
Motoport heeft aanbiedingen van Bridgestone. Ik heb ze bekeken maar dat lijkt niet sportiever dan de Michelins?

Pirelli raadt voor mijn motor de Angel GT aan maar dat zijn toch ook toerbanden? Waarschijnlijk passen op mijn fiets ook de Diablo Rosso Corsa; heeft iemand daar ervaring mee?

Pfff keuzestress ! Ik hoor/lees graag van jullie; bedankt!

Willem
Den Bosch
 
De Pirelli Angel GT/GTII zijn uitstekende banden met een redelijke levensduur. Ze hebben bij mij geen krimp gegeven en kunnen meer aan dan ik ze geef, of dat nu op nat of op droog wegdek is. Toch zijn het op dit moment niet mijn favoriete banden. Zodra ze nl. wat "op leeftijd" komen, beginnen ze wat zwaarder te sturen en dat merk je met name elke keer als de motor uit de schuur komt. Mijn favoriet op dit moment is de Dunlop Roadsmart III die qua grip op nat/droog niet onderdoet maar die wel z'n levendigheid vasthoudt. Dan zijn er verder nog de Bridgestones, maar dat merk heb ik inmiddels verbannen.

Als alternatief zou je ook eens kunnen denken aan een combinatie van een toer/sport band aan de achterzijde en een echte sportband aan de voorzijde. Zo reed ik in het verleden op meer sport gerichte motoren als de SV1000S en de VTR1000SP2 altijd met een Pilot Road achter en een Pilot Power op het voorste wiel. Dit alles in het kader van, als die achter wegglijdt, vang ik 'm wel op, maar vóór is wat anders. Qua slijtage gingen ze ongeveer even lang, of kort, mee.

Maar, er zijn vast nog veel meer meningen. 8)7
 
… Ik rijd een R1200 ST, laatste productiemaand dus uit 2007/11. Er staan nu iets meer dan 19000km op de teller; gekocht in Duitsland bij een dealer met 8500km en nieuwe banden, Michelin Pilot Power.
De Michelins die er nu onder liggen zijn volgens mij meer gericht op toeren. Ik zoek dus eigenlijk banden die sportiever zijn dan de Michelins.
Michelin Pilot Power banden zijn zeer sportief en zeker geen toerbanden, die banden zie je niet vaak op een ST.
Of liggen er nu misschien Michelin Pilot Road op? Dat ligt meer voor de hand voor een ST.
Pilot Power banden bevielen mij heel goed op mijn K13s (met veel meer vermogen).
Op mijn ST's heb ik MPR4, Metzeler Roadtec 01 en Metzeler Z8 Interact. Allemaal toerbanden dus geen alternatief voor jou. Vooral de Roadtec bevalt mij erg goed.
 
En dan laat je Jannie met een camera in de berm liggen zodat ze na tien keer oefenen eindelijk dat mooie plaatje kon schieten. En nu ligt ze met koorts in bed en jij snapt er niets van...😜
 
De beste toerband die in de buurt van een sportband komt is de Conti Road Attack 3. Deze bandjes heb ik op mijn nieuwe R1250RS laten leggen, en plakken aan de weg en geven veel vertrouwen. Echte sportieve bandjes komen onder de 10 graden niet echt goed op temperatuur.

Iemand misschien nog interesse in een als nieuwe Givi D5120ST toerruit? Volgens mij heeft @far deze ruit ook op zijn brommer zo te zien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan