BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Ik ga mijn geremde aanhanger in de verhuur doen.
TUV gekeurd, 13 inch wielen, inrijklemmen, voor 2 motoren, laadvermogen 750kg, v dissel en afsluitbare kist voor bv spanbanden, dichte aluminium vloer.
Per week 125,- staat gestald in Almere.
Zie fotos.
De foto zonder motoren is een vb. (Voor 3 motoren)
IMG-20200129-WA0003.jpg
IMG-20200129-WA0002.jpg
 
Als ik ook mag antwoorden met een R1250RS in de kleur Imperial Blue en met 1900 km op de klok: prima. Toch wat extra power en koppel en daardoor souplesse over een groot toerentalbereik.

Roelof.
 

Bijlagen

  • IMG_9771edited.jpg
    IMG_9771edited.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 17
En bevalt ie?

Nou en of !
Blok is toch weer duidelijk beter dan het 1200lc blok..de versnellingsbak is boterzacht..ook vanuit neutraal naar 1.
De zit is uiteraard actiever dan op de gs, maar prettig. Denk wel dat je met de gs sneller bent in bv de bergen..die kwak je makkelijker van links naar rechts... de RS daagt mijniig wel uit om vlotter te rijden...de quick shifter is verslavend...
 
Net op de A1 van Amersfoort ri Amsterdam heb ik tot Naarden achter een rode R1100RS met volledige kofferset gereden. Kenteken was MZ66DB. Persoon droeg een rode helm. Heb nog ff gezwaaid. Leuk om ook een rode versie gespot te hebben net als die van mij.:+
 
Even je (nick)naam toevoegen achter de data dat je kunt als je wil meerijden met het altijd gezellige RS voorjaarstoertje....
Komt 'ie...
Zondag 22 maart; Motormaniac58; Popopeter
Zaterdag 28 maart; Popopeter
Zaterdag 4 april; Motormaniac58

Is er een 'vrijwilliger' met een leuke route voor de organisatie? Ik heb er zat, maar als iemand een schitterde toertocht heeft is dat uiteraard welkom .....
 
@Thijs67, heb mijn naam toegevoegd:

Zondag 22 maart; Motormaniac58; Popopeter;far
Zaterdag 28 maart; Popopeter;far
Zaterdag 4 april; Motormaniac58;far

Route: maar niet in 't Noorden: in maart en april nog kaal en koud!:)
 
Zondag 22 maart; Motormaniac58; Popopeter; far; Jeroen1969
Zaterdag 28 maart; Popopeter;far
Zaterdag 4 april; Motormaniac58;far

Per ongeluk weet ik nu al dat ik 22 maart vrij ben omdat ik die dag vrij heb gevraagd ivm het bijwonen van een concert van The Script de avond ervoor. Ik zit wat krap met de “harde” verzoeken vrij momenteel ivm het inzetten daarvan voor theater bezoek en twee motor weekendjes Duitsland... Ik krijg mijn rooster steeds 4 weken vooruit, mochten die andere twee dagen ook vrij blijken, dan zal ik mij daar ook achter plakken.

Verzoek voor 22/3: niet te vroeg te ver van midden NL verzamelen, wegens concert The Script de avond ervoor verwacht ik dat mijn nachtrust met enige vertraging zal gaan beginnen...
 
Naar mijn mening, en daarin ben ik niet de enige, staat mijn RS 1200 met de zijstandaard véél te rechtop.
Er is een kortere standaard bij BMW te koop, model 'China', E 130,--, maar ik heb een goedkopere oplossing bedacht.
Het vlak waarmee de standaard tegen het hulpframe steunt heb ik afgeslepen. Zie de foto. De oorspronkelijke afstand van 27 mm heb ik, gemeten met behulp van een kleine waterpas op de aangegeven punten, zodoende vergroot naar 30 mm. Het voetje staat daarmee ook vlak op de bodem, zoals het hoort zou je denken.
Het afgeslepen vlak geverfd met Hammerite.
Het is een bescheiden verbetering, maar voor de meeste gevallen zal het mij voldoende gemoedsrust geven.
Ook een oplossing: de ESA op twee helmpjes te zetten vóór je het contact uitzet. Dan pompt-ie de achtervering zo ver op dat de motor weer aardig scheef komt te staan. Na het uitzetten van het contact houdt-ie die stand vast.
Groet, André

2020-01-31 13.01.32_klein.jpg
 
[QUOTE Nou en of !
Blok is toch weer duidelijk beter dan het 1200lc blok..de versnellingsbak is boterzacht..ook vanuit neutraal naar 1.
De zit is uiteraard actiever dan op de gs, maar prettig. Denk wel dat je met de gs sneller bent in bv de bergen..die kwak je makkelijker van links naar rechts... de RS daagt mijniig wel uit om vlotter te rijden...de quick shifter is verslavend...
[/QUOTE]



Heb jij de 1000km al gehad? Bij mij was de versnellingsbak wat "clunkier" (juist vanuit neutraal naar 1) en de motor wat luidruchtiger na de 1000km beurt. Na wat navraag te hebben gedaan bij BMW Motorrad is dat te verklaren want de inloopolie heeft een wat dikkere viscositeit dan de 5W40 die er na de 1000km beurt inkomt.

Het 1250 blok is een flinke verbetering tov. de 1200 in mijn ogen, supersoepel zonder KFR, en een flink rappere tussenacceleratie, kortom een win-win situatie :).

Vind inderdaad een GS vlotter sturen in het kortere bochtenwerk, als een dikke supermoto......
 
1e beurt nog niet gehad....Vanwege de pekel periode/ feestdagen etc ben ik pas op de helft....soms lonkte het wel, maar de pekel is voor mij een no go...

Dat van die olie ga ik eens navragen. Als de bak beter schakelt met dikkere olie zou ik daar op kunnen inspringen...Maar mijn rit van de week doet mij toch anders vermoeden.....Het verschil tussen een koud blok/olie en flink opgewarmd, geeft bij mij geen enkel verschil in het schakelen....Alleen het rode gebied van de toeren teller schuift op... Maar ik ga toch nog niet boven de 5000 toeren.....
 
Inrijden van de R1250:
Bij de inrijkontrole, de 1000 km beurt, wordt er een ander type oliefilter gemonteerd. Wellicht van fijn naar iets minder fijne filterklasse.

De BMW reparatie of servicevoorschriften zeggen niets over de specificatie van de inloopolie. Maar ik denk dat de inloopolie eerder een dunnere olie is (b.v.b. 0W30) en een minerale uitvoering in plaats van een synthetische uitvoering in verband met het beter en sneller inlopen.

Roelof.
 

Bijlagen

  • Oliefilters BMW R1250RS.JPG
    Oliefilters BMW R1250RS.JPG
    42,4 KB · Weergaven: 10
Inloopolie is minerale 15W40, daarom ook geen klonk van neutraal naar 1 bij een koud motorblok. Informatie rechtstreeks uit München,
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Zondag 22 maart; Motormaniac58; Popopeter; far; Jeroen1969
Zaterdag 28 maart; Popopeter;far;jvsoelen
Zaterdag 4 april; Motormaniac58;far

Per ongeluk weet ik nu al dat ik 22 maart vrij ben omdat ik die dag vrij heb gevraagd ivm het bijwonen van een concert van The Script de avond ervoor. Ik zit wat krap met de “harde” verzoeken vrij momenteel ivm het inzetten daarvan voor theater bezoek en twee motor weekendjes Duitsland... Ik krijg mijn rooster steeds 4 weken vooruit, mochten die andere twee dagen ook vrij blijken, dan zal ik mij daar ook achter plakken.

Verzoek voor 22/3: niet te vroeg te ver van midden NL verzamelen, wegens concert The Script de avond ervoor verwacht ik dat mijn nachtrust met enige vertraging zal gaan beginnen...
 
Ik wacht dit even af omdat ik, voordat ik met een groepje ga rijden, eerst meer zekerheid wil omtrent m'n zicht. Bij mij is in oktober de zgn "natte" variant macula vastgesteld hetgeen tot problemen met het netvlies heeft geleid in m'n rechteroog. Geen verdere paniek, want na de diverse injecties gaat het al flink beter. Maar ik heb sinds oktober ook niet meer op de motor gezeten ( ook niet in de schuur), dus eerst even kijken hoe het gaat.👁
 
  • Verdrietig
Waarderingen: OMB
Nav dat you tube filmpje van die motoragent, die tijdens het rijden op een trap op zn bakkes ging, wellicht een leuk intervieuw + filmpje over de opleiding...
Een vr collega van mijn eigen team



 
Zondag 22 maart; Motormaniac58; Popopeter; far; Jeroen1969;
Zaterdag 28 maart; Popopeter; far; jvsoelen; bolrob;
Zaterdag 4 april; Motormaniac58; far;
 
Goedemorgen. Ik ben toe aan nieuwe banden en ik zou jullie ervaringen willen raadplegen bij het maken van een keuze.

De context:
Ik rijd een R1200 ST, laatste productiemaand dus uit 2007/11. Er staan nu iets meer dan 19000km op de teller; gekocht in Duitsland bij een dealer met 8500km en nieuwe banden, Michelin Pilot Power.
Ik merk dat ik steeds sportiever ga rijden en in de bochten steeds schuiner wil. Afgelopen zomer heb ik - voor het eerst, hoewel ik al 30 haar motor rijd... - een circuit-training gedaan op mijn motor, op Zandvoort. Dat ga ik zeker nog vaker doen. Mijn normale gebruik is overigens gewoon op straat, in toertjes en ook regelmatig op de snelweg.

Ik snap dat de ST geen racemotor is maar ik zou graag banden erop/onder leggen die het sportieve karakter vd motor verhogen. De Michelins die er nu onder liggen zijn volgens mij meer gericht op toeren. Ik zoek dus eigenlijk banden die sportiever zijn dan de Michelins.

Welke banden te kiezen?
Motoport heeft aanbiedingen van Bridgestone. Ik heb ze bekeken maar dat lijkt niet sportiever dan de Michelins?

Pirelli raadt voor mijn motor de Angel GT aan maar dat zijn toch ook toerbanden? Waarschijnlijk passen op mijn fiets ook de Diablo Rosso Corsa; heeft iemand daar ervaring mee?

Pfff keuzestress ! Ik hoor/lees graag van jullie; bedankt!

Willem
Den Bosch

zo, even een vorig berichtje een schop geven 8-)

Ik heb intussen nog steeds geen nieuwe banden gekocht. De motor stast in mijn stalling thuis en komt niet veel buiten, hoewel het niet echt een koude winter is. Gewoon te druk gehad...

Maar nieuwe banden lijken echt wel nodig te zijn. Vorige week een stuk gereden, sneweg helaas, en toen merkte ik dat m.n. de voorband op is. Die dtuurt voor geen meter meer. Het was nattig en het voelde bepaald niet veilig en vertrouwd. Dus komend weekeinde maar actie ondernemen 8-)

Willem
 
Zondag 22 maart; Motormaniac58; Popopeter; far; Jeroen1969;
Zaterdag 28 maart; Popopeter; far; jvsoelen; bolrob;
Zaterdag 4 april; Motormaniac58; far;

Ik kan - nu nog - alle dagen. Lijkt me hartstikke keuk om een toertje mee te rijden !

Waar is meestal de startplaats ongeveer? Ik woon zelf bij Den Bisch dus als het startpunt dan bijvoorbeeld Almere is is dat misschien niet erg handig voor me ...
 
Startpositie: varieert. We hebben een keer Friesland gehad, een keer Barneveld, 2x Lage Vuursche, 2x Weert en een keer durpie net buiten Den Haag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan