BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Bij originele BMW remschijven voor de R1100RS zitten er in de voorwielschijven tussen hart en remschijf "rollen" met borgveertjes die inslijten en als de remschijven teveel rammelen, dan moeten die vervangen worden.
 
floaters ? veertjes ?
Heb ik nog nooit zelf gedaan dus wat ik precies ervoor nodig heb weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat de schijf wat rammelt/los zit, lijkt me niet bepaald ok.
Als je op de pagina kijkt die ik eerder linkte, dan zie je deze staan. Het floater setje bestaan uit een bus, veertje en circlip om deze vast te zetten. Het veertje is ook los te bestellen, ik neem aan voor het geval dat de bussen nog goed zijn (niet ingesleten), en je alleen het veertje wilt vervangen.
De floaters zorgen ervoor, dat je remschijf "zweeft" in de ophanging en iets in de breedte kan bewegen en zo netjes midden tussen de remblokken loopt. De schijven of de remklauwen worden zwevend gemaakt, zodat de één zich (iets) aan de positie van de ander kan aanpassen.Bij jouw type remklauw zo te zien bijvoorbeeld iets opzij gedrukt wordt omdat er maar aan 1 kant remzuigers zitten. Eén van de twee kan dus altijd iets in de breedte bewegen.
 
Kijk bij de vóórschijven van mijn BMW R1100RS hiervan zijn de floters (zwart) kunstof ???, kan dat ??, of zijn het altijd aluminium flottersfloters ?.
Laat het eens weten?.
Want bij mij hoor je ze (rammelen) ?.
image.jpeg
 
Ik geloof dat die losse schijven bedoeld zijn voor een iets ander type. Als ik het goed zie, zou je dan op de €125 variant uitkomen. Ik heb nog even rond gekeken bij andere BMW-onderdelen webshops, maar vind geen goedkopere dan Tills.
 
Zag op dit forum dat het stuur van de R passend is voor deze RS. Lijkt me een mooie en veel goedkopere oplossing. Mocht dat tegenvallen, dan kun je hem over een jaar altijd nog verkopen. Dan is het verschil in prijs veel meer in verhouding.
 
O o o o als ik toch ergens per ongeluk nog €19k in de weg had liggen.... was ie verkocht. Ik heb de advertentie met een collega gedeeld, wie weet....
 
  • Leuk
Waarderingen: Revz
Met zo'n R stuur is het toch weer net niet, laatst op een Tiger 1200 XCA gereden, en die paste me als een handschoen, voelde me meteen er op thuis. Kan je ook nog met voetsteunverlagers spelen e.d. maar nee, mijn volgende wordt weer een all-road.

En ja, ik ben we er van bewust dat ik een hoop afschrijf O-) ........... maar het leven gaat te snel om me daar heel erg druk over te maken.
 
Met zo'n R stuur is het toch weer net niet, laatst op een Tiger 1200 XCA gereden, en die paste me als een handschoen, voelde me meteen er op thuis. Kan je ook nog met voetsteunverlagers spelen e.d. maar nee, mijn volgende wordt weer een all-road.

En ja, ik ben we er van bewust dat ik een hoop afschrijf O-) ........... maar het leven gaat te snel om me daar heel erg druk over te maken.
gelijk heb je , vandaag kan alles goed gaan , morgen liggen we met ons pootjes omhoog , het key woord , profiteren als je het kan :t
 
@ Malibuutjes,
Maar zouden stuurrisers een niet te eenvoudige en goedkopere oplossing zijn om niet te proberen? Ben met je eens dat het leven te kort kan zijn....
 
Ander vraagje over koffers: de twee zijkoffers van mijn RS hebben helaas wat schade. Niet door een val maar meer dat het in de schuur ligt en dat er wat dingen opgevallen zijn. Nu wil ik het eigenlijk lowbudget opknappen. Ik zat te denken om het met Motip bumperlak of sprayplast te gaan over spuiten. Iemand ervaring mee ?
 
Jeroen , het is maar goed dat Karin dit niet leest :+

Al zou ze meelezen, het zou haar weinig verassen. Ze weet dat ik ernstig tevreden ben met de R1250RT Spezial Option 719. Is ze zelf overigens ook (quote van Karin: “Jammer dat ie voor mij echt te zwaar is want ik vindt het de mooiste motor die je ooit gehad hebt”). Maar goed ook dat ze hem mooi vindt want van onze gezamelijke motor tripjes zit ze ongeveer 60% van de keren achterop ipv 80 meter achter me. Maar. Ze weet ook dat als geld geen issue was er vrij rap een Triumph Rocket proefgereden. Mogelijk nadien zelfs aangeschaft...
En een R1250RS stond daar vrij rap bij. Proefrit niet nodig...

Maar. Het zal u niet ontgaan zijn, KLM piloten gaan een salaris offer leveren. Uiterst begrijpelijk. Ook jullie allemaal: dank voor de belastingcentjes waarmee KLM door de Corona crisis wordt geholpen.

Dus ik blijf genieten met volle teugen van de sportieve ComfoRT toerbuffel met aan belachelijk grenzende luxe goodies als Zentrahl Verschluss en lichtje in de topkoffeRT.

Maar ik blijf ook “motor maf”. Met kwijl langs de kin bij het zien/lezen over bepaalde exemplaren.
Zoals...

Ducati Panigale V4 S..... Triumph Tiger. Honda Africa Twin... Om maar een paar lekkertjes te noemen naast de R1200RS en de Rocket...

“If I were a rich man, yabadybadibadaaah“
 
Terug
Bovenaan Onderaan