BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

@TenCats , ik wil jou nog bedanken Erik voor een tip: hoe maak je van een track een route ( en dan niet met twee punten). Ik deed dat met de hand en ‘ trok ‘ de track over. Gebruik ‘ direct’ en geef dan aan hoeveel punten je maximaal wenst en hopla..... zet het resultaat terug naar bvb motorfiets en corrigeer de route hier en daar en klaar is Kees. Scheelt veel tijd.
 
Op de trip naar Andreasberg kreeg ik diverse opmerkingen/vragen over de verlichting die ik onder mijn BMW-emblemen heb ingebouwd. Ze werken ook als extra knipperlicht.

Knipperlicht-met-runninglights-70mm-yellow.jpg


Ik heb ze gekocht bij Hposkam engineering, een Nederlands bedrijf. Kosten ongeveer € 90 geloof ik. Zie Home - HPoskam engineering

Ze zijn makkelijk in te bouwen, heb ik samen met een vriend in anderhalf uur gedaan. Het meeste werk was om de juiste aansluitpunten bij de koplamp te bepalen.

Ze branden altijd als de motor loopt dus dat geeft ook van de zijkant een mooi effect, en ze schakelen mee met de knipperlampen, dus extra signaalwerking.
 
Op de trip naar Andreasberg kreeg ik diverse opmerkingen/vragen over de verlichting die ik onder mijn BMW-emblemen heb ingebouwd. Ze werken ook als extra knipperlicht.

Bekijk bijlage 1515275

Ik heb ze gekocht bij Hposkam engineering, een Nederlands bedrijf. Kosten ongeveer € 90 geloof ik. Zie Home - HPoskam engineering

Ze zijn makkelijk in te bouwen, heb ik samen met een vriend in anderhalf uur gedaan. Het meeste werk was om de juiste aansluitpunten bij de koplamp te bepalen.

Ze branden altijd als de motor loopt dus dat geeft ook van de zijkant een mooi effect, en ze schakelen mee met de knipperlampen, dus extra signaalwerking.
Nice... Wel een canbus adapter nodig voor de huidige generatie denk ik?
 
Weet ik niet maar volgens mij niet. Mijn R1200ST heeft ook canbus en aansluiten was geen enkel probleem. Op de betreffende website staat bij de aansluitinstructies vermeld dat er geen aanpassing aan het canbus systeem benodigd is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
WHGMKILLER, wil jij een foto erop zetten hoe / en waar ze zitten !.
Dank.
Tuurlijk 8-)
Zie onderstaand voor wat foto's. Let niet op de rommel :-)

Overzicht zijkant motor:
IMG_0746.jpeg



Zij-aanzicht, LED onder embleem geplaatst:
IMG_0747.jpeg



Detail:
IMG_0748.jpeg



De instructies zijn behoorlijk straight forward:
- Haal de zijschermen vd motor
- Verwijder embleem
- Monteer LED's onder embleem
- Sluit kabels aan bij zowel knipperlichten als de koplamp

Wat die kabels betreft, dat is even zoeken en zal per motor verschillend zijn. Aan de kant van de knipperlichten gaat het met een stekker waarin de bestaande kabel naar de knipperlichten en de kabel naar de LED's wordt samengebracht, dus dat is makkelijk. Het aansluiten van de LED's op de koplamp zul je zelf moeten uitpuzzelen. Zie onderstaand (ja ik had natuurlijk een mooie zwarte beschermhoes over die witte en rode dsrae moeten doen; dat komt de eerstvolgende keer dat ik de zijschermen moet verwijderen).
IMG_0749.jpeg


Heb je zo voldoende info?

Groeten, Willem
 
Weet iemand welke maat schroefdraad de spiegels hebben op het stuur van de R1100RS? Is dat toevallig M10 ? De spiegels wil ik namelijke gaan vervangen.
 
20200626_150940.jpg

Gister mn S1000RR ingeruild op een RS *O*

Praktisch full option (alleen geen rvs motorspoiler en geen akra, en geen 719, classic of HP franjes), exclusive kleurstelling en alle pakketten. Sportzadel wordt nog nageleverd - dit was de showroom motor die als demo ingezet zou gaan worden, maar na de eerste proefrit meteen verkocht was :) - ik ben dus ook eerste eigenaar op papier.

Leuk detail, gisterochtend gebeld met akkoord, gistermiddag opgehaald.
 
Gister mn S1000RR ingeruild op een RS *O*

Praktisch full option (alleen geen rvs motorspoiler en geen akra, en geen 719, classic of HP franjes), exclusive kleurstelling en alle pakketten. Sportzadel wordt nog nageleverd - dit was de showroom motor die als demo ingezet zou gaan worden, maar na de eerste proefrit meteen verkocht was :) - ik ben dus ook eerste eigenaar op papier.

Leuk detail, gisterochtend gebeld met akkoord, gistermiddag opgehaald.

Dat doe je goed (en rap).
Weer zo'n fraaie R1250RS op de weg. Veel plezier ermee!
 
Zoals sommigen van jullie weten heb ik allerlei (wilde) plannen om de sportieve kant van mijn zwarte R1200ST Edition te benadrukken. Zaken waar ik aan heb gedacht of zit te denken zijn:


Sportievere banden
Dit is gerealiseerd, pas heb ik er bij de 20.000km beurt Dunlop Sportmax onder laten leggen. Dat bevalt heel erg goed; de motor stuurt nu wezenlijk "scherper" en reageert "directer" (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven)


Zwart windscherm
Dit is nog even een puzzel. Het BMW zwarte scherm kost €230. Ik vind het scherm van Flowrider UK wel mooi, en ook het Ermax scherm (tip van Thijs).
Schermafbeelding 2020-06-29 om 16.57.10.png

Flowrider scherm


Koplamp masker
Wunderlich bracht vroeger een masker voor de koplamp op de markt.
Screen.jpg

Dat wordt niet meer geleverd, maar ik heb contact gelegd met een Amerikaan die een website heeft over zijn modificaties, en hij is zo vriendelijk geweest om zijn koplampmasker te demonteren en er een maatschema van te maken. Link naar zijn site: Modifications to my BMW R1200ST

MaskDimensions.jpg

Ik hoop dat er een bedrijf is die dit ontwerp in hard plastic kan 3D printen.


Sportievere uitlaat
Inmiddels heb ik een mooie zwarte BOS gekocht met E-keur. Deze wordt eind deze week / begin volgende week geleverd, en dan kan Motoport Den Bosch hem monteren.
0511012CS.jpg

Maar dan in het zwart - nog mooier 8-)
Uitlaat Bos R1200ST Oval Black Edition.png



Spiegels op kuip
Ik vind de standaard spiegel op het stuur niet mooi. Het idee is om ze te vervangen door een setje spiegels van (waarschijnlijk) de R1200ST (de opvolger) of misschien de K1200S. Er zit een stalen harnas achter de topkuip dus daar kunnen ze op gemonteerd worden, denk ik (gaten boren door de kuip heen, vastschroeven op het harnas).


Wielen spuiten
Tja, hier twijfel ik enigszins aan: het laten spuiten (of poedercoaten) van de velgen. In BMW blauw lijkt me mooi. Mijn twijfel is of het dan geen "kermis" wordt want dat is niet de bedoeling.


Koppeling- en remhendel in kleur
Er zijn gekleurde hendels in de aanbieding. Blauw lijkt me mooi, uiteraard dan wel in dezelfde kleur als de wielen. Ook daar de opmerking "kermis". En de vraag natuurlijk welke leverancier.... goedkoop China-spul of iets duurs uit Europa.


Tuning
En ja, dan kan je daarna 'tuurlijk ook nog besluiten om het vermogen op te laten voeren...


Ach ja, boys will be boys, ik vind het leuk en mn meisje vindt het prima 8-)
Wat denken jullie - goede ideeën ?

Groeten, Willem
 
Laatst bewerkt:
Zoals sommigen van jullie weten heb ik allerlei (wilde) plannen om de sportieve kant van mijn zwarte R1200ST Edition te benadrukken. Zaken waar ik aan heb gedacht of zit te denken zijn:
....
Wat denken jullie - goede ideeën ?
eerlijk? :N

Ik ben meer van de banden en schokbrekers, en verder overal afblijven, maar iedereen maakt zijn eigen keuzes.
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Zoals sommigen van jullie weten heb ik allerlei (wilde) plannen om de sportieve kant van mijn zwarte R1200ST Edition te benadrukken. Zaken waar ik aan heb gedacht of zit te denken zijn:


Sportievere banden
Dit is gerealiseerd, pas heb ik er bij de 20.000km beurt Dunlop Sportmax onder laten leggen. Dat bevalt heel erg goed; de motor stuurt nu wezenlijk "scherper" en reageert "directer" (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven)


Zwart windscherm
Dit is nog even een puzzel. Het BMW zwarte scherm kost €230. Ik vind het scherm van Flowrider UK wel mooi, en ook het Ermax scherm (tip van Thijs).
Bekijk bijlage 1517693
Flowrider scherm


Koplamp masker
Wunderlich bracht vroeger een masker voor de koplamp op de markt.
Bekijk bijlage 1517698
Dat wordt niet meer geleverd, maar ik heb contact gelegd met een Amerikaan die een website heeft over zijn modificaties, en hij is zo vriendelijk geweest om zijn koplampmasker te demonteren en er een maatschema van te maken. Link naar zijn site: Modifications to my BMW R1200ST

Bekijk bijlage 1517703
Ik hoop dat er een bedrijf is die dit ontwerp in hard plastic kan 3D printen.


Sportievere uitlaat
Inmiddels heb ik een mooie zwarte BOS gekocht met E-keur. Deze wordt eind deze week / begin volgende week geleverd, en dan kan Motoport Den Bosch hem monteren.
Bekijk bijlage 1517691
Maar dan in het zwart - nog mooier 8-)
Bekijk bijlage 1517803


Spiegels op kuip
Ik vind de standaard spiegel op het stuur niet mooi. Het idee is om ze te vervangen door een setje spiegels van (waarschijnlijk) de R1200ST (de opvolger) of misschien de K1200S. Er zit een stalen harnas achter de topkuip dus daar kunnen ze op gemonteerd worden, denk ik (gaten boren door de kuip heen, vastschroeven op het harnas).


Wielen spuiten
Tja, hier twijfel ik enigszins aan: het laten spuiten (of poedercoaten) van de velgen. In BMW blauw lijkt me mooi. Mijn twijfel is of het dan geen "kermis" wordt want dat is niet de bedoeling.


Koppeling- en remhendel in kleur
Er zijn gekleurde hendels in de aanbieding. Blauw lijkt me mooi, uiteraard dan wel in dezelfde kleur als de wielen. Ook daar de opmerking "kermis". En de vraag natuurlijk welke leverancier.... goedkoop China-spul of iets duurs uit Europa.


Tuning
En ja, dan kan je daarna 'tuurlijk ook nog besluiten om het vermogen op te laten voeren...


Ach ja, boys will be boys, ik vind het leuk en mn meisje vindt het prima 8-)
Wat denken jullie - goede ideeën ?

Groeten, Willem

Ik vindt het wel kekke verpersoonlijking van de ST. Dat maskertje stoer met een zachtaardige ondertoon (je had al wel gezien dat je een hartvorm op straat gaat werpen).

Ik heb de velgen van de DeeOoHaaCee RT drie jaar terug laten poedercoaten in Soest, ik meen iets van €55,- per velg. Qua kleur smaak kwestie, exact de juiste blauw vinden wordt een uitdaging. Maar exact de juiste zwart ook. Fifty shades of black...
 
Even een schaamteloze cross-post van het wolkenjagerstopic, want iedereen houdt toch van plaatjes?

r1250rs-clouds-jpeg.1517922


Gisteravond 21:15 op de Kortenoord tussen Moordrecht en Nieuwerkerk - even heerlijk rondje gemaakt, ruim uur lekker uitwaaien over rustige wegen met mooi uitzicht en goed door kunnen rijden. Inrijden doe ik volgens het "ik wil geen luie motor"-principe: eerst rustig warmrijden, daarna lekker rijden zoals ik er anders ook mee zou doen.

De RS blijft mij blij maken, de power onderin maakt dat ie eigenlijk krachtiger lijkt dan de S1000RR die ik bij de dealer heb achtergelaten, en doordat ie wat ruimer is kan ik er met mijn 1m93 eigenlijk veel makkelijker mee rijden.
 
voor mijn r1250rs heb ik enige weken geleden een v stream/ ztechnik gekocht.
Van de 3 modellen het middelste model a 239,95.

Dit scherm was het toch niet helemaal voor mij en heb inmiddels de kleinste en donkerste erop zitten. Immers past deze het beste bij mijn zwarte rs.

Uiteindelijk bied ik nu het andere scherm te koop aan.

Iemand interesse ?

Zie foto
Screenshot_20200630-201218_Gallery.jpg
 
voor mijn r1250rs heb ik enige weken geleden een v stream/ ztechnik gekocht.
Van de 3 modellen het middelste model a 239,95.

Dit scherm was het toch niet helemaal voor mij en heb inmiddels de kleinste en donkerste erop zitten. Immers past deze het beste bij mijn zwarte rs.

Uiteindelijk bied ik nu het andere scherm te koop aan.

Iemand interesse ?

Zie fotoBekijk bijlage 1518119

Wat was de reden dat je een ander schermpje wilde? Ik ben erg tevreden met het scherm op de RS, hoewel hij in de hoge stand niet zoveel doet vind ik het fijn dat ik vrij vol in de wind zit met het scherm in de lage stand.

Andere vraag: heeft iemand al die reflectors van de voorspatborden gepeuterd? Ging dat makkelijk?
 
De BOS uitlaat is vandaag bezorgd. Mooi! Helaas heeft de motorzaak pas over 3 weken tijd om hem te monteren.
Ik moet nog even geduld hebben dus 😗
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan