BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

zow dat is niet zo best zo snel al , hoe kwam je erachter tijdens het rijden , lijkt me als je je helm op hebt je het zingen/fluiten bijna niet kan horen

Nou dat merk je echt wel aan het rijgedrag en het krak geluid dat je steeds hoort...maar vooral het weggedrag..voorwiel zwabbert en ik had het gevoel dat de voorvork.elk moment kon breken...bochten durfde ik amper te nemen
 
Dat is dan echt wel een gevalletje van vetloze lagertjes geweest zeg van fabriek uit 😮
 
Gisteren ontvangen een bij Boonstra Parts gekocht "BMW Sport"-zadel voor de R1200/1250RS vanaf 2015. Er stonden maar liefst 4 nieuwe exemplaren op de site voor de som van € 125,00 ex.verzendkosten. Zithoogte 84 cm i.p.v. 82 cm.
Eventuele gebreken: mogelijke opslagschade.

Er mankeert dus helemaal niets aan, geen krasje of scheurtje, dus als je er interesse in hebt, sla je slag.
Dank voor de tip!! Dat scheelt een hele slok.... een origineel sport zadel, 2cm hoger voor 125,-....... gelijk besteld, nogmaals dank.
 
waar kijken jullie dan precies , zie 1 sportzadel van 840mm voor 195€ ? en veel seats van 820mm voor 125€
 
Ik zocht op "buddyseat voor", dus zonder sport en ze prijzen 'm aan als: Belangrijk: High"

En op basis van het nummer op google gezocht en vond ik o.a.:
Genuine BMW Part # 52538534318 (52-53-8-534-318) - Driver's seat, black, high. Seats. Fits R, R1200R, R1200RS

En daar ben ik ingetuind want het is dan wel "High", maar alleen voor de "R"! Kijken hoe ze dat gaan oplossen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Nou dat merk je echt wel aan het rijgedrag en het krak geluid dat je steeds hoort...maar vooral het weggedrag..voorwiel zwabbert en ik had het gevoel dat de voorvork.elk moment kon breken...bochten durfde ik amper te nemen
Volgens mij heb je veel geluk gehad Dirk. Ik had het voorwiel er uit gehaald en met de tuut tuut of reng deng deng naar de dealer gebracht. Als zo'n lager vast slaat....dan kom je in de krant denk ik.
 
Volgens mij heb je veel geluk gehad Dirk. Ik had het voorwiel er uit gehaald en met de tuut tuut of reng deng deng naar de dealer gebracht. Als zo'n lager vast slaat....dan kom je in de krant denk ik.
Laten ophalen is ook een optie. En ik vind niet dat de dealer daar geld voor mag rekenen als het een garantiekwestie is.
 
Nu kan het best wat hebben, ooit op een R100RT kwamen de bouten van het achterwiel langzaam los. Ik reed met een behoorlijk tempo lange bochten en kreeg langzaam het idee dat ik misschien een lekke achterband had. Een vreemd wiebeltje bij het inleggen van een bocht, daarna eigenlijk niets te voelen. Alle bouten waren minstens een halve cm los. En ik verbaasde me erover hoe ik er dan toch nog 'hard' mee kon rijden. Nu heb ik meestal wel een dopsleutel en de juiste dop bij me, en thuis weer correct aangehaald met de momentsleutel.
 
voila , ik kom hier ook weer eens kijken .
Ik heb mijn RT te koop gezet en de zelfde dag al een koper ( is nogmaal , ik ben niet duur )
Dus we zijn zaterdag 14u45 en ik ben wachtende op de man die de RT komt ophalen .
Als dit alles goed gaat , ga ik morgen naar een ST kijken , hopelijk valt het zo goed mee als met mijn RT
gekruiste vingers ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Waar kijken jullie dan precies , zie 1 sportzadel van 840mm voor 195€ ? Onder mijn sport zadel op een sticker staat 77348555886 :)

Ik heb die ene dus afgelopen vrijdag ontvangen en ik moet zeggen, het was even wennen want het zadel is best stevig. Maar ik zit nu een stuk beter qua beenhoeken, en dat terwijl ik nou echt niet zo heel lang ben. Maar, ik kan nog steeds makkelijk met 2 platte voetjes bij de grond.
 
Oke mooi dus je heb m niet voor niets gekocht

moet zeggen ik heb 2 zadels , een is het sportzadel en een is gevuld bij tijgerleathers en is ietsie lager dan het sportzadel en vergelijkbaar
met dat 820mm (high) zadel maar vind ze allebei prima zitten :)
 
voila , ik kom hier ook weer eens kijken .
Ik heb mijn RT te koop gezet en de zelfde dag al een koper ( is nogmaal , ik ben niet duur )
Dus we zijn zaterdag 14u45 en ik ben wachtende op de man die de RT komt ophalen .
Als dit alles goed gaat , ga ik morgen naar een ST kijken , hopelijk valt het zo goed mee als met mijn RT
gekruiste vingers ...
En, ben je nu naar een ST aan het kijken? Als ST rijder kan ik dat natuurlijk alleen maar aanmoedigen :-)
Overigens staan er nu op Marktplaats een aantal te koop.

Willem
 
En, ben je nu naar een ST aan het kijken? Als ST rijder kan ik dat natuurlijk alleen maar aanmoedigen :-)
Overigens staan er nu op Marktplaats een aantal te koop.

Willem
niet aan het kijken , aangeschaft , vrijdag ophalen ... :-)
Bj 2005 - 58000 km op de teller , 3 koffers , superbike stuur ...
het enige vreemde eraan is het feit dat het roestkleur boven zit , normaal zit dit onder !!
 

Bijlagen

  • $_86.jpg
    $_86.jpg
    142,5 KB · Weergaven: 35
dank , maar is het zoals ik denk , dat hij eventueel overspoten zou zijn ?

waar ik een beetje bang van ben is het ABS systeem , ik kom dus van een rt1200 bj2007/2008 en had daar al problemen mee !!

is er iets in jullie ogen dat zegt , als dat er is laat hem maar staan ? ( ik heb nog geen centen gegeven , dus alles kan nog )
en nog geen meter mee gereden ... enkel gestart en enkele malen een versnelling ingeschakeld ...

dit is er eentje dat ingevoerd geweest is enkele jaren ( ? ) geleden , wanneer juist weet ik dus ook niet
 

Bijlagen

  • $_86 (3).jpg
    $_86 (3).jpg
    113,3 KB · Weergaven: 27
  • $_86 (2).jpg
    $_86 (2).jpg
    119,2 KB · Weergaven: 27
Da's een hele fraaie motor voor een ST, Mooie kleurstelling ook.

Nu weet ik niet waar je deze hebt gevonden, maar zou een BMW dealer niet een beetje geschiedenis kunnen vinden van deze motor?
 
Dat is dan echt wel een gevalletje van vetloze lagertjes geweest zeg van fabriek uit 😮

Om Dirk's verhaal ook eens af te maken, het voorwiellager is waarschijnlijk slachtoffer van Dirk's ijdelheid, want hij wilde fraaie zwart gelakte velgen en niet de grijze exemplaren die normaal bij de zwarte RS geleverd werden.

En bij de spuitert of bij de (de-)montage is iets fout gegaan. Een uniek gevalletje dus.
 
Om Dirk's verhaal ook eens af te maken, het voorwiellager is waarschijnlijk slachtoffer van Dirk's ijdelheid, want hij wilde fraaie zwart gelakte velgen en niet de grijze exemplaren die normaal bij de zwarte RS geleverd werden.

En bij de spuitert of bij de (de-)montage is iets fout gegaan. Een uniek gevalletje dus.
Het monteren (inschuiven) van de as moet met gevoel gebeuren, anders blijft ie steken (hangen op een verkeerde plaats) en daardoor worden bij aandraaien de lagers verkeerd belast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan