BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Je weet toch zelf wel welke de beste is? Het is dat jij die handicap hebt, je lengte, dat die GS een streepje voor heeft. 😁
Ik heb de GS al eerder achter mij gelaten en daar nog geen seconde spijt van gehad. Net weer 6500 probleemloze kilometers vakantie achter de rug, op goede, zeer slechte en op gravelwegen zoals de Strada Biache in Toscane. En dit soort paadjes...


vlcsnap-2021-09-25.jpg
 
Welkom bij de RSjes.

Het is een heerlijke fiets, maar een beetje ondergewaardeerd in Nl..
En ze gaan lang mee, die dingen. Er zitten hier ook een paar oudjes.. 8)7
niet alleen ondergewaardeerd in NL merk ik.
Ook in andere landen lijkt het wel. O.a. lijkt dit doordat er voor alle modellen een schaalmodelletje is, sleutelhangers, etc etc etc, maar van de r1200rs lijkt dit niet het geval.

Maar goed, ik geniet gewoon van mijn RSje...... zoals je zegt, een HEERLIJKE fiets!
 
Goedemiddag,

Ben nieuw hier

half maart 2021 heb ik een R1250RS, overjarig model (2020) met 0km gekocht. Gekocht bij motorplaza in Heerenveen (kom zelf uit Capelle aan den IJssel). Volgens mij full option. Extra laten monteren door motorplaza. Topkoffer, donkere ruit en een SC-Projects demper.

De uitlaat inmiddels al aan laten passen door Pajic. De kat is er onder uit. Twijfel nog over een K&N filter.

Grtz Robert
 

Bijlagen

  • 20210926_162053.jpg
    20210926_162053.jpg
    203,2 KB · Weergaven: 54
  • 20210922_201749.jpg
    20210922_201749.jpg
    221,4 KB · Weergaven: 53
Welkom bij de liefhebbers van de RS. :t

Ik zie dat je ook de taartschep hebt verwijderd, was dat lastig om te doen?
En is de RS niet rap genoeg dat je nèt even nog wat meer pit in dat ding wil hebben?
 
Welkom bij de liefhebbers van de RS. :t

Ik zie dat je ook de taartschep hebt verwijderd, was dat lastig om te doen?
En is de RS niet rap genoeg dat je nèt even nog wat meer pit in dat ding wil hebben?
Aloha, owja de tail tidy is ook door motorplaza uitgevoerd 8)7 Heb zelf alleen de passagiers voetsteunen en die beugels voor de zijkoffers verwijderd. Icm de aangepaste uitlaat, komt het achterwiel mooier tot zijn recht.

Ik mis inderdaad de extra "kick" . Het liefst had ik de ecu flash gedaan, maar dan ben je ook je fabrieksgarantie kwijt. En op zich is ie voor de Nederlandse wegen snel zat, ben zelf performance gericht. Waar de één van het poetsen is, heb ik liever het andere.
 
Ikzelf heb ze van Wunderlich, die gaan recht omhoog. Hornig doe ik overigens al jaren zaken mee en zij leveren kwalitatief goed spul. Naast Hornig en Wunderlich is er trouwens ook nog https://www.mv-motorrad.de/. Ook zij hebben de schuine versie. Let er wel op dat je kabels niet in de knoop komen want die kunnen te strak komen te staan.
 
Aloha, owja de tail tidy is ook door motorplaza uitgevoerd 8)7 Heb zelf alleen de passagiers voetsteunen en die beugels voor de zijkoffers verwijderd. Icm de aangepaste uitlaat, komt het achterwiel mooier tot zijn recht.

Ik mis inderdaad de extra "kick" . Het liefst had ik de ecu flash gedaan, maar dan ben je ook je fabrieksgarantie kwijt. En op zich is ie voor de Nederlandse wegen snel zat, ben zelf performance gericht. Waar de één van het poetsen is, heb ik liever het andere.
Ben eigenlijk wel benieuwd of je benzine/lucht mengsel nog moest worden aangepast vanwege een andere uitlaat en het verwijderen van de "kat"? Heb je nog wel een Lambda sonde? Ik neem aan de de sonde na de kat is verwijderd en dat je de lambda sonde van voor de kat gebruikt voor het regelen van het benzine/lucht mengsel?
Hoe is het (te verwachten) emissie storing melding weggewerkt?

Roelof.
 
Ben eigenlijk wel benieuwd of je benzine/lucht mengsel nog moest worden aangepast vanwege een andere uitlaat en het verwijderen van de "kat"? Heb je nog wel een Lambda sonde? Ik neem aan de de sonde na de kat is verwijderd en dat je de lambda sonde van voor de kat gebruikt voor het regelen van het benzine/lucht mengsel?
Hoe is het (te verwachten) emissie storing melding weggewerkt?

Roelof.
Hoi Roelof,
Lambda sensoren zitten erin, heb een eliminator geplaatst op de plek/aansluiting van die klep, om de foutmelding voor te zijn. Denk persoonlijk dat er wel wat winst te behalen moet zijn, de emissie eisen tegenwoordig zullen niet mals zijn. Maja meten is weten :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Ikzelf heb ze van Wunderlich, die gaan recht omhoog. Hornig doe ik overigens al jaren zaken mee en zij leveren kwalitatief goed spul. Naast Hornig en Wunderlich is er trouwens ook nog https://www.mv-motorrad.de/. Ook zij hebben de schuine versie. Let er wel op dat je kabels niet in de knoop komen want die kunnen te strak komen te staan.
Oww dat lijkt mij ook beter, recht omhoog. Gaat er eens ff naar kijken. Bedankt
 
Goedemiddag,

Ben nieuw hier

half maart 2021 heb ik een R1250RS, overjarig model (2020) met 0km gekocht. Gekocht bij motorplaza in Heerenveen (kom zelf uit Capelle aan den IJssel). Volgens mij full option. Extra laten monteren door motorplaza. Topkoffer, donkere ruit en een SC-Projects demper.

De uitlaat inmiddels al aan laten passen door Pajic. De kat is er onder uit. Twijfel nog over een K&N filter.

Grtz Robert
Mooi ding! Woon in de buurt, dus zal je vast eens tegenkomen op de lek- of ijsseldijk ;)

Maakt ie nu niet gigantisch veel geluid, zonder cat en met zo'n kleine uitlaat? Of valt het mee?

Ik vind de RS trouwens voldoende power hebben, komende van een S1000RR. Enige wat ik zou willen is een paar RPM erbij op de revlimiter ;) maar eigenlijk is t ook geen groot issue: met de S1000RR hield ik zo'n 5000rpm (max 14000) aan als minimaal toerental, met de R1250RS zo'n 2500 (met een max van 9000?)
 
Goedemorgen Daan,

Woon in Capelle aan den IJssel, dat is redelijk in de buurt. Op de dijkjes kom ik inderdaad wel eens 8-)
De herrie is nog beschaafd vind ik. De demper is niet aangepast, origineel euro 4 zonder uitneembare db killer. Het is de link pijp die een stuk korter is.( Klein filmpje van de herrie)

Qua prestatie zou ik de Vmax begrenzing eraf willen. Met een top snelheid van 236 km/h (op de Duitse autobaan hoor) rij ik achteraan. Dacht eerst dat ik in m'n 5 zat, maar helaas. Met mijn vorige motor H2 SX was ik verre uit de snelste.
Maar dat is eigenlijk ook mijn enige minpunt van de RS.
 

Bijlagen

  • 20210619_195727.mp4
    29,9 MB
Weet hier trouwens iemand hoe je de koplamp van de r1200rs (2015) hoogte af kan stellen?

Vandaag voor het eerst echt in het donker gereden, en het light duikt een paar meter voor de motor al de grond in..... (ja vering staat goed ingesteld, 1 rijder, dynamisch)

ik kan in de handleiding niets vinden over de afstelling, er moet toch ergens een stelschroefje zitten lijkt me?

Ook internet helpt me nog niet echt, alleen over de rt, gs en r kan ik wat vinden.
 
Weet hier trouwens iemand hoe je de koplamp van de r1200rs (2015) hoogte af kan stellen?

Vandaag voor het eerst echt in het donker gereden, en het light duikt een paar meter voor de motor al de grond in..... (ja vering staat goed ingesteld, 1 rijder, dynamisch)

ik kan in de handleiding niets vinden over de afstelling, er moet toch ergens een stelschroefje zitten lijkt me?

Ook internet helpt me nog niet echt, alleen over de rt, gs en r kan ik wat vinden.
Er zit een stelschroef (zeskant) bij de lampfitting. 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht
 

Bijlagen

  • KoplampverstellingJPG.JPG
    KoplampverstellingJPG.JPG
    67,9 KB · Weergaven: 16
@far super, thanks! die waren me nog niet opgevallen.... heb er toch al een aantal keren naar gekeken _O-
mag ik vragen uit welk document deze info komt?
Dit staat in de BMW reparatie DVD die je bij de BMW Motorrad dealer kunt bestellen (kopen......) Bestelnummer 01598569005 en ze zijn multi language. En ze zijn updatable via internet. Ca. 80,- Euri's

Voor m'n 1250 moest ik weer een nieuwe kopen want ging niet met een update van de 1200
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Daan,

Woon in Capelle aan den IJssel, dat is redelijk in de buurt. Op de dijkjes kom ik inderdaad wel eens 8-)
De herrie is nog beschaafd vind ik. De demper is niet aangepast, origineel euro 4 zonder uitneembare db killer. Het is de link pijp die een stuk korter is.( Klein filmpje van de herrie)

Qua prestatie zou ik de Vmax begrenzing eraf willen. Met een top snelheid van 236 km/h (op de Duitse autobaan hoor) rij ik achteraan. Dacht eerst dat ik in m'n 5 zat, maar helaas. Met mijn vorige motor H2 SX was ik verre uit de snelste.
Maar dat is eigenlijk ook mijn enige minpunt van de RS.
Ah op t filmpje is idd te zien dat de demper wat langer is dan hij lijkt en-profil. Geluid lijkt idd wel binnen de norm, hoewel dat op filmpjes nooit zo lekker te beoordelen valt. Dempt de catalysator veel?

Qua topsnelheid: zo hard rijd ik toch nooit/zelden. De binnenwegen zijn leuker hè ;)
 
Goedemorgen Daan,


De herrie is nog beschaafd vind ik.

Beschaafde herrie?
Da's toch echt wel een beetje contradictio in terminis.

Maar, stationair valt het idd nog mee, maar met halfgas is het, denk ik, al een andere zaak. En dan zit al het dempingmateriaal er nu nog in.

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Ah op t filmpje is idd te zien dat de demper wat langer is dan hij lijkt en-profil. Geluid lijkt idd wel binnen de norm, hoewel dat op filmpjes nooit zo lekker te beoordelen valt. Dempt de catalysator veel?

Qua topsnelheid: zo hard rijd ik toch nooit/zelden. De binnenwegen zijn leuker hè ;)
True, binnendoor wegen zijn leuker alhoewel het af en toe oppassen is nu het modder seizoen weer geopend is :N
 
Beschaafde herrie?
Da's toch echt wel een beetje contradictio in terminis.

Maar, stationair valt het idd nog mee, maar met halfgas is het, denk ik, al een andere zaak. En dan zit al het dempingmateriaal er nu nog in.

;)
Klopt, nog niet heel veel kilometers met de uitlaat gereden, zal waarschijnlijk nog mooier worden :] en het filmpje is vanaf de zijkant genomen 8-)
 
Beste sportboxer liefhebbers. Ik heb al eens eerder een vraag gesteld over een 1100S. Nu ben ik bij een 1200ST wezen kijken. Zo in het echt valt hij best mee }) En met een hoger stuur zat ik goed. Mijn vraag: Kan iemand iets zeggen over zelf onderhouden? Mijn K75 heb ik tot aan zijn darmen uit elkaar gesloopt. En altijd zelf onderhouden. Loop ik dan tegen zaken aan die ik bij de 1200 niet kan doen? Ivm het canbus systeem b.v? Ik lees het graag.
 
Tot deze zomer had ik 3 ST's en een GS'je. Inmiddels heb ik de stal wat uitgedund.... aan elke ST heb ik al het onderhoud en reparaties zelf gedaan. Incl. ABS spoelen en ontlucht test en ook koppeling en versnellingsbak vervangen. Dus als jij met de K75 tot in de vezels vertrouwd was, gaat dat zeker met de ST ook lukken. En op dit forum (en een welwillende dealer) zijn altijd tips te krijgen. Vanwege de CAN bus is het wel handig een GS-911 of ander diagnose apparaat hebben, dat maakt onderhoud en reparaties iets simpeler. En voor sommige klussen is wat speciaal gereedschap nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan