BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Tussen inleren en kalibreren zit wel verschil.. Kalibreren is het opnieuw elektronisch afstellen van de QS. Inleren is een elektronisch component toevoegen in de motorbox besturing volgens mij, zodat die hem herkend..
 
Ok.. Dan volstaat een 2016 ook voor mij.. Mooi te horen dat de QS op die modellen goed werkt. Was bij mijn K1300s ook. Gewoon schakelen met overtuiging, dan werkt dat prima!
 
Stond nog een hele mooie, klaar voor aflevering👌
 

Bijlagen

  • 3FC5293F-8F37-4315-90EE-83100D34A44A.jpeg
    3FC5293F-8F37-4315-90EE-83100D34A44A.jpeg
    463,9 KB · Weergaven: 55
Inderdaad een fraaie maar wel erg besmettelijk met al dat wit. 1 Keer over de Zeelandbrug en die zit vol met rood/zwarte stippen. Ook op de koffers.
 
Ha ha.. Dat klopt ja! Erg besmettelijk j En zie die vliegen er dan maar eens af te krijgen🤪. Vindt ik persoonlijk die gouden kleurstelling mooier en ook praktischer 👍
 
Komende week eerst maar een set nieuwe bandjes laten monteren. De dealer had nog een setje Dunlop Roadsmart III in het magazijn en dat zijn tot op heden mijn favorieten banden. Bij MrsTenCats ligt nu een nieuwe set Metzeler Roadtec 01 op de wielen en die waren samen met de Michelin Road 6, Pirelli Angel II en de Roadsmart IV uitgeroepen als "Sehr Gut" door Das Motorrad.

Kreeg wel weer van m'n dealer te horen dat een aantal importeurs traag begon te leveren wegens een gebrek aan grondstoffen (rubber en/of staal) hetgeen alleen maar erger schijnt te worden. Omdat wij toch de nodige buitenlandse trips hebben gepland, april 5 dagen, mei 7 dagen, juni 9 dagen en ook nog een paar in juli voordat in augustus de vakantie begint, willen wij geen wachttijden hebben voor bandjes. Dus zelf maar ingekocht, twee sets Dunlop Roadsmart IV. Kost wat, maar dan heb je ook wat. De dealer legt ze er wel om....

1647674988938.png
 
Komende week eerst maar een set nieuwe bandjes laten monteren. De dealer had nog een setje Dunlop Roadsmart III in het magazijn en dat zijn tot op heden mijn favorieten banden. Bij MrsTenCats ligt nu een nieuwe set Metzeler Roadtec 01 op de wielen en die waren samen met de Michelin Road 6, Pirelli Angel II en de Roadsmart IV uitgeroepen als "Sehr Gut" door Das Motorrad.

Kreeg wel weer van m'n dealer te horen dat een aantal importeurs traag begon te leveren wegens een gebrek aan grondstoffen (rubber en/of staal) hetgeen alleen maar erger schijnt te worden. Omdat wij toch de nodige buitenlandse trips hebben gepland, april 5 dagen, mei 7 dagen, juni 9 dagen en ook nog een paar in juli voordat in augustus de vakantie begint, willen wij geen wachttijden hebben voor bandjes. Dus zelf maar ingekocht, twee sets Dunlop Roadsmart IV. Kost wat, maar dan heb je ook wat. De dealer legt ze er wel om....

Bekijk bijlage 1742940
mooi verhaal! Als je zoveel km’s rijdt dan is dit wel een slimme keuze ja. Zeker als je kiest voor een bepaald type.. Je kunt ze maar hebben liggen.. Weet niet hoe lang zo’n setje mee gaat..?
 
Ik denk, op basis van de huidige ervaring met de Dunlops RS III, een kleine 10K en dan wissel ik meteen de set. Ben ik in 1 keer klaar. De huidige set was met iets meer dan 8K al klaar, maar daar zit de vakantie bij, inclusief een beperkt deel snelweg en de wegen op Sardinië, Corsica en Dolomieten. Ben nooit echt een zuinige rijder geweest qua banden en zeker niet op een koppelrijke 2-cilinder. En ik wissel vrij snel omdat ik ze niet helemaal kaal wil rijden.
 
Zo, we hebben het zeker te druk met rijden allemaal, want dit topic is echt een stilleven.

Wij hebben in ieder geval niet stilgezeten en zijn tot nu toe 2x in Sauerland geweest en 1 x in de Eifel. Sinds de start van het seizoen nu al 4295 km. gereden dus de kop is er af. Ook liggen er sinds die tijd verse Dunlops Roadsmart III onder en de nodige setjes remblokken vóór en achter. Kilometerstand is nu ruim 30.000 dus ook de kleine beurt is achter de rug. Je begrijpt, het blijft een dure hobby maar dat wisten we allemaal al.

Wat mij wel zorgen baart is het olieverbruik. Er zat bij de kleine beurt zo'n driekwart liter te weinig olie in het blok en dat was eerder bij de bandenwissel al aangevuld. Even doorrekenen geeft dat 1 liter olie op 5700 km. en dat vind ik behoorlijk veel voor een 1250 blok. Olieverbruik was bij de oude generatie blokken t/m 2012 standaard in het pakket, maar bij de latere modellen was het vrijwel nihil. En ik kan het weten want ik heb een 2013, 2014, 2016 en een 2018 GS of RS onder de kont gehad. Maar ja, zolang het niet 1 liter op 1000 km is, kun je het schudden bij BMW.

En even een fotootje om het op te leuken.

Sauerland2022.jpg
 
Ik ben er stil van. En je GS/Vespa combinatie ook zoiets?

Maar ja, het doet niets af van het feit dat ik blijkbaar een olieboot heb. Later maar eens kijken of die inderdaad mag blijven of dat ik een andere keuze ga maken aan het eind van het jaar. Ben er niet blij mee.
 
Vespa en gs iets minder...v strom juist weer wel (8k)...
Omdat ik.de RS mogelijk ga verkopen dacht ikjuist er nog even lekker mee te rijden ..
(Eigenlijk wil ik hem daardoor juist niet meer verkopen....)
 
Zo, we hebben het zeker te druk met rijden allemaal, want dit topic is echt een stilleven.

Wij hebben in ieder geval niet stilgezeten en zijn tot nu toe 2x in Sauerland geweest en 1 x in de Eifel. Sinds de start van het seizoen nu al 4295 km. gereden dus de kop is er af. Ook liggen er sinds die tijd verse Dunlops Roadsmart III onder en de nodige setjes remblokken vóór en achter. Kilometerstand is nu ruim 30.000 dus ook de kleine beurt is achter de rug. Je begrijpt, het blijft een dure hobby maar dat wisten we allemaal al.

Wat mij wel zorgen baart is het olieverbruik. Er zat bij de kleine beurt zo'n driekwart liter te weinig olie in het blok en dat was eerder bij de bandenwissel al aangevuld. Even doorrekenen geeft dat 1 liter olie op 5700 km. en dat vind ik behoorlijk veel voor een 1250 blok. Olieverbruik was bij de oude generatie blokken t/m 2012 standaard in het pakket, maar bij de latere modellen was het vrijwel nihil. En ik kan het weten want ik heb een 2013, 2014, 2016 en een 2018 GS of RS onder de kont gehad. Maar ja, zolang het niet 1 liter op 1000 km is, kun je het schudden bij BMW.

En even een fotootje om het op te leuken.

Bekijk bijlage 1764554
Dat lijkt mij toch ook niet normaal zo’n olie verbruik… Die tolerantie van bmw lijkt mij toch ook niet meer van deze tijd! 1 liter op de 1000km🤣. De oliën zijn tegenwoordig van erg goede kwaliteit dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.. tussen de beurten zou je in principe weinig tot geen olie bij hoeven te vullen lijkt mij. Er zijn wel toevoegingen die je extra erbij kunt doen om dit olie verbruik te verminderen, maar ja.. Dat werd vroeger wel eens gedaan, maar is niet meer van toepassing en zeker niet bij zo’n recent model.
 
Terug
Bovenaan Onderaan