Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@TenCats Hoe bevalt de roadsmart? Ik moet binnenkort een nieuwe set banden.Komende week eerst maar een set nieuwe bandjes laten monteren. De dealer had nog een setje Dunlop Roadsmart III in het magazijn en dat zijn tot op heden mijn favorieten banden. Bij MrsTenCats ligt nu een nieuwe set Metzeler Roadtec 01 op de wielen en die waren samen met de Michelin Road 6, Pirelli Angel II en de Roadsmart IV uitgeroepen als "Sehr Gut" door Das Motorrad.
Kreeg wel weer van m'n dealer te horen dat een aantal importeurs traag begon te leveren wegens een gebrek aan grondstoffen (rubber en/of staal) hetgeen alleen maar erger schijnt te worden. Omdat wij toch de nodige buitenlandse trips hebben gepland, april 5 dagen, mei 7 dagen, juni 9 dagen en ook nog een paar in juli voordat in augustus de vakantie begint, willen wij geen wachttijden hebben voor bandjes. Dus zelf maar ingekocht, twee sets Dunlop Roadsmart IV. Kost wat, maar dan heb je ook wat. De dealer legt ze er wel om....
Bekijk bijlage 1742940
De Roadsmart III bevallen mij uitstekend. Gewoon een goede grip droog of nat en voor mij voldoende slijtvast. De door motormaniac genoemde Roadsmart IV liggen bij mij in de opslag en komen er op voor de volgende grote rit.@TenCats Hoe bevalt de roadsmart? Ik moet binnenkort een nieuwe set banden.
De Roadsmart III bevallen mij uitstekend. Gewoon een goede grip droog of nat en voor mij voldoende slijtvast. De door motormaniac genoemde Roadsmart IV liggen bij mij in de opslag en komen er op voor de volgende grote rit.
Ik heb voor 2.6 en achter 3 bar. Ben dan ook 1.92m en schat zo'n 120kgIk heb de RS 4 onder mijn gs.
Heeeele fijne band maar de voorband van 2 7 terug gebracht naar 2.4...dat was een stuk beter...hij valt zo makkelijk de bocht in maar was met 2.7 te schichtig
En daar kan ik aan toevoegen dat die t.z.t. dan niet op mijn motor worden gemonteerd, want het is de verkeerde maat. MrsTenCats heeft nu 2 sets beschikbaar.
Ik ga dit, vrijwel in coma verkerende topic, verlaten. Het gaat jullie goed.
Check, dus je houdt de RS nog wel? Blijft toch fijn ding hèNou, ik heb niet meer gekeken naar het oliepeil, maar simpelweg op het dashboard gecontroleerd of alles goed was. En volgens de boordcomputer is alles ok. Waarmee er ook voor de dealer geen probleem is. Wel hoorde ik dat, tijdens het rijden in de bergen, er soms een plukje rook was te zien bij het gebruik van de quickshifter bij het terugschakelen.
En dat ik 'm nu inruil, ach daar ben ik, door corona, eigenlijk al een jaar te laat mee. Om het jaar ruilde ik ze altijd zo'n beetje in en daarbij was het nu, zoals Monty Python altijd zei: "time for something completely different". Waarvan akte.
Nope, vandaag definitief ingeruild, maar zoals al dan niet bekend, we hebben er 2 en MrsTenCats houdt haar exemplaar. Ik hoef alleen maar het zadel te wisselen en ik kan er mee op pad. En ja, het is een erg fijn ding maar verandering van spijs etc. etc. doet mij zo af en toe naar wat anders grijpen.Check, dus je houdt de RS nog wel? Blijft toch fijn ding hè
Nope, vandaag definitief ingeruild, maar zoals al dan niet bekend, we hebben er 2 en MrsTenCats houdt haar exemplaar. Ik hoef alleen maar het zadel te wisselen en ik kan er mee op pad. En ja, het is een erg fijn ding maar verandering van spijs etc. etc. doet mij zo af en toe naar wat anders grijpen.
En dit is ook niet verkeerd tenslotte.
Bekijk bijlage 1777329
Helemaal mee eens, ik ga meestal voor de overjarige fietsen met 0km en een winteraanbiedingAch, ik heb in mijn motorrijdende jaren nu al zo'n 40 motoren in bezit gehad dus dat geeft al aan dat ik nergens aan gehecht ben, niet merkvast ben en regelmatig wissel. In die 40 stuks zitten ook de pekelfietsen en er zijn er ook een aantal gestolen dus dan gaat het hard.
Zeker in de beginjaren maakte ik vrij veel hobby kilometers (30 à 40K per jaar) en omdat een hoge kilometerstand toen erg slecht was voor de inruilprijs, bij meer dan 25K begon de dealer al te mekkeren, moest ik noodgedwongen al snel inruilen. Eigenlijk heb ik van al die motoren er maar 1 willen bewaren, een Moto Guzzi Le Mans 2 uit 1980.
Nu ruil ik 'm in omdat de motor na 3 jaar uit de garantie gaat en ik gewoon wat anders wil. Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
Waarom bewust zonder abs?Ik ga aankomende Zaterdag wellicht kijken bij een R1150RS uit medio 2002. Bewust zonder ABS ! En met superbikestuur.
Deze; ≥ BMW R 1150 RS TOP STAAT! BEL NETTO PRI (bj 2002) — Motoren | BMW — Marktplaats
Prijs lijkt mij redelijk. Zitten helaas GEEN koffers bij.
Wat vinden jullie ervan ??
Ik ga aankomende Zaterdag wellicht kijken bij een R1150RS uit medio 2002. Bewust zonder ABS ! En met superbikestuur.
Deze; ≥ BMW R 1150 RS TOP STAAT! BEL NETTO PRI (bj 2002) — Motoren | BMW — Marktplaats
Prijs lijkt mij redelijk. Zitten helaas GEEN koffers bij.
Wat vinden jullie ervan ??
ABS systemen bij BMW in die tijd zijn teveel gedoe om te onderhouden. Zou me verder niet van een aanschaf af houden. Maar: Zo’n stuur lijkt me niks.Waarom bewust zonder abs?