BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Ik ga binnenkort eens met m'n dealer babbelen want ik vind het niet normaal. het is eerder, gezien de ervaringen met dit blok, juist exceptioneel veel.
 
Afgelopen zaterdag de 29e editie van de Motary gereden, een toerrit van zo'n 460 km. vanaf Putten.
Best een fraaie, goed verzorgde rit.
Hier is MrsTenCats in actie:

Motary22-Janneke.jpg
 
Komende week eerst maar een set nieuwe bandjes laten monteren. De dealer had nog een setje Dunlop Roadsmart III in het magazijn en dat zijn tot op heden mijn favorieten banden. Bij MrsTenCats ligt nu een nieuwe set Metzeler Roadtec 01 op de wielen en die waren samen met de Michelin Road 6, Pirelli Angel II en de Roadsmart IV uitgeroepen als "Sehr Gut" door Das Motorrad.

Kreeg wel weer van m'n dealer te horen dat een aantal importeurs traag begon te leveren wegens een gebrek aan grondstoffen (rubber en/of staal) hetgeen alleen maar erger schijnt te worden. Omdat wij toch de nodige buitenlandse trips hebben gepland, april 5 dagen, mei 7 dagen, juni 9 dagen en ook nog een paar in juli voordat in augustus de vakantie begint, willen wij geen wachttijden hebben voor bandjes. Dus zelf maar ingekocht, twee sets Dunlop Roadsmart IV. Kost wat, maar dan heb je ook wat. De dealer legt ze er wel om....

Bekijk bijlage 1742940
@TenCats Hoe bevalt de roadsmart? Ik moet binnenkort een nieuwe set banden.
 
Ik heb de RS 4 onder mijn gs.
Heeeele fijne band maar de voorband van 2 7 terug gebracht naar 2.4...dat was een stuk beter...hij valt zo makkelijk de bocht in maar was met 2.7 te schichtig
 
@TenCats Hoe bevalt de roadsmart? Ik moet binnenkort een nieuwe set banden.
De Roadsmart III bevallen mij uitstekend. Gewoon een goede grip droog of nat en voor mij voldoende slijtvast. De door motormaniac genoemde Roadsmart IV liggen bij mij in de opslag en komen er op voor de volgende grote rit.

MrsTenCats heeft op haar R1250RS de Metzeler Roadtec 01 gemonteerd, maar ik hoor nu vandaag, na ruim 4K aan kilometers dat ze wat zwaarder beginnen te sturen en dat is iets waar de originele banden ook al last van hadden. De Dunlops (RSIII) behouden hun goede vorm gedurende de leeftijd van de band, dus die blijven lekker vlot insturen. Of de RSIV dat ook doet zal de tijd moeten leren.
 
De Roadsmart III bevallen mij uitstekend. Gewoon een goede grip droog of nat en voor mij voldoende slijtvast. De door motormaniac genoemde Roadsmart IV liggen bij mij in de opslag en komen er op voor de volgende grote rit.

En daar kan ik aan toevoegen dat die t.z.t. dan niet op mijn motor worden gemonteerd, want het is de verkeerde maat. MrsTenCats heeft nu 2 sets beschikbaar.

Ik ga dit, vrijwel in coma verkerende topic, verlaten. Het gaat jullie goed.

:]
 
En daar kan ik aan toevoegen dat die t.z.t. dan niet op mijn motor worden gemonteerd, want het is de verkeerde maat. MrsTenCats heeft nu 2 sets beschikbaar.

Ik ga dit, vrijwel in coma verkerende topic, verlaten. Het gaat jullie goed.

:]

Wat is de oplossing geweest voor het olieverbruik? Inruilen op iets anders, dat je ons verlaten gaat?
 
Nou, ik heb niet meer gekeken naar het oliepeil, maar simpelweg op het dashboard gecontroleerd of alles goed was. En volgens de boordcomputer is alles ok. Waarmee er ook voor de dealer geen probleem is. Wel hoorde ik dat, tijdens het rijden in de bergen, er soms een plukje rook was te zien bij het gebruik van de quickshifter bij het terugschakelen.

En dat ik 'm nu inruil, ach daar ben ik, door corona, eigenlijk al een jaar te laat mee. Om het jaar ruilde ik ze altijd zo'n beetje in en daarbij was het nu, zoals Monty Python altijd zei: "time for something completely different". Waarvan akte.
 
Nou, ik heb niet meer gekeken naar het oliepeil, maar simpelweg op het dashboard gecontroleerd of alles goed was. En volgens de boordcomputer is alles ok. Waarmee er ook voor de dealer geen probleem is. Wel hoorde ik dat, tijdens het rijden in de bergen, er soms een plukje rook was te zien bij het gebruik van de quickshifter bij het terugschakelen.

En dat ik 'm nu inruil, ach daar ben ik, door corona, eigenlijk al een jaar te laat mee. Om het jaar ruilde ik ze altijd zo'n beetje in en daarbij was het nu, zoals Monty Python altijd zei: "time for something completely different". Waarvan akte.
Check, dus je houdt de RS nog wel? Blijft toch fijn ding hè ;)
 
Check, dus je houdt de RS nog wel? Blijft toch fijn ding hè ;)
Nope, vandaag definitief ingeruild, maar zoals al dan niet bekend, we hebben er 2 en MrsTenCats houdt haar exemplaar. Ik hoef alleen maar het zadel te wisselen en ik kan er mee op pad. En ja, het is een erg fijn ding maar verandering van spijs etc. etc. doet mij zo af en toe naar wat anders grijpen.

En dit is ook niet verkeerd tenslotte.

KTM 1290 Superduke GT-1.jpg
 
Ach, ik heb in mijn motorrijdende jaren nu al zo'n 40 motoren in bezit gehad dus dat geeft al aan dat ik nergens aan gehecht ben, niet merkvast ben en regelmatig wissel. In die 40 stuks zitten ook de pekelfietsen en er zijn er ook een aantal gestolen dus dan gaat het hard.

Zeker in de beginjaren maakte ik vrij veel hobby kilometers (30 à 40K per jaar) en omdat een hoge kilometerstand toen erg slecht was voor de inruilprijs, bij meer dan 25K begon de dealer al te mekkeren, moest ik noodgedwongen al snel inruilen. Eigenlijk heb ik van al die motoren er maar 1 willen bewaren, een Moto Guzzi Le Mans 2 uit 1980.

Nu ruil ik 'm in omdat de motor na 3 jaar uit de garantie gaat en ik gewoon wat anders wil. Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
 
Nope, vandaag definitief ingeruild, maar zoals al dan niet bekend, we hebben er 2 en MrsTenCats houdt haar exemplaar. Ik hoef alleen maar het zadel te wisselen en ik kan er mee op pad. En ja, het is een erg fijn ding maar verandering van spijs etc. etc. doet mij zo af en toe naar wat anders grijpen.

En dit is ook niet verkeerd tenslotte.

Bekijk bijlage 1777329

Oh dat is ook zeker geen straf! Het is dat de zit op die GT voor mij niet goed uitkwam (blijkbaar heb ik te lange benen, ik krijg mn knieën niet onder de uitstulping in de tank), anders was dat voor mij ook een kanshebber geweest. Moet wel zeggen dat ik erg moeite had me in te houden op de SuperDuke R: dat voorwiel kwam gretig omhoog.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik de RS veel mooier vind ;)
 
Ach, ik heb in mijn motorrijdende jaren nu al zo'n 40 motoren in bezit gehad dus dat geeft al aan dat ik nergens aan gehecht ben, niet merkvast ben en regelmatig wissel. In die 40 stuks zitten ook de pekelfietsen en er zijn er ook een aantal gestolen dus dan gaat het hard.

Zeker in de beginjaren maakte ik vrij veel hobby kilometers (30 à 40K per jaar) en omdat een hoge kilometerstand toen erg slecht was voor de inruilprijs, bij meer dan 25K begon de dealer al te mekkeren, moest ik noodgedwongen al snel inruilen. Eigenlijk heb ik van al die motoren er maar 1 willen bewaren, een Moto Guzzi Le Mans 2 uit 1980.

Nu ruil ik 'm in omdat de motor na 3 jaar uit de garantie gaat en ik gewoon wat anders wil. Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
Helemaal mee eens, ik ga meestal voor de overjarige fietsen met 0km en een winteraanbieding 8-)
 
Vorig weekend op een geleende RS een rondje België gemaakt. Samen met een vriend wiens Rockster meestal stil staat in de garage. Wat rijden die zware dingen geweldig zodra je boven de 10km/u uitkomt. Iets nieuwers zou voor mij niet hoeven
E2E270B4-947B-4640-AD49-95A06538A477.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan