Vandaag heb ik een rit gereden van Den Bosch (Treurenburg) naar Arcen en aan de andere kant van de Maas weer terug, ongeveer 225 km.
Mijn partner in crime was een gepensioneerde motoragent (zelfs nog Politie Porsche bemanning geweest) met een R1150 RT.
Het was de hele dag droog, maar de wegen waren vochtig en door gebrek aan zon en de hoge luchtvochtigheid heeft het tot ongeveer drie uur geduurd voordat de meeste wegen droog(ig) waren. Half elf begonnen en half vijf weer thuis, drie stops onderweg. Goed te doen, leerzaam en ook nog een verkenning van deze route voor volgend jaar.
Overal langs de binnenweggetjes lagen enorme bergen bieten en kennelijk ligt dan altijd een deel van de akker als een laag slijk over de weg. Hieronder zie je hoe een RS er dan uit gaat zien. Dilemma: zo laten als 'coating' tegen zout, of toch maar schoonspuiten morgen.....
Oh ja,
Voorop dus die Conti RA 3 en achter de zo goed als versleten Michelin PR 3 met tussen 1 en 2 mm nog in de groeven (en dan moet ik niet te veel naar het midden meten). Geen enkele keer een uitstapje en alleen bij de ergste modder (en in de bebouwde kom) zakten we af naar nominale snelheden .
Oh ja II: bij deze temperaturen loopt de oude luchtkoeler fantastisch, is na ongeveer 10 km op temperatuur en voelt zich kennelijk prima bij die extra koude/vochtige rijwind. Wel is de motor na elke stop weer koud = geen streepjes. De oliekoeler en ook de olie leidingen zijn afgedekt zoals in het eerste plaatje is te zien (pre oliethermostaat), anders komt hij nooit op temperatuur.
Mijn partner in crime was een gepensioneerde motoragent (zelfs nog Politie Porsche bemanning geweest) met een R1150 RT.
Het was de hele dag droog, maar de wegen waren vochtig en door gebrek aan zon en de hoge luchtvochtigheid heeft het tot ongeveer drie uur geduurd voordat de meeste wegen droog(ig) waren. Half elf begonnen en half vijf weer thuis, drie stops onderweg. Goed te doen, leerzaam en ook nog een verkenning van deze route voor volgend jaar.
Overal langs de binnenweggetjes lagen enorme bergen bieten en kennelijk ligt dan altijd een deel van de akker als een laag slijk over de weg. Hieronder zie je hoe een RS er dan uit gaat zien. Dilemma: zo laten als 'coating' tegen zout, of toch maar schoonspuiten morgen.....
Oh ja,
Voorop dus die Conti RA 3 en achter de zo goed als versleten Michelin PR 3 met tussen 1 en 2 mm nog in de groeven (en dan moet ik niet te veel naar het midden meten). Geen enkele keer een uitstapje en alleen bij de ergste modder (en in de bebouwde kom) zakten we af naar nominale snelheden .
Oh ja II: bij deze temperaturen loopt de oude luchtkoeler fantastisch, is na ongeveer 10 km op temperatuur en voelt zich kennelijk prima bij die extra koude/vochtige rijwind. Wel is de motor na elke stop weer koud = geen streepjes. De oliekoeler en ook de olie leidingen zijn afgedekt zoals in het eerste plaatje is te zien (pre oliethermostaat), anders komt hij nooit op temperatuur.
Laatst bewerkt: