BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Nou ik doe het anders Jeroen.........😄
Vanmorgen een zwarte R1250 RS besteld...alle opties behalve de sos knop...
Verwachte levering 1e week oktober, mogelijk iets eerder

Bij deze mag ik nu officieel on topic mee kletsen hier......😄😄😄😄
Nou, dat valt te bezien... of misschien kan Jeroen1969 even de topictitel aanpassen en de R1250RS toevoegen.....
Maar in ieder geval gefeliciteerd Dirk, en welkom op dit draadje.😁
 
Ps.
Ik heb nog een set binnen tassen over. Orgineel BMW. Geschikt voor de koffers die zittEn op de RT. maar ook die van de R, S etc. In nieuwstaat. 60euro ex verzendkosten
 
Als ex bmw rijder 9 Jaar ben ik het langzamerhand toch heel vreemd gaan vinden waarom mensen denken dat 270 kg zware machine met dito torenhoge prijs, denken nodig te hebben om zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe een zandweg te kunnen pakken.

Begrijp me niet verkeerd iedereen moet doen wat hij wil maar maakt alle tierlantijn op en rond zo,n frame motorrijden leuker?
Ik ben begonnen met een RD350 man man wat een gave motor was dat niks er op en rijden waar het maar kon.

Begin het gevoel te krijgen dat het niet meer om het motor rijden gaat maar meer met spelen van alle frutsels op zon ding .
Daarbij komt dat de maketing er druk op inspeeld niet zonder te kunnen, net zoals dat je succesvol bent met een twee onder 1 kap met een kuch Audi voor de deur , al zullen velen het niet eens weten of werkelijk in de gaten hebben dat je dat niet eens nodig hebt.

Een financiële last in plaats van een lust
Zelf rijd nu een Ktm, heb ook zo'n Marketing ding (1290) gereden met tft scherm 160 pk enz enz enz met dito mooi torenhoge prijs.
Het deed me niets dit is geen motorrijden.

Als we op de motor zitten krijgen we de reclame beelden voor ons en het gevoel dat de marketing wil dat je er bij hoort dat is bewust en heel onbewust ons jaren lang ingeprent .
Dat is nou het punt mensen zijn er verslaafd aan ,je gevoel moet je zelf kweken met je motor dat kan heel goed een oude brommer zijn waar je intens gelukkig mee word.

Heeft iemand er wel eens aangedacht dat minder is soms veel en veel meer kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoor, Moneer Orange KTM (what’s in a name?) maar.... de R1xxxRS-en of eSTeetjes wegen lang geen 270kg. Nou vooruit, die waar Noortje op zit misschien wel. Maar da’s dan wel met Noortje en al. Een hagel nieuwe R1250RS is zeker niet goedkoop, maar dat is zo’n KTM 1290 ook net niet helemaal hè? Oh wacht eens... die is zelfs duurdâh!

De “goodies” die je beschrijft, waaronder bijvoorbeeld de SOS functie, zijn voor maar een beperkt deel speelgoed. Maar als we het over ASC en ABS Pro gaan hebben, dan zijn dat vooral goodies om het motor rijden vooral veilig te houden.

Zouden wij hier misschien zelf wel kunnen mogen bepalen wat voor soort motor we willen rijden en hoeveel we daar voor willen uit geven?

Dank u beleefd.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik doe het anders Jeroen.........😄
Vanmorgen een zwarte R1250 RS besteld...alle opties behalve de sos knop...
Verwachte levering 1e week oktober, mogelijk iets eerder

Bij deze mag ik nu officieel on topic mee kletsen hier......😄😄😄😄

Gefeliciteerd Dirk! Je doet het andeRS maar ook een beetje overeenkomstig: 2 motoren gaan waar er 1 1250 boxer voor terug komt.

Als beheerder van het topic blijf ik gelukkig ook zeer regelmatig RS rijden. Kwestie van weten aan wie je je RS verkoopt zeg maar ;)

Ik zal de titel aanpassen en de R1250RS aan het rijtje Sport Toerder BoxeRS toevoegen!

Gaat Shirley trouwens ook nog ritjes op de RS doen?
 
@
Jeroen1969
Wel goed blijven lezen ik wist niet dat ik op je piepie stond het is inderdaad voor de kale versie 250 kg nou ik geloof dat je Noortje wel blij heb gemaakt met een anorexia gewicht.
 
Ongetwijfeld Jeroen !!!!
Ik vermoed dat zij er eenmaal op gereden, vaker de tiger laat staan....
Ik ga hem.wel.zelf eerst inrijden..

Dat wordt uiteindelijk steeds beetje bakkelijen om wie er nou op de RS mag... Je kan natuurlijk MrTenCats na doen. Teller staat nou op 5 motoren. Zet je die op 4 bijvoorbeeld. Doe je er nog een mooie blauwe RS voor Shirley bij 8-). En een boel ruimte ook wel...
 
Als ex bmw rijder 9 Jaar ben ik het langzamerhand toch heel vreemd gaan vinden waarom mensen denken dat 270 kg zware machine met dito torenhoge prijs, denken nodig te hebben om zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe een zandweg te kunnen pakken.

Begrijp me niet verkeerd iedereen moet doen wat hij wil maar maakt alle tierlantijn op en rond zo,n frame motorrijden leuker?
Ik ben begonnen met een RD350 man man wat een gave motor was dat niks er op en rijden waar het maar kon.

Begin het gevoel te krijgen dat het niet meer om het motor rijden gaat maar meer met spelen van alle frutsels op zon ding .
Daarbij komt dat de maketing er druk op inspeeld niet zonder te kunnen, net zoals dat je succesvol bent met een twee onder 1 kap met een kuch Audi voor de deur , al zullen velen het niet eens weten of werkelijk in de gaten hebben dat je dat niet eens nodig hebt.

Een financiële last in plaats van een lust
Zelf rijd nu een Ktm, heb ook zo'n Marketing ding gereden met tft scherm 160 pk enz enz enz met dito mooi torenhoge prijs.
Het deed me niets dit is geen motorrijden.

Als we op de motor zitten krijgen we de reclame beelden voor ons en het gevoel dat de marketing wil dat je er bij hoort dat is bewust en heel onbewust ons jaren lang ingeprent .
Dat is nou het punt mensen zijn er verslaafd aan ,je gevoel moet je zelf kweken met je motor dat kan heel goed een oude brommer zijn waar je intens gelukkig mee word.

Heeft iemand er wel eens aangedacht dat minder is soms veel en veel meer kan zijn.
Volgens mij zit je in een verkeerd draadje, denk je dat deze mening voor ons interessant is?
 
O Dus noortje rijd met een mooie carbon uitlaat leuk hoor brrrrrrrrrrrroem

@
Thijs67

Waarom voelen we ons zo aangevallen is geen reden voor.
 
Laatst bewerkt:
Om even in te gaan op mr orange...
De verwachte rs is idd wel een high tech ding. Maar vooral ten bevoeve van een stuk.en veiligheid. Maar ook comfort..
Mijn 1100s had als goodie alleen hvv...en ik had veel.fun op dat ding.
 
Kijk dat bedoel ik , rijd met fun als ik tegenwoordig iemand spreek met zo'n accessoires motor heeft men het vooral over allerlei instellingen nieuwe of oude firmware update
smartphone koppelen al dan niet in combinatie met headset. en dan gaat het over en weer wat voor merkof type er dan niet goed of wel werkt.

Dan mis ik de verhalen wat je mee heb gemaakt met de motor wie je ontmoed hebt draaide het daar niet allemaal om.
 
O Dus noortje rijd met een mooie carbon uitlaat leuk hoor brrrrrrrrrrrroem

@
Thijs67

Waarom voelen we ons zo aangevallen is geen reden voor.
Neen, Noortje rijd gewoon op een geheel originele '05 ST van 229 kg rijklaar, mét HVV en ABS....
Ik heb het misschien verkeerd begrepen of geïnterpreteerd, maar je post kwam wat verwijtend over, vandaar mijn reactie. Ik begrijp dat 'ie zo niet bedoeld was, excuses dan daarvoor....
 
Ik rij ook nog op een vespa 300....
Mijn lach is net zo groot als mn gs lc met alle toeters, bellen, electronische vangnetten, pk's en nm's ......
 
@
Jeroen1969
Wel goed blijven lezen ik wist niet dat ik op je piepie stond het is inderdaad voor de kale versie 250 kg nou ik geloof dat je Noortje wel blij heb gemaakt met een anorexia gewicht.

Je hebt niet op mijn piepie gestaan hoor. Ik vindt je posting alleen, letterlijk, misplaatst. Ik begrijp het vergelijk tussen peren en appels niet zo. Ik heb op mijn ouwerwetse Yamaha Maxim 550 ook plezier gehad hoor. Zat niet eens een benzine hoeveelheid wijzertje op.
Overigens had de koppeling tussen de headset in mijn helm en mijn smartphone geen klap met die motor te maken. Suf gezegd zou ik zelfs op een trapfiets kunnen gaan zitten met muziek in de helm...

Maar. Op de R1200RS had ik veel veel meer plezier. Lekker geen gehobby met de choke maar gewoon een injectie motor. Geen gehannes met een sleutel. Gewoon. Aan. Starten. Gaan. Geen onnodig lange remweg omdat de nieuwerwetse fiets ABs heeft. Het verschil in remweg tussen met en zonder ABS heb ik bij de VRO onder de neus gewreven gekregen (terecht ook wel denk ik).

Ik heb gierend van het lachen in de helm op de R1200RS gezeten (daarvoor trouwens ook op de R1150RS). En nu zit ik ook gierend van het lachen op de R1250RT die mijn “main means of transportation” is. Ik gun ieder zijn voorkeur. Als men liever naked met de snoet in de rijwind zit op een motor met naast een setje cilinders, een tankje, een vorm van ontsteking en naast een uitlaat verder helemaal nix, dan moet men daar voor ten volle van genieten.

Men moet mij echter niet de indruk wekken dat mijn motor enkel in de garage staat als status symbool en dat ik het “Echte Motor Genot” niet heb. Ik vindt dat inderdaad gaaf, dat Keyless ride. Ik vindt de Central Lock bere praktisch. Ik geniet als een malle van het koppel van 143 NM en de 136 paardjes. En het waanzinnig knap uitgedokterde frame waardoor de fiets belachelijk makkelijk te hanteren is. Ik wordt daar echt oprecht en eerlijk ernstig blij van.

En dat heb ik niet op zo’n naked ding. Ik heb er de nodige gereden. Maar ik val nou eenmaal op soepel sturend, van mooi koppel voorzien spul. En van uit de wind zitten. En van het kunnen verwarmen vd bips als het me te fris wordt.

Da’s een onderdeel van mijn motor genot.

Het andere deel is lekker er op uit gaan. Binnendoor weggetjes slingeren. Ons mooie Europa verkennen. En ik doe dat dus het liefst op een BMW boxer. Oprecht niet om status. Maar enkel omdat ik dat gewoon het allerlekkerst vindt rijden. Dus.

Daar hoef jij niets van te begrijpen wat mij betreft hoor.

Ik ben voor jou blij dat je enorm bent opgeknapt met het vaarwel zeggen van je BMW motor. En dat het ook nog veel goedkoper voor je is.

Maar ik snap nog steeds de meerwaarde van jouw posting in dit draadje niet. Die ontgaat mij. Sorry.
 
Dan is dit draadje ook niet aan jou besteed goed mogelijk.

Dit is Deel 6 van het Sport/Toer boxer draadje. Ik ben sinds deel 4 beheerder. Omdat ik een R1150RS, een R1200ST en 2 versies R1200RS in de schuur had staan die samen een 100k km plezier hebben gegenereerd. Ik draag het Sport Toer boxer concept een heel warm hart toe en rijdt ze regelmatig ondanks dat er nu niet 1 in de schuur staat. Voldoende alibi om hier te posten?

Als jij dan een nieuw topic start: “KTM Naked: beste waar voor zijn geld en echt motor plezier” of iets dergelijks? Kan je daar lekker die discussie voeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik had vroeger, toen ik nog haar had, zeg maar..., een metallieken bruine KAPTEIN fiets.
Een keurig gebruikt (dus eco-vriendelijk) exemplaar, met zo'n 3-hand Sturmey Archer versnellingsbak.

En met ook van die leuke, tijdsoriginele, gekrulde rood/witte kabelversiersels om de remmen- en versnellingsbak-kabel(s).

Je had die versiersels in wit/groen, wit/blauw, wit/zwart, maar ik had dus wit/rood.

En daar was ik best heel blij mee, met die KAPTEIN fiets.
Want echt (...ja, ik was toen ook al zo gek als een draaideur...) elke zaterdag ging het ding van boven naar onderen in van die rode Kroon poetsolie... :Y

Omdat dan het metallieken bruin, meer metalliek werd, en het bruin, bruiner.

Ik denk dat die fiets een kilo of 14 (ofzo) woog.
Misschien zelfs wel 15.

En als ik terugkijk..., dan heb je gewoon HELEMAAL nix anders nodig.
Die 15 kilo was wel genoeg.

Ik kwam er overal mee..., en had er plezier aan.
Aan het poetsen, en aan het rijden, en het kostte allemaal niet zo veel !!

En daarom beweer ik ook bij deze, dat zoiets lomps als een BMW R1200/1250RS een totaal overbodige luxe is.
Met al z'n gimmicks, en SOS knoppen.

En daarom : KAPTEIN rules ! :Y




:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan