BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Ik zie ook een BOS uitlaatdemper. Vind ik persoonlijk een mooie klank hebben.

En ik zit junior met zijn KTM 1290 te vertellen dat het kopen van een Akra "puber" werk is omdat het blok/uitlaat er een powerful geluid heeft met z'n 180 pk en het m.i. onnodig is om daar iets aan toe te voegen.....:}
 
En ik zit junior met zijn KTM 1290 te vertellen dat het kopen van een Akra "puber" werk is omdat het blok/uitlaat er een powerful geluid heeft met z'n 180 pk en het m.i. onnodig is om daar iets aan toe te voegen.....:}

Ah, heb jij er ook zo eentje als nageslacht.

Mijn junior heeft de Akra er meteen maar bij genomen. })

IMG_20190430_120149.jpg
 
Peter, ik ben het met Thijs eens. R1200ST is een heerlijke fiets. Karin had er een super bike stuurtje op, heerlijke zit.

Aangezien je niets geeft om nieuwerwetse goodies heb je met een ST meeste Value For Money.

De R1250RS heeft nog een iets betere pk/kg ratio maar vooral belachelijk veel koppel. Is echter in de meest basic versie al aardig vergeven van nieuwerwetsigheden en nog altijd pittig aan de prijs. Zou je evt ook nog een R1250R kunnen overwegen. Of inderdaad een K blok zoals Thijs al aangaf.
 
@ TenCats:

Kun je ook even laten zien hoe je dit hebt gedaan/er uit ziet: "In de tussentijd heb ik de NAV VI weer boven het TFT-display geplaatst"
 
Tja, die zie je bij mij nu niet meer zo goed zitten achter het getinte ruitje, maar een Amerikaan met een R1200RS, Grumpy Goat, heeft er een filmpje van gemaakt.


Overigens zijn deze gps houders nergens meer te krijgen, alleen nog als 2e hands, bijvoorbeeld op R1200RS + R1250RS Forum. Oorspronkelijk gemaakt door een bedrijfje in Australië en daar zijn ze al een tijdje uitverkocht. Komen ook niet meer voor zover ik weet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: far
@ TenCats, met dank voor het posten van het filmpje. Toen ik de naam Vortex zag, ging bij mij weer een lichtje branden. Jeroen 1969 en ik hebben voor de RS indertijd en volgens mij van dezelfde firma, een gemodificeerd steuntje gekocht die de GPS iets meer naar voren plaatst waardoor de GPS meer in de zichtlijn zit.
 
@ TenCats, met dank voor het posten van het filmpje. Toen ik de naam Vortex zag, ging bij mij weer een lichtje branden. Jeroen 1969 en ik hebben voor de RS indertijd en volgens mij van dezelfde firma, een gemodificeerd steuntje gekocht die de GPS iets meer naar voren plaatst waardoor de GPS meer in de zichtlijn zit.

Dat was een Engelsman die dat privé geknutseld had, meneer Alan Davies. Grumpy Goat zat ook op het destijds zeer actieve internationale R1200RS Forum waar ineens de stekker uit werd getrokken. Via dat Forum had ik toen die beugeltjes besteld. De Vortex oplossing is wel beter eigenlijk. Ik kon mij prima redden hoor met de positie waar de Nav unit uitkwam met die Alan Davies beugeltjes, maar door die Vortex oplossing heb je niet alleen het schermpje meer in de zichtlijn naar de weg, je hebt ook weer zicht op de kroonplaat met het BMW Logo. Toch iets fraaier gezicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Een van de betere oplossing nu, is de steun van Moto Mate (Fugly op het nieuwe forum), zie ook:

Lijkt veel op de steun die MV Motorrad heeft ontwikkelt:
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Een van de betere oplossing nu, is de steun van Moto Mate (Fugly op het nieuwe forum), zie ook:

Lijkt veel op de steun die MV Motorrad heeft ontwikkelt:
Heb deze toegepast, doet het ook goed.
1570698836664.png
 
Heb ik ook naar gekeken, maar ik was bang dat de GPS dan voor de tellerunit kwam te zitten als ik 'm boven de tanktas wil hebben. Voordeel van m'n huidige opstelling, dus boven de tellers, is dat je ogen maar een klein stukje hoeven af te dwalen.
 
Hmm, krijg als digibeet zijnde de afbeelding niet groter....
Bij mijn en Edge browser is de foto schermvullend; dus prima.
En van harte gefeliciteerd met zo'n mooie motor!
Ik hoorde dat de cilinderkop beschermplaatjes korte tijd niet leverbaar waren.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan