BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Uit de brochure, pagina 26/27

Kleppendekselbescherming.jpg
 
En zo te monteren....
 

Bijlagen

  • R_0J81_WE_1218_Ventildeckelschutz_06.pdf
    331,1 KB · Weergaven: 16
Zelfde als op mijn R1250RT zo te zien. Persoonlijk vindt ik het jammer dat de zwarte kunststof “bumpertjes” zijn komen te vervallen. Karin is met de R1200RS 1 keer omgevallen, bumpertje ving de klap op, sneuvelde daar wel bij. Geen kras te zien op de kleppendeksel beschermer. €7,50 nieuw bumpertje er op.
Nou heb je na een val de keuze: trots zijn op het litteken of laten stralen/borstelen. Of nieuw kleppendeksel beschermer.

Ik kocht mijn 1250 in juni, toen kreeg ik al te horen dat de kleppendeksel beschermers sinds de introductie vd 1250RT nog niet geleverd waren. Ze zijn er bij mij uiteindelijk ook bij de 1.000 beurt op gezet.
 
Zelfde als op mijn R1250RT zo te zien. Persoonlijk vindt ik het jammer dat de zwarte kunststof “bumpertjes” zijn komen te vervallen. Karin is met de R1200RS 1 keer omgevallen, bumpertje ving de klap op, sneuvelde daar wel bij. Geen kras te zien op de kleppendeksel beschermer. €7,50 nieuw bumpertje er op.
Nou heb je na een val de keuze: trots zijn op het litteken of laten stralen/borstelen. Of nieuw kleppendeksel beschermer.

Ik kocht mijn 1250 in juni, toen kreeg ik al te horen dat de kleppendeksel beschermers sinds de introductie vd 1250RT nog niet geleverd waren. Ze zijn er bij mij uiteindelijk ook bij de 1.000 beurt op gezet.

Ik heb dezelfde ervaring opgedaan: 2 x motor gevallen en 2 x kunststof beschermer vervangen. Nu gaat een kras/deuk op het dekseltje ca. 100 euri's kosten als je zonder "schande" wilt rijden.
 
A23282A4-F31B-4156-A0D1-A269F96793CD.png

Dit zijn de Option 719 Classic kleppendeksels. Ik vindt ze persoonlijk errug fraai.

Je hebt ze ook in HP variant:
34A6F6BF-B38A-4823-BA57-54C5A1509CCC.jpeg

Zou niet misstaan op een blauwe RS Roelof. En bescherming zit er al bij ingebakken! Dat voor slechts €1.222 of zo!
 
Bekijk bijlage 1435354
Dit zijn de Option 719 Classic kleppendeksels. Ik vindt ze persoonlijk errug fraai.

Je hebt ze ook in HP variant:
Bekijk bijlage 1435357
Zou niet misstaan op een blauwe RS Roelof. En bescherming zit er al bij ingebakken! Dat voor slechts €1.222 of zo!
Jeroen, als pensionado denk ik aan andere prijzen.....

Op mijn optielijstje stond eerst de extra verlichting; maar gezien prijs van EUR 500 of zo, er vanaf gezien.

Heeft iemand de montage instructies voor deze lampen? MP vertelde mij dat er nogal wat montage uren (3?) in gaan zitten. Dan kan ik dat ook zelf doen.....dat wordt het een stuk betaalbaarder.
 
Gefeliciteerd Roelof.....blauw is ook een prachtige kleur....!!!
Ik wacht nog steeds op de mijne....zucht...inmiddels al 4 weken later dan gepland....
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Gefeliciteerd Roelof.....blauw is ook een prachtige kleur....!!!
Ik wacht nog steeds op de mijne....zucht...inmiddels al 4 weken later dan gepland....

Die van mij komt "uit voorraad" BMW; wellicht een introductiemodel met bijna alle opties; ik kon ook niet kiezen: deze of langer wachten en meer bijbetalen, maar wel voor 31 december op kenteken.
Had trouwens verwacht dat de R1250 een Euro 5 emissieklasse zou hebben, maar is niet het geval
 
Mijne is idd niet uit voorraad.
Hijnis wel.al in nl maar staat al sinds een week bij het distributie centrum.
De dealer heeft nog steeds niet gebeld dat de rs bij hem is afgeleverd.....
 
Die van mij komt "uit voorraad" BMW; wellicht een introductiemodel met bijna alle opties; ik kon ook niet kiezen: deze of langer wachten en meer bijbetalen, maar wel voor 31 december op kenteken.
Had trouwens verwacht dat de R1250 een Euro 5 emissieklasse zou hebben, maar is niet het geval

Zo scheelde mij dat ook een fors aantal weken op de RT. De voorraad waar die uit kwam stond echter nog wel op de fabriek te Berlijn, heeft al met al ook 3 weken geduurd vanaf bestellen tot rijden.
 
Jeroen,

Euro 4 staat in de catalogus, zie bijlage pagina 4 en mijn contract voor het leveren van een R1250RS. Het ligt mogelijk aan de typegoedkeuring die formeel nog niet voor elkaar is voor Euro 5
 

Bijlagen

  • Productinformatie-BMW-R-1250-RS.pdf.asset.1553263451198.pdf
    3,8 MB · Weergaven: 16
  • Euro 4.JPG
    Euro 4.JPG
    57,7 KB · Weergaven: 5
@Popopeter
Was leuk om je even tegen te komen bij Motoport Den Bosch. Gezellig gesprek over BMW's enzovoort.
Ik ga straks even overleggen thuis of ik zondag mee kan rijden in de Zultrit op m'n zwarte R1200ST.

Groetjes,
Willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan