BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Sport -Tourers ook niet hoor, 0 reactie op de R1250RS, daarom maar ingeruild B| . Voordeel daarvan is geen rare snuiters aan de deur, en geen proefritten :).

Wow - nul had ik echt niet gedacht! Vrijwel nieuwe motor met veel accessoires en een nette prijs. Maar blijft wel een hoop geld natuurlijk, dat heeft niet iedereen liggen en ik denk dat er best wat lui zijn die nu de hand op de knop houden ivm Covid19
 
Verleden week de firmware laten verversen van m'n TFT scherm en dat is dus nu de volgende versie:

TFT-firmware.jpg


Dus meteen weer m'n Shoei GT Air 2 met ingebouwd Sena SRL2 gekoppeld maar omdat ik ook m'n telefoon aan de Sena had gekoppeld (i.v.m. de Sena app om te kunnen bijstellen) ging dat maar eventjes goed. De 2e keer dat ik de brommer opstartte was ik ineens de passagier geworden:

TFT-passagier.jpg


En die krijg je er wel weer uit om opnieuw te koppelen maar komt dan krek hetzelfde weer terug. Ik moest echt de bluetooth verbinding van de telefoon met de Sena wissen voordat het goed kwam.

Al doende leert men...
 
Het schijnt toch dat de occassionmarkt het erg goed doet tov. de nieuwverkopen, maar ik denk dat het dan gaat over een lagere prijsklasse inderdaad.

RS komt te koop te staan bij Motoport Goes, kan je misschien je RR erop inruilen O-) (accessoires allemaal los verkocht, behalve de zijkoffers, dat wel).
 
Het schijnt toch dat de occassionmarkt het erg goed doet tov. de nieuwverkopen, maar ik denk dat het dan gaat over een lagere prijsklasse inderdaad.

RS komt te koop te staan bij Motoport Goes, kan je misschien je RR erop inruilen O-) (accessoires allemaal los verkocht, behaleve de zijkoffers, dat wel).

Ik houd de markt in de gaten, thanks!
 
@daan944

En die DCT bak/automaat werkt erg verslavend, 100x beter dan de boxer versnellingsbakken en quickshifters!

Bekijk bijlage 1504023

echt , dat verwonderd mij nu niets , en iedereen ( of bijna iedereen ) die met zo een DCT bak rijd houd ervan , vriend van mij heeft zo een "Honda cross over weet niet wat " en is er ook blij mee.
ik heb nu in de auto ook een " automaat " na 40 jaar autorijden, en ok hoor , kia niro Hybrid
 
Het mooie van een double clutch (DCT/DSG) is dat het èn een automaat is (diverse keuzestanden qua opschakelsnelheid) èn dat je kunt op- en terugschakelen met de flippers op het stuur (ook als je in de automaatstand rijdt), en dit gebeurd allemaal bijna geheel naadloos zonder transmissieschokken, dit in tegenstelling tot de cluncky boxer quickshifters.

En aan de stoplichten is het ook dikke pret, gas geven en that's it :) .

Let wel, je schakelt ongeveer 7000x bij een lange rit (volgens "mijn motorfiets" op mijn Nav5) en voor mij persoonlijk geeft schakelen geen meerwaarde aan mijn motorrijbeleving, niet hoeven te koppelen en schakelen geeft mij juist wat meer rust en rijdt wat relaxter.
 
Let wel, je schakelt ongeveer 7000x bij een lange rit (volgens "mijn motorfiets" op mijn Nav5) en voor mij persoonlijk geeft schakelen geen meerwaarde aan mijn motorrijbeleving, niet hoeven te koppelen en schakelen geeft mij juist wat meer rust en rijdt wat relaxter.

Op mijn Nav5 kom ik de keuze “mijn motorfiets” niet tegen.
 
Avond,

Vloog nogal wat ongedierte :r:r op de dijk enkhuizen - lelystad
was blij dat ik t xtra adem lucht klepje dicht had :)

IMG_20200526_132207250.jpg
 
Gisteren de v stream ruit via Hornig binnen gekregen en er meteen maar opgezet...
Het is van middelste maat...
Toen ik hem uit de doos haalde, dacht ik...wat een joekel !
Eenmaal erop is dat effect wat minder erg....ik dacht dat de kleinste ruit bijna gelijk zou zijn als de orginele...

Mwahh...morgen maar eens rijden en ervaren wat het effect is....
IMG-20200526-WA0010.jpeg
IMG-20200526-WA0010.jpeg
IMG-20200526-WA0012.jpeg
 
Verleden week de firmware laten verversen van m'n TFT scherm en dat is dus nu de volgende versie:

Bekijk bijlage 1504107

Dus meteen weer m'n Shoei GT Air 2 met ingebouwd Sena SRL2 gekoppeld maar omdat ik ook m'n telefoon aan de Sena had gekoppeld (i.v.m. de Sena app om te kunnen bijstellen) ging dat maar eventjes goed. De 2e keer dat ik de brommer opstartte was ik ineens de passagier geworden:

Bekijk bijlage 1504109

En die krijg je er wel weer uit om opnieuw te koppelen maar komt dan krek hetzelfde weer terug. Ik moest echt de bluetooth verbinding van de telefoon met de Sena wissen voordat het goed kwam.

Al doende leert men...

Bizar dat de motor ook een passagiers helm Bluetooth verbinding registreert. Uit pure nieuwsgierigheid: wat kan hij daar dan mee? Of wat is voor de bestuurder en de passagier de meerwaarde/nut daar van?
 
RT heeft ie niet, GS/GSA/RS wel......

Kleine correctie: RT vanaf 2013 heeft die ook. Maar om één of andere suffe reden moet dan het apparaat uit de houdeRT geklikt worden.
MijnMotorFiets.jpg


En dan kan je al dit sooRT data terugvinden:
MijnMotorFiets02.jpg

MijnMotorfiets03.jpg

MijnMotorfiets04.jpg


Dit was gisteren middag Schiphol - Lage Vuursche, gewoon over de snelweg.
 
8 km daarvoor had ik getankt. Met de BP Me app. Hoef je het kantoortje niet in. Daar stond een wachtrij voor. Maar 3 personen tegelijk binnen. Je kan ook naar een Express pomp. Deze BP is maar paar centjes duurder dan de BP Express pomp in Hilversum, maar 's middags rij ik niet graag door Hilversum. En die BP in Baarn met zijn BP Me App ondersteuning (moet je via iDeal vooraf betalen, het verschil storten ze binnen 2 werkdagen weer terug) krijg ik daar wel Free Bees. Ik tank Ultimate. Ben niet zo'n fan van ethanol.
 
Bizar dat de motor ook een passagiers helm Bluetooth verbinding registreert. Uit pure nieuwsgierigheid: wat kan hij daar dan mee? Of wat is voor de bestuurder en de passagier de meerwaarde/nut daar van?

Geen idee, ik rij nooit met een duo. Maar ik vermoed dat ze dan beiden kunnen luisteren naar muziek via TFT en smartphone. En misschien samen in een telefoon gesprek, of allebei navi instructies. Mogelijkheden te over.
 
8 km daarvoor had ik getankt. Met de BP Me app. Hoef je het kantoortje niet in. Daar stond een wachtrij voor. Maar 3 personen tegelijk binnen. Je kan ook naar een Express pomp. Deze BP is maar paar centjes duurder dan de BP Express pomp in Hilversum, maar 's middags rij ik niet graag door Hilversum. En die BP in Baarn met zijn BP Me App ondersteuning (moet je via iDeal vooraf betalen, het verschil storten ze binnen 2 werkdagen weer terug) krijg ik daar wel Free Bees. Ik tank Ultimate. Ben niet zo'n fan van ethanol.
Ik pak altijd de route langs het vliegveld. Door naar Hollandsche Rading en Maartensdijk. Daar ri. LV. Misschien iets om maar geen Diependaalselaan...
 
Dag allemaal!
Al een aantal weken lees ik mee met dit topic en sinds een week of twee ben ik de trotse eigenaar van een rode R1100RS uit 1993 met zo'n 66000km op de teller. De fiets was eerst van mijn schoonvader, die hem al een tijdje niet meer gebruikte. Dus na een proefrit van twee weken was ik om (eigenlijk na de eerste 500m al 😇), wat een geweldige fiets! Ik heb mijn rijbewijs gehaald op mijn 24e (ben nu 31) en sindsdien de meeste kilometers gemaakt op een Honda CB500 PC32 uit 1996, dus dit is wel een groot verschil 😁
Groeten Mark
IMG_4360[1].JPG
 
Afgelopen weekend ben ik met oa TenCats (R1250RS De Wesp) naar Andreasberg geweest. Het was een opstart weekend voor het Parkhotel na maanden gesloten te zijn geweest wegens Corona en een Generale Repetitie voor de uitgedokterde routes voor het eigenlijke weekend over 14 dagen.
Wegens Corona heeft dat weekend wat afhakeRS.
Mocht je geen plannen hebben voor het weekend van 11 t/m 14 juni: geef je vooral op en ga gezellig mee!
Voor een verslagje over de afgelopen dagen: Klikt U Hier.
 
Dag allemaal!
Al een aantal weken lees ik mee met dit topic en sinds een week of twee ben ik de trotse eigenaar van een rode R1100RS uit 1993 met zo'n 66000km op de teller. De fiets was eerst van mijn schoonvader, die hem al een tijdje niet meer gebruikte. Dus na een proefrit van twee weken was ik om (eigenlijk na de eerste 500m al 😇), wat een geweldige fiets! Ik heb mijn rijbewijs gehaald op mijn 24e (ben nu 31) en sindsdien de meeste kilometers gemaakt op een Honda CB500 PC32 uit 1996, dus dit is wel een groot verschil 😁
Groeten Mark
Bekijk bijlage 1506027
Gefeliciteerd met de RS. Ik heb dezelfde kleurstelling.
 
Vraagje: hoe laden jullie je BMW helm op tijdens lange ritten? Mijn ervaring met de Carbon 7 helm is dat de batterij na een uurtje of 4 rijden echt wel leeg is of in ieder geval nog maar 20% spanning heeft.

IIs het mogelijk om de helm al rijdend op te laden? k heb een sigaretaansteker-slot op de R1200ST (of zelfs twee, als ik me niet vergis) dus volgens mij zou het mogelijk moeten zijn om daar de helm op aan te sluiten en dan al rijdend de helm van spanning te voorzien? Dan heb ik wel een verloopstuk nodig want die helm heeft volgens mij zo'n mini-usb aansluiting ?

Hebben jullie hier ervaring mee?

Groeten, Willem
 
Een BMW helm opladen? Dat hangt toch echt van de headset af. Inmiddels ervaring met meerdere sets en m'n opbouw Midlands kun je onderweg bijladen, maar m'n inbouw Sena SRL2 kan het weer niet, terwijl de oude opbouw Sena SMH5 dat weer wel kon als ik mij niet vergis.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon.
 
Enige aanvulling dan:
het betreft de BMW System 7 Carbon helm, met de BMW Communication set achteraf ingebouwd. Dus alles BMW: helm, headset, motor.. Ik denk zomaar dat BMW misschien ook wel een speciaal verloopsnoertje heeft van die mini-USB vd helm naar de sigarettensteker op de motor. Maar mijn lokale Motoport weer niet wat ik dan nodig heb....jullie wel?

Groeten, Willem
 
Vraagje: hoe laden jullie je BMW helm op tijdens lange ritten? Mijn ervaring met de Carbon 7 helm is dat de batterij na een uurtje of 4 rijden echt wel leeg is of in ieder geval nog maar 20% spanning heeft.

IIs het mogelijk om de helm al rijdend op te laden? k heb een sigaretaansteker-slot op de R1200ST (of zelfs twee, als ik me niet vergis) dus volgens mij zou het mogelijk moeten zijn om daar de helm op aan te sluiten en dan al rijdend de helm van spanning te voorzien? Dan heb ik wel een verloopstuk nodig want die helm heeft volgens mij zo'n mini-usb aansluiting ?

Hebben jullie hier ervaring mee?

Groeten, Willem
Is de batterij nog wel goed dan? Ik kan er een hele dag mee rijden zonder dat die dan leeg is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan