whgmkeller
MF'er
Ben wel benieuwd...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben eruit hoor....er komt nog een gele bij in zn garage....
Nice. Gefeliciteerd!
Weet iemand of het zadel van een 2007 RT op een ST past? Dat zou het zoeken wel wat makkelijker maken.
RT zadel past niet op een ST, heeft een ander hoogte stel systeem. Dus dat wordt lastig denk ik. Gewoon nieuw bestellen lijkt me de enig mogelijke optie. Er staat een laag zadeltje te koop in België als het goed is, maar tegen een forse prijs. Ik zou beginnen met de dealer bellen en kijken wat een nieuwe kost. Als dat rond de 200,- ligt zou ik niet verder zoeken.Heeft iemand enig idee waar ik nog een nieuw (of gebruikt) zadel voor mijn R1200ST op de kop zou kunnen tikken?
Van mijn zadel (bestuurdersdeel, dus niet de buddyseat) van mijn 2007 R1200ST zijn de kunststof draagsteunen afgebroken, de steunen waarmee het zadel op hoogte gesteld kan worden. Waarschijnlijk is het materiaal door ouderdom kwetsbaar geworden. Deze steunen dienen ook om het zadel vast te klemmen, en nu dat niet goed gebeurt ligt het zadel dus vrijwel los op de motor. En dat vind ik niet prettig.
Ik ben dus aan het kijken naar een nieuw zadel. Wat mij betreft het originele. Maar, aangezien de ST niet heel veel verkocht is, is het lastig om zo’n zadel te vinden. Ik ga ook bij de dealer informeren, maar daar zal ongetwijfeld - als ze het nog kunnen bestellen - een BMW prijskaartje aan hangen....
Dus een andere suggestie zou welkom zijn.
Weet iemand of het zadel van een 2007 RT op een ST past? Dat zou het zoeken wel wat makkelijker maken.
Groeten, Willem
BMW prijs: €272 voor alleen het voorste gedeelte.... PffRT zadel past niet op een ST, heeft een ander hoogte stel systeem. Dus dat wordt lastig denk ik. Gewoon nieuw bestellen lijkt me de enig mogelijke optie. Er staat een laag zadeltje te koop in België als het goed is, maar tegen een forse prijs. Ik zou beginnen met de dealer bellen en kijken wat een nieuwe kost. Als dat rond de 200,- ligt zou ik niet verder zoeken.
Voor dagelijks gebruik was ik (al een tijdje) op zoek naar een iets lichtere (gewicht) fiets, met voldoende comfort en ook voldoende actieradius. En ook voldoende bagagemogelijkheden. Met dit lijstje kwam ik telkens uit bij.... een ST, maar die heb ik natuurlijk al.
Na een dagtochtje met mijn zoon in D merkte ik dat de sportieve zithouding me ook wat minder comfort gaf op een wat langere toertocht. Even een uurtje proefgereden op de 35kW F650 '98 van mijn zoon. Ook toevallig mijn 'eerste' fiets waarmee ik jaren geleden weer begon te rijden na een lange stop, u kent dat wel.....
En het viel toch weer op z'n plaats, de zithouding, het brede stuur etc. je weet wel. Alleen die eencilinder en de windgevoeligheid en toch ook wel het 'spartaanse' karakter van de eencilinder maakt dat het dus geen goed alternatief is.
Dus in de omgeving van mijn vakantieadres in Midden Limburg wat motorzaken langs geweest om te kijken naar alternatieven. Het 'lijstje' bestond na een rondje uit de Triumph Tiger 800 XR, de F 750GS, F800GS, F800R ( met hoger comfortstuur) en de F700GS Probleem bij dit alles was dat ' the looks' van een adventure of enduro mij meestal niet aanstaat. De Tiger was een uitzondering, want die heeft in de XR trim geen rare snavel en wél een symmetrische koplamppartij, qua looks dus veel beter dan de BMW alternatieven. De proefrit op een 2017 model heeft mij echter niet kunnen overtuigen, ik was niet gelijk enthousiast en heb de Tiger dus laten staan. De F800GS viel af vanwege het teveel offroad gerichte, in uitrusting, zithoogte en in uiterlijk (21" voorwiel). De F800R viel af omdat de zithouding toch nog redelijk sportief is, met een vrij scherpe kniehoek. De F700GS leek mij wel te passen. Op de bonnefooi naar Biqer in E'hoven om even proef te zitten op een F750GS, die stond tenslotte ook op mijn lijstje. Demofiets was helaas met een klant mee en later die dag gereserveerd. Nog even op een F900R gezeten. Tof fietsje, maar met een tankinhoud van maar liefst 13 liter was dat geen serieuze overweging. Plus dat de zithouding nog steeds licht sportief is natuurlijk. De F700GS bleef in mijn hoofd de meest aantrekkelijke optie. Via internet het land afgestruind waar een jong gebruikt exemplaar te vinden was met niet teveel kilometers. 1 mooi 'jubileum' exemplaar van particulier die in Antwerpen staat (wel met NL kenteken) en een zelfde type in het rood van een jaar jonger met ook weinig kilometers in Goes. Die in Antwerpen had geen ESA en was dus een jaar ouder, maar wel in het zwart. Toch was die tweede keus. In Goes (150 km rijden) op maandag jl een afspraak gemaakt en ter plaatse de fiets bekeken en een proefrit gemaakt. Die proefrit was nog een dingetje, .... of ik wel serieus was, .....of dat ik misschien alleen ff kwam kijken.... De winkel was nota bene dicht op maandag en voor mij op afspraak open.....
Goed, we hebben na de proefrit de koop beklonken en ik ben op een 'full options 2018 F700GS' met 7388 km op de teller richting midden Limburg naar ons vakantieadres teruggereden. Ik kan nog niet wennen aan de snavel en mijn dochter vindt de voorkant ronduit lelijk, maar de tijd heelt alle wonden. Het rijdt overigens subliem, de rijmodi werken prima, ook op onverharde weg in enduro stand. Gasaanname is door de 'ride by wire' supersmooth en zeer goed doseerbaar. Rechtop zitten en het brede stuur doet de rest....
Afijn, verlaat ik nu dit draadje? Dat lijkt mij niet, ik heb 3 ST's in de stal en daar ga ik nu wel wat van opruimen, maar de ouwe trouwe grijze blijft sowieso als winterfiets....
Fraai maar dan wel met 719 pakket....