BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

F166D3C8-C589-41E0-A2A3-7814861439F2.jpeg

Kofferbak....
 
  • Haha
Waarderingen: Lexr
Hoi.

Moet je weer eens aan het werk, dan?
Ben je al even niet tegen gekomen.

Groeten, Paul.
 
@ motormaniac58: ben je in de spiegels aan het kijken of je Jeroen1969 ziet vliegen?:)
 
Nee hoor Roelof...als de RS binnen staat draai ik beide spiegels omhoog of naar binnen zo je wilt. Binnen gaat er nl nog een indoor hoes over heen en dan past het beter..
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Hoi.

Moet je weer eens aan het werk, dan?
Ben je al even niet tegen gekomen.

Groeten, Paul.

Dan lopen we elkaar denk ik steeds mis... Eigenlijk hele Corona tijd “gewoon” doorgewerkt... Maar wat is “gewoon”...
8F72BD42-FB44-4FBC-9B1F-4DB1FC5A57A6.jpeg

Ik bedoel maar. Alleen maar kerels en allemaal tandartsassistent-on-tour.
Waar zijn we? Bergen? Dat vraagteken maakt het overigens een kunstwerk dat €1.2mljn heeft gekost, tot grote ergernis vd lokale bevolking..
 
Hoi.

Mislopen kan goed, we hebben nu de tijd om rustig te wachten tot iedereen van boord is.
Normaal 'draai' ik 4-5 kisten per piek, nu geen piek, en maar 2 van die hokken.
Maar ik kwam al even geen 'vdB' tegen in het boordboek, daarom mijn vraag.

Barre tijden, maar ook deze reorganisatie heb ik overleefd.

Groeten, Paul.

P.S. RSje staat bijna op 330.000, en gaat nog als een nieuwe.
 
Aangezien hier best veel kennis is over en van de BMW boxers zit een vraagje:

Mijn R1100RT heeft een "chokehendel" op het stuur. Aangezien het een inspuit blok is, verbaast met dat een beetje. Mijn motormaat heeft een VFR800 (ook inspuiting), maar die heeft geen chokehendel. Alles wordt daar door het inspuitbrein geregeld, dus ook de koud loop toerental verhoging.

Vraag 1
is dus het chokehendel alleen een toerental verhoger?

Vraag 2 het laatste deel van de slag is veerbelast (jullie vast al bekend); wat is het nut daarvan ?

In het instructie boekje staat alleen dat de chokehendel bij koude motor moet worden gebruikt.
Ik start al jaren koud met ingetrokken koppeling en de chokehendel tegen de veerdruk in tot aan de aanslag.
Zodra hij loopt laat ik de chokehendel los. En bij twee streepjes op de olietemperatuur meter helemaal terug.
Misschien doe ik het wel helemaal verkeerd ;)

Bedankt voor de antwoorden !
 
Volgens mij wordt dit topic zo langzamerhand overgenomen door de RT jongens... 🙄

Maar ja, als we zelf niets posten.....
 
Hoi.

RT is RS met meer plastic, verder niks. :+

@RTMK Correct.

- 'Choke' is alleen toerenverhoger.
Rijker mengsel voor de kouwe start komt uit de TPS (gas iets open), en de olie temp sensor.

- Hendel is veerbelast voor het laatste stuk, anders blijft de motor te hoog draaien.
Verder is jouw procedure wel goed.

Groeten, Paul.
 
  • Leuk
Waarderingen: RTMK
Popopeter, kunnen wij een afspraak maken bij mij thuis, om bij mijn linker - / rechter koffer met mijn contactsleutel deze open - / dicht te kunnen draaien.
Nu heb ik daar een tweede sleuteltje voor nodig.
Ik heb ooit gehoord/gelezen dat je het slot van de koffers eruit kunt halen en dan (zitten) daar schuifjes in gestoken en dan kun je die er weer terug in duwen ????.
Ik hoor het , dank Jan
 
Popopeter, kunnen wij een afspraak maken bij mij thuis, om bij mijn linker - / rechter koffer met mijn contactsleutel deze open - / dicht te kunnen draaien.
Nu heb ik daar een tweede sleuteltje voor nodig.
Ik heb ooit gehoord/gelezen dat je het slot van de koffers eruit kunt halen en dan (zitten) daar schuifjes in gestoken en dan kun je die er weer terug in duwen ????.
Ik hoor het , dank Jan

Jep, dat kan idd. Niet heel moeilijk. Bij de RT topkoffer gedaan, gezien ik die gebruikt gekocht had. Koffer open en op slot, op die manier kan je met een gebogen breinaald oid een pinnetje indrukken en kan het slotje eruit. Daarna wijst het zich vanzelf: de palletjes zijn vlak met de cilinder als de (juiste) sleutel er in zit, steken uit indien dat niet het geval is.

Zelf heb ik destijds de topkoffer open gemaakt, gezien hij niet open en op slot was toen ik m meenam. Is wat meer werk, maar helemaal goedgekomen.
 
Mooi hoor! Is dat een aftermarket kuipruitje, en zo ja, welke? Zit eraan te denken om een iets kortere te monteren op mijn RS, zo net iets minder turbulentie hopelijk.

Ga je nog iets aan de grote chromen toeter doen? :) Dat vind ik persoonlijk de enige fout in het ontwerp van de RS, ding is te glimmend en trekt teveel de aandacht.

Ik zoek dus (een bepaald iemand) in de buurt van Geldermalsen, die dit al meerdere keren gedaan heeft.
Laat eens weten.

Ik woon in Bergambacht, je bent welkom - is mooie route te plannen vanaf Geldermalsen. Maar kijk eens een youtube filmpje en je kan het zelf :)
 
Ruitje is aftermarket ja , is van Powerbronze vanuit onze Brexit buren ;)

Heb nog een akrapovic liggen van de ex-1200RS en die komt er binnenkort wel op denk ik 8-)
 
Ik zoek dus (een bepaald iemand) in de buurt van Geldermalsen, die dit al meerdere keren gedaan heeft.
Laat eens weten.
Jan, het is een fluitje van een cent, maar wel wat gepruts..... Ik ben gewoon naar een BMW Motorrad dealer gegaan en EUR 25,- neergeteld..... Ze doen het zeer regelmatig.

Roelof.
 
Vorig weekend was ik met de BMW club ‘s-Hertogenbosch in de Eifel en Luxemburg. Na drie dagen rijden in vnl natte omstandigheden begon de motor wat te bokken en te knallen, liep weer een tijdje en viel uiteindelijk uit. Na het uitsluiten van de benzine pomp als oorzaak en het vaststellen dat de injector geen debiet gaf, voorzichtig geconcludeerd: Hall sensor.
En dat bleek ook, van buiten af niets te zien ( er hoopt zich in de jaren wel vuil en vocht op onderin dat plastic deksel, dus achter de Hall sensor plaat). De isolatie van de individuele draadjes op het deel wat vastgeklemd zit op die plaat, was op veel plekken onderbroken en veroorzaakte dus storingen. Ik merkte dat omdat ik met contact aan knallen op kon roepen door aan die kabel te rommelen.
Ik zet er een foto bij, het lijkt wel of die isolatie door 27 jaar warm/koud etc. krimpt en toen ik de buitenmantel open sneed trok het zich enkele mm terug.
Ik had van de ‘ oude’ groene ( total loss door crash) nog een Hall sensor liggen en die werkt nu prima. Ik ga wel kijken naar een nieuwe, omdat deze ondertussen ook 27 jaar oud is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan