BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Prachtig gebied daar in de Picos Tencats , ben je daar toen helemaal met de motor heen gereden of met een autotrein oid :)
 
Was vandaag een rondje wezen rijden over de lekdijk , waar over ongeveer een 300m een modderfilm op de grond lag :(
Verders wel heerlijk gereden in dit late herfst zonnetje :]
 

Bijlagen

  • IMG_20201118_135321033_HDR.jpg
    IMG_20201118_135321033_HDR.jpg
    592,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20201118_135356802_HDR.jpg
    IMG_20201118_135356802_HDR.jpg
    540,1 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20201118_135333369_HDR.jpg
    IMG_20201118_135333369_HDR.jpg
    641,5 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20201118_135412719_HDR.jpg
    IMG_20201118_135412719_HDR.jpg
    598,5 KB · Weergaven: 17
Was vandaag een rondje wezen rijden over de lekdijk , waar over ongeveer een 300m een modderfilm op de grond lag :(
Verders wel heerlijk gereden in dit late herfst zonnetje :]

Ook wij zijn op pad geweest. Heerlijk temperatuurtje bij een tocht over de Veluwe en door onze polder. Het zonnetje staat trouwens best laag.

IMG_0068b.jpg
 
Sooww dat is nog eens een route rijden , prachtig zeg :Y :t
de verschillende kleurtjes zijn dagroutes neem ik aan
 
Sooww dat is nog eens een route rijden , prachtig zeg :Y :t
de verschillende kleurtjes zijn dagroutes neem ik aan
Nee hoor, ik maak gewoon route-delen en we zien wel hoever we komen op een deel. We hadden 27 routedelen (gem. 345 km.) en achteraf 22 tracks van de reisdagen (gem. 416 km.). Als het zo tegen 5 uur loopt, dan gaan we eens kijken of we een bedje kunnen vinden. Gewoon, op de bonnefooi, vrijheid blijheid maar we hebben eens moeten rijden tot het echt donker begon te worden, alles zat vol, dus we gaan de volgende reis iets eerder beginnen met zoeken. Als we weer verder gaan dan pikken we de route weer op.

En ja, als je nu gaat rekenen dan zie je dat we niet altijd de route volgen want er zit op de hele reis een verschil van 175 km tussen route en track.
 
Laatst bewerkt:
En als ze dan toch hebben gepekeld (vooral in NH) is het wellicht tijd om wat te gaan klussen. Bijvoorbeeld de nieuwe navigatiesteun voor de R1200/1250RS. Deze brengt de NAV boven de tellers en dat is een stuk beter dan op het balhoofd. Prijs valt mij nog mee want mijn (vrijwel identieke) oplossing uit Australië was een flink stuk duurder. Voorbeeld is voor de 1250 maar een 1200 variant is er ook.

Wunderlig-houderR1250RS.jpeg

Dit is voor het originele systeem, maar ze hebben nu ook een universele houder waar zelfs de smartphone op gemonteerd kan worden.
 
Laatst bewerkt:
En als ze dan toch hebben gepekeld (vooral in NH) is het wellicht tijd om wat te gaan klussen.
Ik zag idd op de rijkswaterstaat pagina dat er vandaag gestrooid was, maar nergens een een 'track' te zien waar dan wel....
Sinds vorige week was ik toch al met de winterfiets op pad, het maakt mij dus niet veel meer uit....
 
Ik zag idd op de rijkswaterstaat pagina dat er vandaag gestrooid was, maar nergens een een 'track' te zien waar dan wel....
Sinds vorige week was ik toch al met de winterfiets op pad, het maakt mij dus niet veel meer uit....

Ik heb ze hier al zien strooien in Almere, Dirk zag het wit voor z'n ogen in Lelystad en verder nog bevestigingen gezien uit Friesland. Probleem met de internetsite van Rijkswaterstaat is dat de lokale wegen, die door andere "overheidsorganen" worden gestrooid, niet worden vermeld.
 
Vandaag heen en weer Schiphol leek mij de pekel van afgelopen zondag al weer afdoende weggespoeld door indrukwekkende hoeveelheid hemelwater van maandag en dinsdag.
 
Mijn zwager heeft bij een bmw dealer in Maastricht een nieuwe 1250 rs in hp uitvoering gekocht. Model 2020 en 4k onder de nieuwprijs. Kan het zijn dat hij niet de HP bedoelt maar de 719 uitvoering. Die met die alu cyl deksels en sterwielen enzo....?
 
Link doet het nu wel, zullen wel met onderhoud bezig zijn geweest. Maar goed, lekker bezig daar en zou dat alleen zijn omdat het 2021 model een zwart frame heeft? Ik vind het prijsvoordeel nogal flink.
 
Mijn zwager heeft bij een bmw dealer in Maastricht een nieuwe 1250 rs in hp uitvoering gekocht. Model 2020 en 4k onder de nieuwprijs. Kan het zijn dat hij niet de HP bedoelt maar de 719 uitvoering. Die met die alu cyl deksels en sterwielen enzo....?
Je kan het beter hém vragen dan ons ;) vraag m gewoon om foto's dan zie je het vanzelf.
 
Hij woont nog in Oostenrijk en komt volgende maand permanent weer naar nl
Hij heeft hem via internet gevonden, fotos bekeken, tel de deal gemaakt en over 8 weken haalt hij hem.op..
Motor staat niet meer op de site hoorde ik van hem
 
Is niet leuk als je je R1250RS nu wilt inruilen B|.........

Klopt natuurlijk wel, maar als dit alleen is om de 2020 exemplaren "op te ruimen", dan kan ik er nog mee leven. De 1250RS is nog geen anderhalf jaar op de markt en zo lang mag je een nieuwe motor eigenlijk wel houden. Liefst nog wat langer.

Probleem is ook een beetje dat BMW eigenlijk geen enkele moeite doet om de RS onder de aandacht van motorrijdend Nederland te brengen. Er is hier nog nooit een test van verschenen, op de FB pagina van BMW vind je 'm amper terug en advertenties zijn er, in tegenstelling tot de S, de F-jes, de RT en uiteraard de GS, ook eigenlijk niet geweest. Ook de "R" is vaker onder de aandacht gebracht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan