BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Nog een vraagje over je circuitervaring. Hoe was de reactie van de achterrem? Op de openbare weg merk ik dat de achterrem heel snel in Abs modus gaat wanneer ik tegelijk de voorrem aan het gebruiken ben. Dus dan wordt ik wel nieuwsgierig naar het gedrag ervan op circuit.
Met de achterrem doe ik zelf helemaal niks. Dat hoeft ook niet want het BMW-systeem laat de achterrem ook meeremmen. Wel gecontroleerd door het ABS waardoor, denk ik, met echt hard remmen de druk er helemaal afgaat. Top remmen!
 
Iets anders, heeft hier iemand interesse in een Navigator V, Lifetime updates, plus zonneschild, plus de cradle die op de vier stuurbouten past? Alles in nieuwstaat. 250 euro. Als het hier niet mag zet ik wel een zoekertje in de correcte rubriek.
 
Ik heb voorlopig deze in het oog: https://nl.aliexpress.com/item/4000696755909.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.14c35356cFgMYN&algo_pvid=b57fe89c-d651-4cb7-86e4-038c2f5252d5&algo_exp_id=b57fe89c-d651-4cb7-86e4-038c2f5252d5-1&pdp_ext_f={"sku_id":"10000006085255936"}&pdp_npi=2@dis!EUR!34.74!22.58!!!!!@21031a5516662643898772944e1e98!10000006085255936!sea&curPageLogUid=Q3Ud5IOQYYRJ

Lijkt me interessant, omdat ik wel houd van de flex van RAM mounts. Maar 't zou nog beter zijn moest die mount wat hoger zitten. 'k heb al steunen gezien die zitten ter hoogte van de hoogste bevestigingspuntje van het ruitje. Maar nog niet met zo'n staaf.

Alle tips blijven welkom.
Wel,
sinds gisteren heb ik dit gemonteerd.
Inclusief uitpakken en het drie keer lezen van de handleiding toch een kwartiertje werk. Peanuts dus. Pasvorm is - ehm - retestrak. Waw. Zelden iets gehad dat zo extreem goed paste.
Duits spul, voor de degelijkheid, en de snelheid van levering.

Ik denk er echter sterk aan om toch ook die alixpress-mount te kopen, omdat ik dan een tweede montagepunt heb, voor bvb nog extra usb-poorten (laden gps/smartphone/powerbank/gameboy/ero toys......).
 
Die had ik ook op m'n R1250RS, zij het dat de maatvoering dan iets anders is. Vond wel dat het ruitje daarna wat lastiger te verstellen was, maar de GPS zit perfect in beeld. Op de RS van vrouwlief zit nog een van de eerste steunen ooit in serie gemaakt door een Australiër. Kostte een fortuin om twee van die exemplaren hier te krijgen. Ooit een "how to" filmpje van gemaakt door Grumpy Goat, bekend van o.a. RSWasserboxer forum en het R1200RS/R1250RS forum. Mocht er interesse voor zijn, ik heb 'm nog liggen en mag weg voor weinig. Past op de 1200 en op de 1250.
 
..............
Ik denk er echter sterk aan om toch ook die alixpress-mount te kopen, omdat ik dan een tweede montagepunt heb, voor bvb nog extra usb-poorten (laden gps/smartphone/powerbank/gameboy/ero toys......).
Zoals ik dus gisteren of zo zei: zo'n AliExpress stuurmount waarop een RAM-mount gemonteerd kan worden lijkt me wel wat. Je kan er zelfs meer dan één mount op monteren, aangezien het staafje zo'n 8cm breed is.
Dit dus: https://nl.aliexpress.com/item/4000...00006085255936!sea&curPageLogUid=Jm53v5GKC2Km
Maar al surfende zag ik ook stuurrisers passeren.
Zoiets dus:
En jawel, op de laatste foto zie je dat beide best combineerbaar zijn. 8-)
 
Vandaag de gps cradle gedemonteerd. Mensen toch wat een gepeuter om de stroomdraad los te krijgen!
Rechts onder de luchtfilterkast zat blijkbaar de stroomdraad ingeplugd in wat een standaard aansluitingsmogelijkheid van de moto lijkt te zijn. Maar het is helaas geen plugje waar de stroomdraad van TomTom in past. :-(
Ik zit mij nu dus af te vragen: hoe sluit je dat aan???
 
Zoals ik dus gisteren of zo zei: zo'n AliExpress stuurmount waarop een RAM-mount gemonteerd kan worden lijkt me wel wat. Je kan er zelfs meer dan één mount op monteren, aangezien het staafje zo'n 8cm breed is.
Dit dus: https://nl.aliexpress.com/item/4000696755909.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7fd75291TQO8rJ&algo_pvid=ac7fa98f-0157-48cf-a0b5-ff27884363c0&algo_exp_id=ac7fa98f-0157-48cf-a0b5-ff27884363c0-1&pdp_ext_f={"sku_id":"10000006085255936"}&pdp_npi=2@dis!EUR!33.85!22.0!!!!!@2101e9d516679112777441392e1247!10000006085255936!sea&curPageLogUid=Jm53v5GKC2Km
Maar al surfende zag ik ook stuurrisers passeren.
Zoiets dus:
En jawel, op de laatste foto zie je dat beide best combineerbaar zijn. 8-)
Had je deze ook al voorbij zien komen?

Lijkt mij ook te moeten passen op een R1200RS.
 
Laatst bewerkt:
Wat het aansluiten van accessoires betreft ben ik nog in de nadenk-fase...
Ik zou twee usb-poorten willen hebben, en ik wil ook twee (jawel, 2) gpssen op mijn stuur: een TomTom en een Garmin.
Standaard usb-stekker-met-twee-poorten kan ik wel aansluiten op de standaard BMW-stekker (dat onding rechtsonder de luchtfilterkast (wat een idee om dat daar te steken)).
De twee gps-stroomdraden dan recht op de accu? Want die hebben 12V nodig.
Het gaat niet anders kunnen zeker?
 
Ik zou geen usb op die originele aansluiting plaatsen. Kans is groot dat het een lekstroom veroorzaakt
 
Jongens, ondertussen ben ik de gelukkige eigenaar van chinese stuurrisers. Perfecte pasvorm en afwerking, op twee weken tijd geleverd. Niks zit in de weg, de kabels moeten niet verlegd of verlengd worden. Super gewoon.
20221120-151920.jpg
 
Samen met de risers had ik ook dit gekocht.
Ik moet een beetje blind zijn geweest, want mijn RS heeft clipons, en dit houdertje is om op een stuur te monteren.
Het past dus niet. Retour naar China is een heel gedoe en ik betwijfel dat ik de shippings costs terug betaald krijg.
Dus wie heeft er interesse? Voor 25 euro verzending inbegrepen stuur ik het naar je toe.
 
Samen met de risers had ik ook dit gekocht.
Ik moet een beetje blind zijn geweest, want mijn RS heeft clipons, en dit houdertje is om op een stuur te monteren.
Het past dus niet. Retour naar China is een heel gedoe en ik betwijfel dat ik de shippings costs terug betaald krijg.
Dus wie heeft er interesse? Voor 25 euro verzending inbegrepen stuur ik het naar je toe.
Dit houdertje is toch te monteren op de plek van de originele BMW navi houder?
 
Afwijkende maten blijkbaar.. Dat wordt een dispuut aanmaken bij ali ;) - want zo verkopen ze m wel.
Dispuut.... de verkoper wil gerust dat ding terugnemen. Ik mag het zó terugzenden. Met track en trace kost me dat bijna 62 euro. En of hij dat gaat terug betalen is nog maar de vraag.
 
Je kan inbreken op de + van het stopcontact onder het zadel, die is ook geschakeld en gemakkelijk bereikbaar. Verder ook niks met canbus te maken dan.

Zo heb ik mijn mistlampen geschakeld
 
Je kan inbreken op de + van het stopcontact onder het zadel, die is ook geschakeld en gemakkelijk bereikbaar. Verder ook niks met canbus te maken dan.

Zo heb ik mijn mistlampen geschakeld
Je bedoelt die DIN- aansluiting rechts onder je bil ongetwijfeld? Dat is een mooie tip. Dank je!
 
Terug
Bovenaan Onderaan