BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Klopt, was de benaming even kwijt :)
Heb net even in de handleiding gekeken. De DIN-aansluiting lijkt toch ook wel gemonitord te worden, want als er bvb te weinig spanning (of was het te weinig stroomafname) gemeten wordt dan wordt die gewoon uitgeschakeld.
 
Maar voor het schakelen van een hulprelais meer dan genoeg. De hoofdvoeding voor het apparaat kan je direct van de accu halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Maar voor het schakelen van een hulprelais meer dan genoeg. De hoofdvoeding voor het apparaat kan je direct van de accu halen.
Hop, daar heb je gelijk in.
Op naar het volgende probleem.
Waar laat ik het doosje....
Ik dacht in het kontje onder het duozadel maar daar is onvoldoende ruimte, stel je voor. Had dat alarm (bij mij trouwens in het dashboard uitgeschakeld) er niet gezeten dan had ik ruim voldoende plaats gehad. Dat alarm lijkt met één schroefje vast te zitten en er zit blijkbaar maar één stekker in. Kan ik dat zonder zorgen loskoppelen en verwijderen? In afwachting van een antwoord ga ik het alvast eens proberen.
 
Niet helemaal, het is een regeleenheid en zal aan de diagnose pc van bmw moeten uitgeprogrammeerd worden en de stekker moet worden afgedopt met een afsluitweerstand
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Hop, daar heb je gelijk in.
Op naar het volgende probleem.
Waar laat ik het doosje....
Ik dacht in het kontje onder het duozadel maar daar is onvoldoende ruimte, stel je voor. Had dat alarm (bij mij trouwens in het dashboard uitgeschakeld) er niet gezeten dan had ik ruim voldoende plaats gehad. Dat alarm lijkt met één schroefje vast te zitten en er zit blijkbaar maar één stekker in. Kan ik dat zonder zorgen loskoppelen en verwijderen? In afwachting van een antwoord ga ik het alvast eens proberen.
Naast het alarm is toch zat ruimte? Als er een slot past, past er vast ook wel een doosje met elektra.
 
Ik weet niet hoe gemakkelijk het doosje ergens kan bevestigen, maar misschien in het bovenste deel van de kuip onder het display. Hoeveel ben je eigenlijk van plan aan te sluiten?
 
Ik weet niet hoe gemakkelijk het doosje ergens kan bevestigen, maar misschien in het bovenste deel van de kuip onder het display. Hoeveel ben je eigenlijk van plan aan te sluiten?
Voeding van Tomtom, Garmin, en oxford-usb aansluiting.
 
Een paar jaar geleden had ik dit gemonteerd op mijn R1150GS.
5 Way Switched Fused Power Outlet | marksmotorcycleparts

Ik denk er nu aan om dit op mijn R1200RS Lc te monteren, maar ik struikel weer over dat canbus systeem. Dat doosje heeft immers een geschakelde draad nodig, zoals de draad van het achterlicht. Maar nu, kán ik het überhaupt aansluiten?
Hm.
Dat blokje is sinds gisteravond niet meer bruikbaar. Te zwak uitgevoerd. Niet robuust genoeg. Ik heb de schroefjes van de aansluitingen geforceerd. Dus ik raad de aankoop ervan af.
 
Misschien eens kijken naar de healtech thunderbox. Ik weet niet hoeveel centen je wil spenderen. Hier heb je geen plus na contact nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Die dingen kosten veel geld.
De polen van de accu zijn goed bereikbaar. Ik ga alles gewoon recht daarop aansluiten en links of rechts van de tellers enkele schakelaartjes voorzien. Eenvoudig en proper.
 
Die dingen kosten veel geld.
De polen van de accu zijn goed bereikbaar. Ik ga alles gewoon recht daarop aansluiten en links of rechts van de tellers enkele schakelaartjes voorzien. Eenvoudig en proper.
Ik zou dat maar niet zelf doen als je al kans ziet om dat kastje te vernielen ,het is niet negatief bedoeld maar zou er wel eens over nadenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Ik zou dat maar niet zelf doen als je al kans ziet om dat kastje te vernielen ,het is niet negatief bedoeld maar zou er wel eens over nadenken.
Lol.
Kijk. Dat is nou internet.
Iemand denkt dat ie iemand anders correct kan inschatten op basis van één zin.:t
 
Lol.
Kijk. Dat is nou internet.
Iemand denkt dat ie iemand anders correct kan inschatten op basis van één zin.:t
Goed lezen staat duidelijk niet negatief bedoelt . En je schrijft zelf dat je kans hebt gezien om schroefjes waar draadjes onder komen stuk te draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Iemand al een keer zijn originele accu vervangen? Motor start soms slecht en lijkt nog eens geen 'slag' te draaien voordat het scherm en motor opnieuw opstart. Denk zelf dat de accu niet genoeg startcapaciteit meer heeft.
 
Ik heb bij mijn r1200rs de accu ook moeten vervangen omdat die stuk was.
probeerde rond te gaan en daarna ging alles uit.

Weet alleen niet welke accu er nu in zit, is alweer meer dan een jaar geleden en dit is onder garantie zonder bon gegaan ;)
 
Vraagske over bandenspanning. Waarom wordt die door BMW zo hoog geadviseerd?
Default is dat voor radiaal banden toch vele jaren 2.4 bar vooraan en 2.7 achteraan? (Achteraan wat meer natuurlijk als je een duo meeneemt.)
 
2,5 vóór, 2,9 achter. Dat is tegenwoordig gebruikelijk, maar dat geldt óók voor twee personen en bagage en die twee personen mogen ook dikke Bayers zijn.
Vroeger werd er bij solo achter een lagere spanning voorgeschreven. Waarom nu niet meer? Ikzelf rij bijna altijd solo en dan is het 2,4 vóór (ik weeg maar 65 kg) en achter 2,7 zonder en 2,8 met bagage. Het voorwiel wordt niet beïnvloed door het gewicht van passagier of bagage, dus die blijft lekker op 2,4 bar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
volgens wie is het 2.4 en 2.7?
Dat zijn zoals ik zeg al minstens 20 jaar de standaardwaarden voor radiaalbanden bij sologebruik. Dus daar is echt niks nieuws aan.
Maar het zal zijn zoals Andre zegt, voor het gemak adviseren ze de max spanning. Dat zal de enige reden zijn.
 
Vraagske over bandenspanning. Waarom wordt die door BMW zo hoog geadviseerd?
Default is dat voor radiaal banden toch vele jaren 2.4 bar vooraan en 2.7 achteraan? (Achteraan wat meer natuurlijk als je een duo meeneemt.)

Fijne van bandenspanning is dat je heel goedkoop experimenteren kan. Kost niks om er wat meer of minder in te doen voordat je er een rondje mee doet.

Ik weet overigens niet beter dan dat 2.5/2.9 de standaard is, maar ieder heeft zn voorkeuren. Banden, rijstijl en laadgewicht tellen natuurlijk ook mee, en vergeet ook het weer niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
De achtervering van mijn R1100RS ga ik laten reviseren, omdat het niet goed meer veert. Nu vraag ik me of er nog tips&trucs zijn bij het demonteren van de achtervering. Moet bijvoorbeeld perse het achterwiel los?
 
Terug
Bovenaan Onderaan