BMW R1100RS toerstuur?

jastul

MF veteraan
1 nov 2008
1.681
0
Mergelland
}) })

Hallo,

in verband met de aanschaf van een BMW R 1100 RS zoek ik naar een hoger, breder, meer naar de bestuurder komend stuur.

Het is een RS met zijspan met nog het orginele stuur.
Ik ben klein, 1,65 mtr en zwaar 125 kilo. Voor de wegligging is dat prima.
Maar op zo een RS lig ik dan te veel, met artritis in de handen en pijn ook in de polsen bij belasting (er op steunen) om er lekker mee te kunnen rijden.

Ik zoek dus mogelijkheden op deze motor meer als een toer motor te ziten, dus recht op.
Denk zelf aan de zit in de hoogste stand en dan een ander stuur, hoger, breder en meer naar mij toekomend.

Belde een grote BMW dealer specialist in Duitsland en die zeiden, dit type is te (oud !!!!) en daar zijn deze accesoires niet meer voor te krijgen (BMW, Wunderlich, MV)

Mijn vraag: is er nog ergens wat te krijgen, wie heeft ook dit probleem gehad en welke oplossing toegepast?
Als er nikste koop is,kan men zelf zo iets laten maken, en waar eventueel.

Ik zou erg blij zijn als ik hier een oplossing oor vind en met eengerust hart deze zijspan combinatie kan kopen

:] :W
 
}) })


Hallo Jan,

het is een R1150 R zijspan combinatie geworden, MET stuurverhogers.

Ik hoop dat dat voldoende / afdoende is. De motor moet nog afgeleverd worden dus of het op langere ritten ook voldoet .....

:] :W
 
Laatst bewerkt:
jastul;

Wat een goede keus , en MET stuurverhogers, wanneer krijg je hem?.
Zet je op dit Forum wat dig.foto's ?.

Mvgr. Jan
 
}) })


ER staan in de afdeling "zijspannen" een reeks foto´s van de combinatie. In het topic " wie rijdt R1150 R met EZS Rally zijspan.

Ik moet er nog even op wachten, en wel tot woensdag 12 augustus. Dat vind ik erg jammer, maar helaas ... niks aan te doen.

Voor mij is het een lijn die ik doortrek, van een R 50 S van de 50-er jaren als eerste motor, via oa een R 60 /5, een R 75 /5 een R100 RS nu deze R1150 R. Gewoon weer verder ontwikkeld, doorverbeterd, verbeterd en verfijnd.
Kan eigenlijk niks mis mee zijn. Was wel wat bezorgd over die versnellings bak problemen (verhalen), maar het is zo, je moet het schakelen met een beetje gevoel doen, of ... je koopt een TIPTRONIC set dat voor BMW R1100 RS OOK TE VERKRIJGEN IS !!!

:] :W
 
jastul;

Dat laatste wat je schrijf over TIPTRONIC voor een BMW R1100RS, ik heb het wel eens gehoord dat het er is ?, maar heb jij daar meer info over b.v. TEST / INBOUW / vooral het laatsten KOSTEN !.
Ik hoor het graag van je.

Dank Jan
 
}) })


Hallo Jan,


Echt info er over heb ik niet, maar ik zal vertellen:

Ik ben bezig geweest met een R1100 RS met Weeler zijspan met 9500 echte !!! km´s, ABS enz. een heel mooie blauwe combiatie van 1999. Zou dus alleen door hoogbejaarden gereden zijn, een 82 jarige, een 74 jarige en nu een 65plusser, die hem verkoopt.

Zo een verhaal geloof je natuurlijk niet direkt. Op Dreiradler.org, een duitstalig zijspan forum, bleek echter ook de firma, (in de vorm van de eigenaar ) lid te zijn, die deze motor heeft geleverd en heeft omgebouwd. De man heet Vitus, de firma Buehler of Buehmer.

Deze man dus bevestigde de historie van de combinatie, en vertelde ook dat alle 3 de heren niet "weg" kwamen met de combinatie.
De oudste man, de eerste eigenaar dus, had zodanig veel last van zijn been dat ie niet kon schakelen en een tiptronic op de combinatie had laten zetten. De tiptronic zit er niet meer op, dit dure accesoire (prijs weet ik niet) was apart verkocht.

Ken je een beetje duits, meld je daar aan en stuur Vitus een mailtje.
Laat het resultaat hier even weten svp.

:] :W
 
Laatst bewerkt:
}) })

Heb het idee dat er een bijdrage van mij weg is.

Ik heb Vitus gevraagd en het antwoord is als volgt:

Kosten TOEN 750-800 euro, komen van Engeland, de firma heeft geen websie.

Vitus zou informeren naar de huidige prijzen.

Ik weet niet hoe het werkt, wat eventueel de inbouwkosten zouden zijn, of er ook nadelen aan verbonden zijn, bv veel verslijt van de koppeling enz. Ook ik wacht op antwoord van Vitus.

Zelf heb ik interesse in een achter uit op de combinatie. Bestaat al 30 jaar maar hoe en wat? Misschien een tandwiel verkeerd om in de versnellingsbak monteren of zo ?!
DE combinatie weegt toch een 350 kilo. En hier gaat het steil berg af en op!!

Hoor ik wat over de tiptronic, plaats ik het in dit forum.

Tiptronic voor motoren !!



:] :W
ps. Ik denk dat het beter is om een apart topic aan te maken voor dit tiptronic gedoe. Anders vindt niemand ooit dat nog terug. Doe ik bij deze dus in afdeling "Motorpraat"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan