BMW R1100RT gestolen 16/4 HOUTEN

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
3.247
2.314
Langeweg (N-br)
Mede forumgangers. helaas weer een gestolen motor. Afgelopen weekeinde is van een vriend van me een BMW R1100RT gestolen. Het gaat om een grijze BMW met als kenteken MX-77-FN. De motor is op 16 april gestolen in Houten op de Zilvermos .

motorrene.jpg


Alle informatie hierover is ten zeerste welkom. De motor was slechts WA-verzekerd en het is dus een beste schadepost voor hem.

groet,

Benno van Ham
 
Das mooi kl0te, (en hiero om de hoek)
Houd me ogen wel open , maar denk dat ie al ver weg is
 
'BMW R1100RT gestolen' > 'BMW R1100RT gestolen 16/4 HOUTEN'
 
heb ik daar pas een nieuwe voorband op gezet?
 
Ik vraag mij eigen af hoe dieven zo'n motor meenemen. Startonderbreker, slot, alarm? Is het nou zo eenvoudig en stelt de diefstalbeveiliging geen f#ck voor?
 
Laatst bewerkt:
Die wordt gewoon een busje ingetrokken waarna ie op locatie ergens afgelegen uit elkaar wordt getrokken.

Balen dat ie slechts WA verzekerd was. Voor een paar euro per maand extra had ie WA+ geweest en had ie nu in ieder geval nog wat teruggezien.
 
Laatst bewerkt:
Die wordt gewoon een busje ingetrokken waarna ie op locatie ergens aflegen uit elkaar wordt getrokken.

Balen dat ie slechts WA verzekerd was. Voor een paar euro per maand extra had ie WA+ geweest en had ie nu in ieder geval nog wat teruggezien.
Die premies staan onderhand niet meer in verhouding met, dus maken mensen een keuze om hem niet WA+ te verzekeren. Zeker als jij net weer een verzekering afsluit en geen no-claim hebt.
 
Hoewel de premies wat hoger zijn geworden is toch de afweging, wil ik het risico dragen of betaal ik een wat hogere premie. Heb je nu anderzijds zo veel premie bespaard dat je het er uit hebt? Ik denk dat verzekeren tegen diefstal verstandiger is dan de paar euro die je dan uitgespaard hebt (in het algemeen dan hè)
De premies zijn ook hoger geworden omdat de schadelast kennelijk is gestegen en het risico dus is toegenomen.
Wel zuur voor TS overigens.
 
Laatst bewerkt:
Hoewel de premies wat hoger zijn geworden is toch de afweging, wil ik het risico dragen of betaal ik een wat hogere premie. Heb je nu anderzijds zo veel premie bespaard dat je het er uit hebt? Ik denk dat verzekeren tegen diefstal verstandiger is dan de paar euro die je dan uitgespaard hebt (in het algemeen dan hè)
De premies zijn ook hoger geworden omdat de schadelast kennelijk is gestegen en het risico dus is toegenomen.
Wel zuur voor TS overigens.
Zeker voor de vriend van TS. Maar deze gast zal een voor hem afgewogen keuze gemaakt hebben, om de motor niet WA+ te verzekeren. Maar deze vraag kunnen wij het beste aan TS vragen. Hij kan ons het antwoord geven. Van de andere kant denk ik dat verzekeringsmaatschappijen voldoende winst maken en het dus handel is, waar flinke winsten worden gemaakt, over de ruggen van premiebetalers. Het is net als met de benzine prijzen, steeds premies ophogen met drogredenen die voor ons toch niet te achterhalen zijn. In ieder geval dekken zij zich zodanig in, dat het risico met gemak te dragen is.
 
Ik vraag mij eigen af hoe dieven zo'n motor meenemen. Startonderbreker, slot, alarm? Is het nou zo eenvoudig en stelt de diefstalbeveiliging geen f#ck voor?

Stelt geen fuk voor. Rammen een skatebord onder het voorwiel, en flikkeren hem zo een geisoleerd busje in. Bye,bye schijfremslot. En alarm hoor je dan ook niet. Of een slijptolletje op een accu, en uw kettingslot ligt ook zo in 2en.
 
Stelt geen fuk voor. Rammen een skatebord onder het voorwiel, en flikkeren hem zo een geisoleerd busje in. Bye,bye schijfremslot. En alarm hoor je dan ook niet. Of een slijptolletje op een accu, en uw kettingslot ligt ook zo in 2en.

Waarom zou je het alarm niet horen? Als mijn (BMW) motor op alarm staat en je probeert hem recht te zetten, dan gaat het alarm gelijk af.
 
Die premies staan onderhand niet meer in verhouding met, dus maken mensen een keuze om hem niet WA+ te verzekeren. Zeker als jij net weer een verzekering afsluit en geen no-claim hebt.

100 euro per maand vind ik best heel goed te doen, hoor ... Voor mijn toekomstige GS heb ik een offerte opgevraagd bij m'n makelaar en voor minder dan 1000 euro per jaar is het ding all-risk verzekerd, inclusief diefstal. En de eisen? Aan een art4-slot vastleggen, aan een grondanker. Hoeft niet binnen te staan.
 
Die premies staan onderhand niet meer in verhouding met, dus maken mensen een keuze om hem niet WA+ te verzekeren. Zeker als jij net weer een verzekering afsluit en geen no-claim hebt.

WA+ (incl. diefstal, alleen ART4 slot vereist) kost mij 110 euro per jaar extra tov WA. Dat is dus nog geen 10 euro per maand. Ik ben een beginnend bestuurder, net 22 geworden en heb nooit eerder een voertuig verzekerd gehad, dus geen schadevrije jaren.

Ik vind het een heel redelijk bedrag voor een motor met een dagwaarde tussen de 2500 en 3000.
 
Laatst bewerkt:
WA+ (incl. diefstal, alleen ART4 slot vereist) kost mij 110 euro per jaar extra tov WA. Dat is dus nog geen 10 euro per maand. Ik ben een beginnend bestuurder, net 22 geworden en heb nooit eerder een voertuig verzekerd gehad, dus geen schadevrije jaren.

Ik vind het een heel redelijk bedrag voor een motor met een dagwaarde tussen de 2500 en 3000.

Waar ben jij verzekerd?
Die moet ik ook hebben *O*
 
Waarom zou je het alarm niet horen? Als mijn (BMW) motor op alarm staat en je probeert hem recht te zetten, dan gaat het alarm gelijk af.



peuren ze gelijk dicht, hoor je bijna niets meer. :$ :')


Alarm zegt he-le-maal niets helaas, [alleen verzek. technisch] ik werk zelf in de beveiliging en als ik zie wat/waar/hoe ze dingen ontvreemden.....

Dikke sloten erop??> mee.
In een schuur??> mee.
In een afgesloten gezamenlijke ondergrondse parkeergarage??> mee.


als ze hem persé willen hebben krijgen ze hem, tis niet te geloven.
je kan maar beter een oud hok hebben, die laten ze tenminste staan.... :') |(



update; schijfremslot? imbusboutjes losdraaien, schijf van het wiel lichten.
|( |( het helpt allemaal geen zak, je wordt er moedeloos van hoeveel er wordt gejat/worden gejat de laatste tijd. :$ :') |( :r
 
Laatst bewerkt:
peuren ze gelijk dicht, hoor je bijna niets meer. :$ :')


Alarm zegt he-le-maal niets helaas, [alleen verzek. technisch] ik werk zelf in de beveiliging en als ik zie wat/waar/hoe ze dingen ontvreemden.....

Dikke sloten erop??> mee.
In een schuur??> mee.
In een afgesloten gezamenlijke ondergrondse parkeergarage??> mee.


als ze hem persé willen hebben krijgen ze hem, tis niet te geloven.
je kan maar beter een oud hok hebben, die laten ze tenminste staan.... :') |(

helaas worden oude hokken ook gestolen -O- -O- -O-
 
Da's bij mij om de hoek :?

miste hem al B|
hoop dat de daders spontane ( censuur) krijgen. :(

gelukkig heb ik een vreselijk oud beestje zeg.... de gemeente reiniging wil hem niet eens hebben _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan