BMW R1100S gekocht. Iemand nog tips?

Ernstvv

Rookie
23 jan 2012
14
0
Haarlem
Nou, sinds een week ben ik de trotse bezitter van een BMW R1100S. Ben nu aan het kijken naar wat opties: nieuw ruitje, donker getint of zwart?! Er zit geen middenbok onder en aangezien ik 'm voorlopig in mijn voortuin moet stallen, denk ik dat ie steviger staat op een middenbok. Iemand enig idee waar ik die voor een mooi prijsje kan vinden? Twijfel ook nog een beetje over de banden. Ik heb ook een proefrit gemaakt op een R1100S met Continental sportbanden, volgens mij ging dat beter door de bochten. Er zitten nu tourbanden onder (nog niet versleten). Vergeleken met de Honda's waar ik op heb gereden voelen de bochten anders aan (vooral naar links). Zijn dat de banden of de boxermoter?!
 
Ik denk de banden. Heb vaak op een R1100S gereden en geen last gehad van raar gevoel in de bochten.
Verder is een katvervangen een mooi accessiore. Beter geluid en je middenbok komt hoger te hangen en raakt minder snel de grond ;)
Ruitje zou ik gewoon origineel houden, maar smaken verschillen.
 
Er zit een scheurtje in bij een van de schroeven en ik heb een geel exemplaar, dus denk ik dat een donker ruitje wat fraaier oogt.
 
Nou, sinds een week ben ik de trotse bezitter van een BMW R1100S. Ben nu aan het kijken naar wat opties: nieuw ruitje, donker getint of zwart?! Er zit geen middenbok onder en aangezien ik 'm voorlopig in mijn voortuin moet stallen, denk ik dat ie steviger staat op een middenbok. Iemand enig idee waar ik die voor een mooi prijsje kan vinden? Twijfel ook nog een beetje over de banden. Ik heb ook een proefrit gemaakt op een R1100S met Continental sportbanden, volgens mij ging dat beter door de bochten. Er zitten nu tourbanden onder (nog niet versleten). Vergeleken met de Honda's waar ik op heb gereden voelen de bochten anders aan (vooral naar links). Zijn dat de banden of de boxermoter?!
de reden dat er geen middenbok (meer) onder zit kan zijn omdat de vorige eigenaar een kortere reactiestang heeft gemonteerd om betere stuureigenschappen te krijgen. Heb het zelf destijds ook gedaan, en je middenbok is dan te kort. Het kan een after-market uitvoering zijn, dan valt het wel op maar het kan ook een standaard reactiestang van een R1100 GS zijn en deze zien er identiek uit maar zijn wel korter.
 
Ruitje gewoon folieen,
Ik heb een middenbok over, maar als het niet past met een andere reactiestang, moet je hem niet overnemen ;-))
Ik heb de mijne ook standaard gekocht, en heb inmiddels een recycler, open einddempers(laser) en een kat vervanger, erop geschroefd, een het loopt en klinkt een stuk beter..
Mocht je in de buurt van Nijmegen wonen, kom gerust een bakkie doen, en luisteren/kijken.
Veel plezier met je elfje..

gr Jim
 
Midden bok is veul te zwaar. O-)
Bij Wunderlich hebben ze een losse bok voor midden onder de mtr.
Verder horen er Sportbanden onder ipv tour banden.
Bij lage touren merk je weldegelijk effect van de krukas.

Bij Wunderlich hebben ze waarschijnlijk ook nog wel ruitjes.

Veel plezier met je S-je. :]
 
Bedankt voor de tips! Ik heb volgende week een afspraak bij een werkplaats waarbij we de hele motor nog even nalopen. Zal dan gelijk eens laten kijken wat voor reactiestang erop zit en of er dus uberhaupt wel een middenbok onder kan. Dus Zjimmie, wie weet hoor je nog van me (ik woon overigens niet in de buurt van Nijmegen, maar Haarlem).

Groet, Ernst ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan