BMW R1100S / R1200S (e.a.) Sportboxer topic (deeltje 11 !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet je wel zeker dat het toetsenbord echt overleden is?
Bier plakt namelijk... laptop openschroeven, toetsenbord verwijderen... onder de kraan houden en flink afspoelen... en heel goed laten drogen. Ik vrees dat het misschien daar te laat voor is, maar HET WERKT wel! :X

Leuke foto's trouwens van CPZ.

Topic weer gevonden..... sjee.... was ik bijna zomaar verwijderd uit het topic. 't Moet niet gekker worden. ;)

D'r is ooit eens wat water overheen gemorst, dat kost me ook al een toetsenboard |(
dus dat gaat denk ik niet werken (natuurlijk is dan wel het plakspul weg :P )

Denk er nog ff over na wat te doen ...
eerst maar eens met een draadloos toetsenboard de foto's e.d. saven en op skijf zetten !

I'm off to work ... lekker naast hete pannen (+/- 1585 °C) met vloeibaar staal (330 Ton) werrukuh _O- :/
 
Tjonge tjonge wat een geweldige openings pagina.... !
ik zeg:... Roloo 4 president....

ben op dit moment aant verhuizen, doch wil zekers de meet en greet niet missen...

p.s. elke morgen gaan hier de werknemers op de fiets in het blauwe tenue naar het werk....

bavaria-butt.jpg

Wat een dorp !... *O* *O* *O*
 
Ben je alweer opgeknapt Ron?
Toch niet stiekum een weekje Mexico gedaan? ;)

Ik las het vandaag pas, liep een paar dagen achter met lezen B| .
Nu alleen het RT-topic nog....... *D
 
dr. Enjoy-Rider vraagt...:

Ben je alweer opgeknapt Ron?
Toch niet stiekum een weekje Mexico gedaan? ;)

...mwha...


...laten we maar zeggen dat ik mij stukken beter gevoeld heb...



...ik bezorg de rest van de familie, cq. de hele beurt nogal wat overlast met mijn gekuch en hondsdol geblaf...
...en vannacht had ik het idee (en nu FF geen grapje deze keer... :/ ) dat ik 'erin' zou blijven...


...kon compleet geen adem meer krijgen ; en na een paar ferme klappen, van de wederhelft, tussen mijn schouderbladen, kreeg ik piepend weer een beetje lucht...

...geen pretje moet ik zeggen ; en dat geldt dan voor die hengsten tussen de schouders, als ook voor het idee dat het einde zonder ademhalen nabij is...




...achteraf bezien was ik al niet helemaal lekker fit voordat ik vakantie ging, en bijna 4000 kilometer in (veel) regen / (nog veel meer)hitte / stof / motorpak enz. ; heeft blijkbaar het gestel geen goed gedaan...
 
RoLoo heeft het echt heel erg te pakken:

...ik bezorg de rest van de familie, cq. de hele beurt nogal wat overlast met mijn gekuch en hondsdol geblaf...
...en vannacht had ik het idee (en nu FF geen grapje deze keer... :/ ) dat ik 'erin' zou blijven...


...kon compleet geen adem meer krijgen ; en na een paar ferme klappen, van de wederhelft, tussen mijn schouderbladen, kreeg ik piepend weer een beetje lucht...

...geen pretje moet ik zeggen ; en dat geldt dan voor die hengsten tussen de schouders, als ook voor het idee dat het einde zonder ademhalen nabij is...
Klinkt angstwekkend Mexicaans hoor :o
Al is dat lastig te zeggen want de M. griep lijkt erg op de gewone griep. Als de griepverschijnselen na een week verdwenen zijn en je dan nog steeds hoest was het waarschijnlijk de M. griep, daarvan houdt de hoest extra lang aan. Maar dan ben je al niet besmettelijk meer *D

Tja.....ik ben extra alert.....reis dagelijks met de trein en ik loop echt na alles wat ik aanraak m'n handen met zo'n flesje bacteriedodende gel in te wrijven :X
En als er iemand vlak bij me zou zitten te hoesten ga ik echt ff een paar bankjes verder zitten :Y
Slik braaf m'n vitamientjes C............
Nee, mij kan niks gebeuren
Ik heb me net nog laten keuren
En ik hoef dus niet te zeuren
Over watter kan gebeuren
Ik heb net nog laten keuren
En de dokter zei: niet zeuren
Jou kan niks gebeuren - ben je gek :+


Maareh Ron..........beterschap hoor!!
't Is niet leuk om griep te hebben.............denk ik :)
Zorgt Jeannet goed genoeg voor je?
 
Laatst bewerkt:


Enjoy-Rider praat ondergetekende moed in...

:


1) Klinkt angstwekkend Mexicaans hoor :o







2) ik loop echt na alles wat ik aanraak m'n handen met zo'n flesje bacteriedodende gel in te wrijven :X



3) Zorgt Jeannet goed genoeg voor je?

1) ... :/ ...

2) ... :X ... (ik zeg nix, ik zeg nix..., nee helemaal nix...)

3) ... :Y ...




De meest voorkomende symptomen van de Mexicaanse griep zijn:

hoesten
geen eetlust
spierpijn
keelpijn
misselijkheid
diarree
lusteloosheid
verkoudheid
loopneus




...heb alleen last van hoesten, en lusteloosheid...
...maar dat laatste kan ook komen vanwege de warmte, in combinatie met je niet lekker voelen...


...ik eet gewoon, heb geen spierpijn,en/of keelpijn, ben niet misselijk, bezoek ook niet frequenter dan normaal het toilet, ben niet verkouden, en mijn neus gaat ook niet op de loop...




...maar ik ben wel heel zielig dus... -O-
 
Laatst bewerkt:
Jeetje Roloo dat klinkt niet goed! Klinkt idd een beetje Mexi..... anyway beterschap!

Lang geleden voor mij op het MF, maar toch maar weer's buurten :W

Kom net terug van 3 dagen R.A. op t circuit Ales, France. Heb er heerlijk gereden 3 dagen! Moest wel flink werken op de S. Vooral de grondspeling was een probleem... ik heb er flink 'vanaf gehangen' en meerdere malen het knietje aan de grond gehad (wat toch wel leuk was, want het was voor het eerst :))
De 3e dag 2e sessie.... stuurde te laat in, stuurde daardoor nog harder in en platter.... en dat vond de kleppendeksel niet zo leuk...lifte m'n achterwiel op. Daarna toch nog ff 1 sessie gereden. Moet zeggen; had niet verwacht dat die deksels echt zo snel aan de grond komen,...maar m'n stepjes waren ook al flink gesleten... ik denk dat ik vooraf ook even mijn vering beter anders had kunnen zetten, zodat alles wat hoger stond. Anyway; verder heel veel plezier gehad op het circuit! :] Filmpje voor de liefhebber:

Daarna helaas na de bandenwissel in La France nog een keer onderuit gegaan :X had geen ABS meer door de crash... en m'n vriend (in de auto) voor me moest ineens flink remmen voor een auto...terwijl ik net weer gas had gegeven... t was in een bocht; remde niet overdreven hard en van dat gladde asfalt...blokkeerde de boel en lag ik dit x linksom.

Van een motor die helemaal ge"pimpt" is met o.a. stalen remleidingen, eindelijk de replica onderkuip erop enz enz enz...staat er nu een heel zielig S'je met gebroken kuipdelen, gesleten deksels, stepjes e.d. in de schuur ;( maarja dat is het risico!

Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik de S moet houden... puur omdat ik nog eens het circuit op wil.... ik moest echt te hard werken naar mijn zin om die stepjes en deksels niet meteen aan de grond te rijden... maar aan de andere kant, verder heb ik daar nooit last van en de Alpen/Eifel etc. gaat het ook altijd goed, en dat soort ritten rijd ik veel meer...

tips?

full

Franse alpen.... :9

full

a woman's gotta do what she's gotta do ;) - motor gereedmaken voor het circuit
 
Laatst bewerkt:
Leuk Filmpje...Vooral Volbeat eronder is geweldig :} :}
Rij je ook met de 2 cm hoger sportvering?
Ik heb namelijk nog niet het blok aan de grond gereden.
Met mijn FZ1 was de grondspeling na 2 bochten al verdwenen maar met de BCR nog geen last gehad.
Kan natuurlijk ook wat over mij zeggen.
Ik denk dat ik toch rij als een Schuimpie.
 
~
Oja ... de feuteu's ...
zijn van vorige week woensdag op Zandvoort

quote]






eeej stampertje,

wat voor tijd rij je op zandvoort als ik vragen mag? of ben je niet geklokt....?

ben maandag met een vriend van me naar zandvoort geweest....hij heeft daar voor de eerste keer op circuit gereden.....voor herhaling vatbaar volgens hem. ;)

wilde er ook wel rijden, maar de beemert maakt ietsie meer geluid dan de toegestane 95 db die ze daar als grens aanhouden . ;(
 
Laatst bewerkt:
Muis: als je standaard veren hebt (blauwe exemplaren) kijk dan eens naar de sportveren (gele exemplaren) of bv HyperPro's met een korte reactiestang. Geeft meer grondspeling en sneller stuurgedrag. Je hebt dan wel een beetje lange benen nodig om goed bij de grond te kunnen, maar dat is niet zo'n probleem bij jou geloof ik. :)
 
@ S muis ...
Whauw wat geweldig om daar drie dagen te rijden, hopelijk ga ik volgend jaar ... ???
sonde dat je brommert zo beschadigd is, hij was net zo mooi opgeknapt ;(

Je rijstyle is errug mooi (joetroep) je hangt er goed naast met het hele lichaam en kijkt goed de bocht door ... :} het ziet er uit alsof je nog veul harder kan }) (filmpie is zeker achter de marshal !?)
 
leuk filmpie muis. zo te zien heb je je wel vermaakt. :P

zoals afterburner al zegt. kortere reactiestang scheelt al een boel en andere schokkers....veel meer is er niet aan te doen.

mischien je rijhouding wat aanpassen, maar je hangt er al aardig ver naast, dus daar is niet veel meer te winnen. ;)
 
eeej stampertje,

wat voor tijd rij je op zandvoort als ik vragen mag? of ben je niet geklokt....?

ben maandag met een vriend van me naar zandvoort geweest....hij heeft daar voor de eerste keer op circuit gereden.....voor herhaling vatbaar volgens hem. ;)

wilde er ook wel rijden, maar de beemert maakt ietsie meer geluid dan de toegestane 95 db die ze daar als grens aanhouden . ;(

Hey ...
Ik heb mezelf geklokt en rij nu rond de 2.20, dezelfde tijd als ik met het elfje ook reed !
t'was pas de derde keer met de HP op het circuit en ben nog een beetje aan het "toeren" ... ofwel de motor leren kennen ... :]
bovendien is de vering nog niet 'je van het' afgesteld op mijn gewicht en wil nog ff langs Bas om de veering af te laten stellen (misschien wel te laten vershimmen als dat nodig is)

_O- maakt de jouwe dan zoveel geluid })

Ik had ook wat probleempjes met het geluid ... O-)
- zonder dB-killers ... statisch 109 dB bij 4500/5000 rpm :9~
- met dB-killers ... statisch 97,7 dB bij 4500/5000 rpm :P

nu met aangepaste dB-killers (ring van 2mm dik er in gezet) 95,5 dB en mocht net aan het circuit op !!!

Jij zit ook dik boven de honderd (afgelopen April) met je elfje })
 
Laatst bewerkt:
Hey ...
Ik heb mezelf geklokt en rij nu rond de 2.20, dezelfde tijd als ik met het elfje ook reed !
t'was pas de derde keer met de HP op het circuit en ben nog een beetje aan het "toeren" ... ofwel de motor leren kennen ... :]
bovendien is de vering nog niet 'je van het' afgesteld op mijn gewicht en wil nog ff langs Bas om de veering af te laten stellen (misschien wel te laten vershimmen als dat nodig is)

_O- maakt de jouwe dan zoveel geluid })

Ik had ook wat probleempjes met het geluid ... O-)
- zonder dB-killers ... statisch 109 dB bij 4500/5000 rpm :9~
- met dB-killers ... statisch 97,7 dB bij 4500/5000 rpm :P

nu met aangepaste dB-killers (ring van 2mm dik er in gezet) 95,5 dB en mocht net aan het circuit op !!!

Jij zit ook dik boven de honderd (afgelopen April) met je elfje })


das mooi, nog ruimte voor verscherpen van de tijd. :P vering afstellen doet erg veel. :Y

denk dat hij idd wel boven de 100db komt. '( komt vooral door de open filters direct op de inlaten.
misschien maar eens iets maken wat het inlaatgeluid dempt..... ;)
 
Lang geleden voor mij op het MF, maar toch maar weer's buurten :W

Kom net terug van 3 dagen R.A. op t circuit Ales, France. Heb er heerlijk gereden 3 dagen!

Kan helaas niet lang reageren.... moet zo de deur uit (Eifel).

1. Veeeeeel te lang geleden dat je je hier liet zien, terugkomen!!

2. heel leuk filmpje... leuke rijstijl. Dat lijkt me echt harstikke leuk die drie dagen Ales.

3. Shit dat je brommer stuk is. Houden of niet houden.... ik kan je er niet mee helpen. 't Is en blijft wel een karakterbrommer en dat weerhoudt mij er van om hem de deur uit te doen. En wat betreft je opmerking over in de alpen.... klopt. Toch voorlopig maar houden?
Je kan hem altijd weg doen als je ergens echt een superdealtje tegenkomt, toch?
 
Hallo allemaal!

Ik zal mij eventjes kort voorstellen:
Ik ben een wannabe R1100S rijder.

Bij het zoeken naar R1100S occasions kom ik soms een fiets tegen met een brede achtervelg.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Is het een optie?
Is het origineel?
Invloed op de rij-eigenschappen?

Alvast bedankt.
 
S muis valt ook weer een keertje binnen...
:


Jeetje Roloo dat klinkt niet goed! Klinkt idd een beetje Mexi..... anyway beterschap!

...je motor 2x plat schuiven klinkt anders ook niet jofel... :N



...maar...

...onze huisarts heeft geconstateerd dat het GEEN Mexiaanse Griep is wat ik onder de stramme en zweterige leden mag hebben...



...'gewoon' een hardnekkig 'virusje', zoals hij het omschreef...

...'rustig aandoen ; dan gaat het vanzelf wel weer over...'


...hij zag ook geen reden om de Mexicaanse Griep Virus Test op mij los te laten...
...de longen zijn schoon, en van een fikse keelontsteking is ook geen sprake...



...toch raar ; ik blaf en kuch als een hitsige Sint Bernard hond, en hijg en puf als een slecht onderhouden voormalige Oost-Duitse stoomtrein...
...krijg amper het ene bruine been, voor het andere...

...en ik heb het gisteravond geprobeerd ; maar zelfs een biertje smaakt mij voor geen meter...



...filmpje dan maar... : waar wij vorige week waren (wel FF in HD kijken natuurlijk !!)
 
Laatst bewerkt:
bjlevi meldt zich...:

Hallo allemaal!

Ik zal mij eventjes kort voorstellen:
Ik ben een wannabe R1100S rijder.

Bij het zoeken naar R1100S occasions kom ik soms een fiets tegen met een brede achtervelg.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Is het een optie?
Is het origineel?
Invloed op de rij-eigenschappen?

Alvast bedankt.

Welkom hier !


De brede achtervelg ; dat was inderdaad destijds bij de meeste R1100S uitvoeringen een optie, behalve bij de BoxerCupReplikaas ; daar was het het onderdeel van het totaalpakket.

Het is dus een optie, en dus origineel. De velg is dan 5,5J (ipv 5J), en de band een 180 mm. brede, ipv een 170 mm.

En ja ; het heeft minimaal effect op het sturen. De iets bredere 180 band stuurt iets zwaarder in, dan de smallere 170 band.

'Voordeel' is dat je, als je sportief onderweg wilt zijn, in de bochten iets meer rubber op de weg kunt brengen. Nadeel is dan weer, dat een 180 band over het algemeen duurder is dan een 170.


Vaak was de brede velg onderdeel van het zg. sportpakket, en in dat sportpakket had je dan ook de (gele) sportveren, en met die veren staat het hele zaakje fractioneel hoger op de pootjes.

De standaard R1100S veren (behalve dus bij een BCR) hebben een grijs/blauwe kleur.


Heppu meer vragen ; schroom niet om ze te stellen !!


Succes !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan