BMW R1100S / R1200S (e.a.) Sportboxer topic (deeltje 11 !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
RoLoo: Bedankt voor je heldere antwoord!

Maar dat iets zwaarder insturen is toch weer een nadeel op het sportieve vlak? Maar blijkbaar telt meer rubber op de weg zwaarder.

Ik ben ook op zoek naar een overzichtje van de verschillende versies per bouwjaar. En dan ook nog wat de verschillen zijn. Lastig hè?
 
...dat iets zwaardere insturen moet je ook echt zien als 'iets'...

...een bredere band heeft nou eenmaal over het algemeen iets meer overtuiging nodig om de bocht in te duiken...


...en wat voor 'verschillende' versies zoek je ; de BoxerCups (2003/2004) dat waren eigenlijk 'echte' verschillende versies (vooral de laatste 2004 uitv.), maar voor de rest zijn ze eigenlijk gelijk gebleven...

...uiteraard zijn 'we' op een gegeven moment overgestapt op de EVO-remmerij (remschijven voor van 320 mm. ipv 305 mm., en er staat dan BMW op de remklauwen ipv Brembo), we zijn een keer overgestapt op dubbele bougies, ipv van de mono-vonkers, en je kon bijvoorbeeld af fabriek de 'tour' optie kiezen...


...das dan een hogere ruit, en stuurhelften aan de bovenkant van de bovenste kroonplaat, ipv eronder...

...en je kon door de bouwjaren heen natuurlijk voor de koffers kiezen, of voor een handje vol carbon onderdeeltjes...
 
Hoogste tijd voor de 1e post in deeltje 11...

Zag vanochtend uit mijn linker ooghoek een Boxer cup replica vertrekken richting Duitsland, net voorbij het velperbroek circuit op de A12. Iemand van hier?

Even off topic; gisteren kwam ik terug uit Duitsland (helaas in de lelijke en slome 4 wieler) toen ik werd ingehaald door een V-strom met bepakking en passagier. Tot mijn grote verbazing zag ik er letterlijk de vlammen afkomen!!! :X

In eerste instantie dacht ik, die heeft er flink de sokken in... afterburner aan? :9~

Bleken toch zijn textiele bepakking in de fik te staan!!! :o Seinen als een dolle, kerel heeft niks in de gaten. Uiteindelijk kon een vriendelijke oosterbuur met een auto die harder dan 130 km/h kan de beste man richting de uitrit duwen en met dat hij die nam pleurde in een grote rookwolk de smeulende restanten van zijn bepakking van zijn motor :X

Motor/bepakking nog steeds in brand, probeert al sturend het zaakje uit te slaan, ooit zoiets meegemaakt?!?
 
Zo, net terug van een stukkie rijden... :]
Heb de route voor 13 september uitgezet. Zie het betreffende topic voor de update.

Werd ook nog gespot toen ik net mijn kaas-ham-spek-pannenkoek had opgepeuzeld in Rhenen...
 
Laatst bewerkt:
Voor de kenners, te koop in belgenland:

62318133_1-bmw-boxercup-r1100rs.jpg


voor een scherpe, nog onderhandelbare prijs


En voor de volledigheid Ron, op de openings pagina:
mijn 1200 is van 2007 en is een in Mercedes zwart herspoten leuchtgelb-metallic.
(waar je dat gaat zetten laat ik aan jou over)

en mijn uitlaat staat niet bij de links
Home
hier gemonteerd op een zeer, zeer vuile S
P1010611.JPG
 
...dat iets zwaardere insturen moet je ook echt zien als 'iets'...

...een bredere band heeft nou eenmaal over het algemeen iets meer overtuiging nodig om de bocht in te duiken...


...en wat voor 'verschillende' versies zoek je ; de BoxerCups (2003/2004) dat waren eigenlijk 'echte' verschillende versies (vooral de laatste 2004 uitv.), maar voor de rest zijn ze eigenlijk gelijk gebleven...

...uiteraard zijn 'we' op een gegeven moment overgestapt op de EVO-remmerij (remschijven voor van 320 mm. ipv 305 mm., en er staat dan BMW op de remklauwen ipv Brembo), we zijn een keer overgestapt op dubbele bougies, ipv van de mono-vonkers, en je kon bijvoorbeeld af fabriek de 'tour' optie kiezen...


...das dan een hogere ruit, en stuurhelften aan de bovenkant van de bovenste kroonplaat, ipv eronder...

...en je kon door de bouwjaren heen natuurlijk voor de koffers kiezen, of voor een handje vol carbon onderdeeltjes...

Ik bedoel meer de updates van de gewone R1100S. Maar zo te horen geen grondige wijzigingen. Dus ook geen advies van koop tenminste vanaf bouwjaar xxxx?
 
He Muis.

mooi filmpje van Frankrijk. zit er al een tijd aan te twijfelen om er heen te gaan. kost wat, maar dan heb je ook wat!! jammer alleen van die schuiver.. heb de rest van de filmpjes bekeken en kwam allemaal wel erg bekend voor :) kom zelf uit Delft. De Gaag en einde a4 zijn toch erg erg leuk..

succes iig met de reparaties aan je s
 
Tot 2000 kunnen er nog wat 'kinderziektes' inzitten. Die zijn daarna opgelost. Verder de al genoemde wijzigingen in het remsysteem en vanaf ergens in 2003 kwam de 'twinspark' (2 bougies per cilinder). Deze hebben minder last van bokkerig gedrag rond de 3500 toeren p/min bij deellast.

Als het budget het toelaat zou ik dus kijken voor een fiets van ná 2003...
De Boxercup-replica's zijn meestal zo'n 2 tot 3 duizend euro duurder, maar wel errug fraai met veel opties.

Opties:
comfort-pakket: hogere ruit + hoog geplaatste clip-ons boven de kroonplaat
ABS
Sportpakket: andere vering (geel), bredere achtervelg 5,5" (180 band ipv 170), iets hoger (2cm) op de pootjes
Handvatverwarming
Druppelladeraansluiting
Middenbok
Kofferdragers
Kofferset
etc.

Verdere (niet-standaard) opties die je tegenkomt:
Katalysator-vervanger (Y-pijp, Dld: Y-Rohr)
Laser slip-on einddemper (of ander merk)
Full Laser / Remus / Bos exhaust systeem (2-2-2)
Onderkuip
Superbike stuur
(carbon) Hugger (achterspatbord)
Andere vering (bijv. Hyperpro, WP, Wilbers, Öhlins, etc.)
Kortere reactiestang van het cardan (2cm korter, meer grondspeling en kortere wielbasis)
Kleppendekselbescherming

enfin... teveel om op te noemen.
 
Laatst bewerkt:
...kon compleet geen adem meer krijgen ; en na een paar ferme klappen, van de wederhelft, tussen mijn schouderbladen, kreeg ik piepend weer een beetje lucht...
dokter naar de longetjes geluisterd en longontsteking uitgesloten?

piepende ademhalen klinkt ook beetje bronchitisachtig. Medicijnen gehad?
 
Rolf in de rol van...

1) dokter naar de longetjes geluisterd en longontsteking uitgesloten?

2) piepende ademhalen klinkt ook beetje bronchitisachtig.

3) Medicijnen gehad?

1) ja, en ja
2) klinkt meer als een iemand in ademnood...
3) nee ; moest maar lekker uitzieken volgens de huisarts... (lekker in je vakantie... B| )
 
Laatst bewerkt:
Lichthuis: Dankjewel voor de toelichting

Wordt dus iig eentje vanaf 2000. 2003 zit er niet echt in.
No problem,

kijk voor de gein ook eens bij onze ooster- en/of zuiderburen:

http://www.mobile.de (PLZ 4 of 5 is langs de NL-grens)
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen

Importeren is vaak zeer de moeite waard. Het kost je alleen wat meer tijd...
Laatst nog de F650GS Dakar van Lampje geïmporteerd uit België. Onderaan de streep toch al gauw 1500 euries verschil met de vraagprijzen hier in Nederland... Kan voor een R1100S nog meer schelen... ;)
 
Nieuw........binnenkort in dit theater

het nieuwe vervoermiddel van Senior 46


passend bij zijn leeftijd en.............het is een boxer
 
Zie post hieronder..... onder mijn inlog werkte het niet zoals het moest.

:W
 
Laatst bewerkt:
full


Jawel... daar zijn we weer...

Geweldig weekend gehad in de Eifel. :9~
Stralend weer en dito wegdek.

Gezelschap was ook deze keer geweldig....
.. in totaal 5 GS'n en één TD(Muts). :X

Wederom is er gretig gebruik gemaakt van de garmin-input van Mr_Sloo.
Ook bij afwezigheid schittert hij! :}

Ik hoop dat zijn bochtenlesjes nabij Frankfurt nét zo geweldig zijn geweest.

Fijne avond nog... :W
 
Hoera, ik heb jullie weer gevonden! *O*
Alleen...........al m'n favjes weg ;(

Mijn motor doet het weer, maar toch nog niet......zie daarvoor R1200R-topic. Als jullie dat kunnen vinden *D .
Even lokken ;)
 
No problem,

kijk voor de gein ook eens bij onze ooster- en/of zuiderburen:

http://www.mobile.de (PLZ 4 of 5 is langs de NL-grens)
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen

Importeren is vaak zeer de moeite waard. Het kost je alleen wat meer tijd...
Laatst nog de F650GS Dakar van Lampje geïmporteerd uit België. Onderaan de streep toch al gauw 1500 euries verschil met de vraagprijzen hier in Nederland... Kan voor een R1100S nog meer schelen... ;)

Bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan