BMW R1100S / R1200S (e.a.) Sportboxer topic (deeltje 11 !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom Eric !

(nu wel FF je nickname laten aanpassen natuurlijk ;) )



Trouwens ; je schrijft dat je een 2004 hebt, en dat het dezelfde fiets is als op het onderstaande plaatje. Maar..., als het goed is zijn 2004 fietsen twin-spark modellen (te herkennen aan een andere soort kleppendeksel)
 
roloo klopt ik heb de zelfde motor met twin spark.
heb al gekeken of ik de naam kon veranderen weet nog niet hoe.

zijn er nog bmw r....s rijders van hier bij motor plaza in groningen geweest 2e paas dag ??

motor zaak stond prop vol motoren er kwam geen eind aan de r1200 gs rij ha ha .

gr eric
 
Eric.....welkom


Vandaag een ritje gemaakt naar het altijd mooie Zeeland met Senior 46.
Gelukkig had ik mijn oorbeschermning bij me, want de S1000RR maakt een ietwat hard geluid. Trouwens, die pijpen van het ding beginnen me daar toch mooi te kleuren *D

Senior 46 had via een Ducati forum afgesproken om in ........(geen idee meer hoe dat er heette) nabij Nieuwerkerk een motorrijder, welke door ziekte een been verloren had, een hart onder de riem te steken.
Zodoende stonden er 2 BMW's tussen een stuk of 8 olie lekkende en onderdelen verliezende Duc's. :+
Wel lekkere bolussen en koffie aldaar trouwens.

Mooie gelegenheid om mijn verse leren combi in te rijden.
Pfffhhhh, dat valt niet mee. Ik weet nu hoe een sausijsje zich voelt.......................
Gelukkig kan ik na ca 200 km nu zeggen dat ik (of het pak) een beetje in vorm komen.
Wel mijn nieuwe handschoenen ietwat te strak gedaan. Mijn horloge zit nu in mijn pols ipv erop.

Het was trouwens best wel behoorlijk frisjes....................brrrrrr.
Maar goed, lekker gereden Het seizoen is begonnen !!
full
 
Leuke filmpje Bazzzz...

A.s. vrijdag ga ik met de FJR club mee naar Assen, voor de noodzakelijke fauteaus.....
Ik hoop dat we het weer mee hebben....
 
Laatst bewerkt:
En ik maar denken.......
Neen ik ga wel fotograferen op de CRT dag, want die van mij maakt teveel herrie.....
komt er zo eentje langs......
Foto-DS783QCQ-D.jpg

En eerlijk is eerlijk, twas de winnaar donker geluid / na verbranding..... })
Doch als deze onder de 100dB geluids drempel blijft,
ga ik me voor de volgende keer geen zorgen maken nie...

Er zit dus behoorlijk wat marge op de dynamische meting.....
 
Laatst bewerkt:
Welke remblokken gebruiken jullie het liefst?

Ik wil namelijk binnenkort nieuwe schijven gaan zetten en dus ook nieuwe blokken
 
Grrrrrrr


Vandaag heeft mijn R1200S me in de steek gelaten.

Op de A12.........................

Gelukkig werd ik gered (na een ruim uurtje) door een S1000RR eneen Duc rijder, die met hun auto/aanhanger als pechservice optraden.
Heren TOPPIE

morgen het verhaal + foto
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdagochtend de "Roloo kat.-loze bochten" en de "John-John Rapid Bike1" gemonteerd en laten afstellen op de testbank bij Mobu, Enhuizen. Het resultaat is bijgevoegd, rood= oude situatie, blauw= nieuw. Op papier is het verschil niet groot maar in de praktijk is het zoals voorspeld: motor pakt mooier op en loopt soepeler. Laag in toeren een rotonde ronden is geen probleem, dat gaat zonder stoten of koppeling laten slippen. Het is een feest om, vanuit welk toerental dan ook, vanaf contante snelheid de gaskraan open te draaien. Wat versneld de motor mooi lineair en wat heeft ie toch een eindschot na het passeren van de 6000 rpm. Dus op rijgebied ben ik tevreden mede omdat ik het prettig vind te weten dat de motor goed (lees: niet te arm) is afgesteld.
Enige minpunt, al is ie klein, is dat ik had verwacht dat de motor/ uitlaat wat luider zou klinken zonder kat.. Ik hoor niet echt verschil en de dames thuis meldden: klinkt niet als een ducati, helaas. Voordeel dan weer is dat ik voor een circuitdag waarschijnlijk geen uitlaat of bochtenwissel hoef toe te passen, de motor komt zo wel door de geluidskeuring. En ik krijg geen ruzie met de buren als ik om 05.30 op de motor spring...

minics.
full
 
Nu de buitenlandse tripjes voor de deur staan en ik onlangs mijn uitlaat vervangen heb voor een Laserdemper (ook geen kat meer), vraag ik me af of het problemen gaat opleveren... Ik weet namelijk niet zeker hoe het zit met mijn dB-killers...

Volgens mij zitten ze er wel in, maar ze willen er met geen mogelijkheid uit. Al gaatjes geboord, met een hamersteel lopen wrikken en wurmen, maar eruit willen ze niet. Er zit echter wel wat beweging in. Ik zal eens een foto maken om het geheel wat duidelijker te maken. Als ze er niet uit willen, sloop ik ze wel en haal ik een paar losse killers...

Bovendien zag ik dat mijn demper een keer onder handen is genomen. De aftakking naar de rechter demper is normaal maar een gaatje van een cm ofzo... Die is bij mij groter gemaakt.

De uitlaat wil ook behoorlijke klappen geven als je na een dot gas de kraan weer dicht draait... Ik hou daar wel van, maar hij zal wel niet zo goed zijn afgesteld. Heb namelijk niets aan de inlaatkant veranderd...
 
Ik was in de veronderstelling dat de 2 pechvogels aangehouden zouden zijn, niet zo vreemd is al meer gebeurd.
IK heb mij bij een tankstation verdekt opgesteld, wie weet moeten zij mij ook hebben.
Ik even gebeld met een slachtoffer, hoor ik dat de Duc zijn achterlicht aan 2 draadjes hangt.
Maar de BMW rijder(glk) had onder zijn budi ductape, dus de Duc even bij elkaar geplakt. (Desmosidisi)
Volgens mij heeft glk de ductape van zijn eigen motor bij de accu weggehaald, want de motor wilde echt niet meer starten, hoor je bij meer van die hangteiten, accu problemen.
Enfijn de rest mag glk zelf vertellen als hij de shock te boven is.
 
Laatst bewerkt:
Welke remblokken gebruiken jullie het liefst?

Ik wil namelijk binnenkort nieuwe schijven gaan zetten en dus ook nieuwe blokken
Ik ben inmiddels ERG onder de indruk van Lucas sinter blokken. Beste wat ik tot nu toe geprobeerd heb. (en dat is inmiddels een klein dozijn merken/types!). Let wel dat je de blokken neemt met de SV suffix, voor de meeste recente BMW's zijn het de MCB 748 SV (effe checken voor je eigen fiets). Pak em beet 30 euro per set op ebay.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan