BMW R1100S / R1200S (e.a.) Sportboxer topic (deeltje 11 !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor.
Ik ben de schrik te boven hoor.
Ik ben geweldig geholpen door die 2 mennekes................ (Hans en Teus) TOPPERS

Is toch droevig. Sta je stil op de vluchtstrook met een BMW

Ik zie het achterlicht van die Duc loshangen en stuur de man in kwestie de vluchtstrook op. Voor je het weet, het is tenslotte een Duc, valt het ding op de straat.
Omdat de gehele fiets zo'n 60k kost, zal dat achterlicht ook niet goedkoop zijn.
Het hele zaakie afgebroken, maar ik had wat tape (moet je altijd bij je hebben als je met Duc rijders op stap gaat !) dus hebben we hem vastgeplakt.
Natuurlijk nog even goed ingewreven dat bij die Duc's alles los rammelt........

Goed, potje op de bol, handschoentjes aan en contact aan.
Tot dusver niks aan het handje................
Lampjes branden, zelfs rechter knippetje stond nog aan.
Strartknop in......................................alles uit...........dood als een pier.
Ik zal toch geen draad oid losgtrokken hebben toen ik dat tape onder de buddy zocht ???
Beetje gerommeld ,maar niks te zien.
Nu heeft Hans een prachtige motoraanhanger, dus het voorstel was al snel om die te halen.
Ik heb nog even de oppermonteur bij VH gebeld. Misschien die duivelse ringantenne, maar die dacht gelijk aan een overleden accu.
Een uurtje later stond de S wat droevig op het karretje en konden we naar mijn huis toe.

Ondertussen was er een auto gestopt. De man, een student die ook een oude Honda had, bood zijn hulp aan. Hij had wel gereedschap.
Toen ie hoorde dat er hulp kwam, vroeg ie of ie mocht blijven kletsen/wachten en bood ie zijn hulp aan met opladen. Met zijn felle reflecterende hesje heeft ie de vluchtstrook `veilig`gehouden. Wat een toppertje.

Vanmorgen de accu maar eens uitgebouwd. Beetje krap allemaal, maar te doen. Inderdaad....................meten en gewoon 12v, maar als je hem belast met een simpel lampje, stort ie gelijk in tot 2v.
Toch vreemd, altijd op de druppellader, gewoon gewerkt, geen startproblemen en opeens......................dood. (zal toch niet uit Italie komen, die accu)

Je hoort het meer bij BMW, accu problemen.
Moeten we voortaan reserve accu meesjouwen??



full
 
Laatst bewerkt:
Is toch droevig. Sta je stil op de vluchtstrook met een BMW

Vanmorgen de accu maar eens uitgebouwd. Beetje krap allemaal, maar te doen. Inderdaad....................meten en gewoon 12v, maar als je hem belast met een simpel lampje, stort ie gelijk in tot 2v.
Toch vreemd, altijd op de druppellader, gewoon gewerkt, geen startproblemen en opeens......................dood. (zal toch niet uit Italie komen, die accu)

Je hoort het meer bij BMW, accu problemen.
Moeten we voortaan reserve accu meesjouwen??
Dat kan je zelfs met een K overkomen O-) .


:+
 
J.....

Vanmorgen de accu maar eens uitgebouwd. Beetje krap allemaal, maar te doen. Inderdaad....................meten en gewoon 12v, maar als je hem belast met een simpel lampje, stort ie gelijk in tot 2v.
Toch vreemd, altijd op de druppellader, gewoon gewerkt, geen startproblemen en opeens......................dood. (zal toch niet uit Italie komen, die accu)

Je hoort het meer bij BMW, accu problemen.
Moeten we voortaan reserve accu meesjouwen??
Wat voor accu zat erin?

Goed gemeende tip van ervaringsdeskundige: koop een http://www.odysseybatteriesonline.co.uk/odyssey/products/product.php?f=g&code=DA_20_BA_018_ZZ_45_BB&shnew=Motorcycles/Scooter&model=BMW&shnewcode=DA_20_BA&part=1200cc&f1part=R1200GS/S/ST/R&f2year=2002+on&modelcode=DA_20_BA_018&partno=ELA00534&partcode=DA_20_BA_018_ZZ_45_BB (Odyssey)
Even op internet zoeken naar de goedkoopste leverancier/aanbieder.

Ik heb onlangs een 2 jaar oude PC680 gekocht (nieuw/ongebruikt) en de R80 waar die in ging startte direct zonder enig gemorrel!!
Probeer dat maar eens met een andere accu die al 2 jaar niet gebruikt is!!


Standaard BMW accus zijn prut... die van mijn R1200R uit jan 2007 (56.500 km) is ook al op sterven na dood... en hangt ook geregeld aan de druppelaar (Optimate)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon niet altijd op de druppel lader. Ding kan wel tegen een stootje, en altijd aan de lader is slecht voor een accu. Ook als de fabrikant van de druppel lader het tegendeel beweert. Ding alleen laden als het nodig is, en verder niks. En dan gewoon rijden.

Had zelf de Odyssee in de boxer laten verwaarlozen de laatste paar maanden, dus zelfs de dashboard lampjes gingen niet meer aan. Nachtje aan de (BMW) lader, nog niet vol, 1 druk op de knop en lopen.
 
Laatst bewerkt:
Je hoort het meer bij BMW, accu problemen.
Moeten we voortaan reserve accu meesjouwen??

Tis toch niet van deze wereld, m'n GS/A accu begaf het in de vakantie (net twee jaar oud)
die van Joke met anderhalf jaar ... B|
+ alle anderen hier op (en buiten) het forum die stil zijn komen te staan :(
Gewoon een slechte serie accu's aangekocht door BMW :?
Of zijn het de bezuinigingen bij BMW wat uiteindelijk opspeelt (vooral na einde garantie tijd) ten koste van de berijders !!!

Contineu aan de (druppel)lader is geen oplossing, das duidelijk ... (als je iets in de materie duikt), helemaal geen lader gebruiken is (voor sommige onder ons) ook geen oplossing !?
Een accu die 'zwaar' gebruikt wordt, lijkt langer mee te gaan ... !?

Moet ik me alvast 'zorgen' gaan maken waarneer de HP komt stil te staan :?
 
Accu's zijn verbruiksonderdelen, net als olie en remblokken. Get used to it. En ze geven het normaal gesproken niet van het een op andere moment op zonder dat ze indicatie hebben gegeven dat ze slechter aan het worden zijn. En als er indicaties zijn, kun je 2 dingen doen: negeren, en doorrijden tot ie het echt opgeeft, of op tijd een nieuwe kopen. Als je het eerste doet, moet je ook niet moeilijk doen als ie het opgeeft op een moment dat het jou niet uitkomt, zoals bijvoorbeeld op vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Accu's zijn verbruiksonderdelen, net als olie en remblokken. Get used to it. En ze geven het normaal gesproken niet van het een op andere moment op zonder dat ze indicatie hebben gegeven dat ze slechter aan het worden zijn. En als er indicaties zijn, kun je 2 dingen doen: negeren, en doorrijden tot ie het echt opgeeft, of op tijd een nieuwe kopen. Als je het eerste doet, moet je ook niet moeilijk doen als ie het opgeeft op een moment dat het jou niet uitkomt, zoals bijvoorbeeld op vakantie.
Dat ... is juist het grootste probleem ... "zonder indicatie" :X
en idd normaal gesproken wordt de capaciteit eerst minder en heb je aanwijzingen dat het einde nadert ... dan is het natuurlijk normaal dat je van accu verwissel !?
Deze accu's (cq motormanagement) laten niet toe dat je iets van minder worden merkt |(
 
De ouderwetse loodaccu's zijn eigenlijk nog het mooist... die laten je zachtjes aan weten er geen zin meer in te hebben.
Neem je nou dat nieuwe spul (ook die van Odyssey) die gaan een paar jaar mee (als je mazzel hebt) en geven er dan zomaar in ene de brui aan.. waarbij genoemde Odyssey dan een prettige uitzondering is!

Afgelopen week had ik een goed stuk gereden met m'n 1200R en thuis gekomen stil gezet. Deur open gedaan, helm af enzo, daarna opnieuw gestart om hem binnen te zetten...
Wat denkje? de startmotor slikte een keer en hij startte bijna net als een HD start.. moeizaam maar na twee rondjes sloeg ie wel aan... Dit is dus het teken dat hij er binnenkort spontaan mee uitscheid!

Naja, d'r staat nog een Odyssey te wachten, dus laat maar komen.

Voorheen deed ik die loodaccu's gewoon standaard om de 3 jaar vervangen door weer een goedkope loodaccu van Brezan (werd dan meestal een Varta) Dan ben je de problemen dus gewoon voor.
 
...kom op jongen ; een beetje doorwerken...



...elke keer op dat dak van die schuur klimmen voor een foto ; dat houdt alleen maar op...
Helaas gaat het reguliere werk gewoon door (o.a. om de vrije tijden natuurlijk het terras-varanda-serre te financiëren ... ) maar 't houdt tevens in dat de vrije tijd enstig in het gedrang komt om het één en ander uit te voeren |(
 
Dan is mijn accu binnenkort zeker aan de beurt :X. Die is al vijfeneenhalf (5,5) jaar oud :o .

En afhankelijk van welke deskundige je spreekt (?) ..... mijn accu hangt altijd aan de druppellader (Optimate), behalve als ik met de motor rijd :+ .

De deskundige die ik geloof is degene die zegt dat de accu het meest te lijden heeft van het vol -> leeg -> vol zijn. Het opladen staat wat hem betreft zo ongeveer gelijk aan continu rijden. Daar slijt de accu ook van, maar minder :) dan vol -> leeg -> vol.
 
Laatst bewerkt:
...accu in de RT : 4 jaar en 4 maanden jong : bij stilstand thuis aan de Optimate...
...accu in de RS : 3 jaar en 9 maanden jong : idem...
...accu in de Mini : bijna 9 jaar 'jong' : idem...

...accu in de Cabrio : bijna 4 jaar jong : bij stilstand nergens aan..., en heb toevallig vandaag een nieuwe accu meegenomen...

...Cabrio wordt weinig gebruikt ; en de batterij is compleet overleden...
...met regelmaat afgelopen winter het ding moeten opladen ; en afgelopen zaterdag gaf het geval definitief de geest...



...dus zeg het maar ; wat is wijsheid ?... :?

...ga toevallig over een paar weken met de RT naar o.a. Schotland, en zit er toch sterk aan te denken om er zekerheidshalve een verse Odyssey (of hoe heet zo'n wonderding ?) in te doen...

...just to make sure...

...via Ebay heb je zo'n ding voor net over de 100 Euries, en voor dat geld wil ik in het buitenland geen geneuzel hebben (ook in Nederland trouwens niet)...
 
...nou, nou..., phoe, phoe...
...broeder lichthuis is er mooi op tijd bij !...

...leuk, en goed gelukte openingspost ook... :+




...maar ik beloof je (jullie !), als de lichtbaas het goed vindt, zal ik de foto's van de broeders en zusters op de R1100/1200S/HP/HP2Sport/Specials enz.enz. die je in de openingspost ziet, gewoon in mijn eigen Photobucket fotomap blijven aanvullen, aanpassen, en indien nodig verwijderen...

...dat scheelt de lichtman een heel beetje knip & plakwerk, en het spullegie staat tenslotte toch al on-line...

...toch ?!...



...wens ik bij deze de aankomende, en mega-kersverse Sportboxertopicbaas sterkte met het bijhouden van deeltje 12, 13 en 14 ;) , en spreek ik de hoop uit dat het e.e.a. mooi up-toe-deet blijft...



...bij deze meld ik mij dan ook met tranen in de ogen af (die laatste paar postings zullen het tenslotte niet meer doen), en kan ik alleen maar zeggen, dat ik het bijhouden, en aanvullen van in hoofdzaak de openingspost met bijzonder veel plezier heb gedaan...



... :W ...



















...zo..., kan ik nu tenminste met een gerust hart die storingsgevoelige boxers de deur uit jensen, en gewoon iets Japans, of Italiaans ofzo gaan halen...

...want van die laatste daar vallen tenslotte alleen maar wat achterlichten, of nummerplaathouders vanaf, maar die krengen blijven in ieder geval wel lopen, en ze starten ook weer nadat je ze per ongeluk een keer hebt uitgezet...



... :+ ...




...gekkigheid natuurlijk ; ik hoop dat het vanaf deeltje 12 weer net zo gezellig wordt als in de vorige delen...
...en zie het maar een beetje als een digitale stamtafel in een Digitale Kroeg...



....digitaal biertje jongens ?!?!!...
 
Laatst bewerkt:
Jaja... we zijn er bijna. *O* Zodra pagina 101 bereikt is, kan iedereen een modje waarschuwen om het nieuwe deeltje weer te openen. *D

De komende dagen zal ik proberen de OP helemaal te checken op werkende links, e.d.
Zonder afbreuk te doen aan de inhoud, zal ik ook de lay-out wat aanpassen... hou 'm dus in de gaten...

Oja Ron,
Ik had de tekst over het fotoalbum van eigenaren al aangepast aan je voorstel... ;)
En uiteraard bedankt voor je werk als TS van de afgelopen deeltjes!!! :}
 
Laatst bewerkt:
De orginele BMW accu.

Hij heeft inderdaad zonder een enkele waarschuwing in 1 keer de geest gegeven.
Woensdag maar even een nieuwe gaan scoren en kijken of ze zo'n Odysessy hebben
Probeer die Odyssey via internet te pakken te krijgen. Is veel goedkoper, dealers vragen soms wel 175 euro voor zo'n hebbeding, en ik weet wat de inkoop prijs is!

Ik heb er de afgelopen maanden 2 gekocht. Eentje via het GS forum, 85 euri, en eentje via marktplaats, 90 euri. Dingen kunnen gewoon per post verstuurd worden, zitten onder de 10 kilo!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan