BMW R1100S

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn76

Die hard MF'er
13 nov 2016
5.442
6.826
Voorne Putten
De laatste kans/poging dit seizoen, snap eigenlijk niet dat deze motor blijft staan. De BMW is gewoon in hele goede staat, maar ik heb duidelijk een Italiaans motorhart.
Gekocht bij Rouvoet motoren op oudejaarsdag 2016 en ruim 5000 probleemloze kilometers met deze rode beauty gereden. Er wordt soms nog een rondje op gemaakt, dus km stand loopt nog gestaag op.

-09-2002.
-53*** km.
-Beide sleutels en reserve.
-VanHarten gespoten en accessoires.
-Yuasa accu 31-12-16
-Bridgestone T30 evo, mei 2017 aangeschaft.
-Laser einddempers en Y-stuk.
-K&N filter
-Aangepaste ECU
-5,5J achtervelg.
-Wave schijven vóór.
-Staal omvlochten remleidingen.
-Origineel windscherm en V-stream erbij.
-Corbin zadel, nieuw gekocht in aug 2017, dus moet nog ingezeten worden.
-BMW tanktas (eitje) met toebehoren.
-Navi steun.
-Optimate oplaadstekker.
-Werkplaatshandboek.


Eind vorig seizoen alle oliën ververst, motor, bak en diff.
Olieverbruik is 0,9 liter op 10k km (Motorex), heel netjes voor een boxer.
Het carbon op de tank is in goede staat, de andere carbon delen hebben een laagje blanke lak nodig om 100% te krijgen.
Prijs 3000 incl Corbin, 2600 met het originele zadel.

Proefrit is geen probleem, maar aangezien niet iedereen de beste bedoelingen heeft, alleen wanneer een groot deel van het aankoopbedrag wordt overhandigd.
 

Bijlagen

  • 20180508_163047.jpg
    20180508_163047.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 157
  • R11s2.jpg
    R11s2.jpg
    182,1 KB · Weergaven: 163
  • R11s3.jpg
    R11s3.jpg
    191,1 KB · Weergaven: 158
  • 20180508_162607.jpg
    20180508_162607.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 156
  • 20180508_162425.jpg
    20180508_162425.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 149
  • 20180508_162414.jpg
    20180508_162414.jpg
    169 KB · Weergaven: 145
Ben zelf al voorzien maar is idd raar dat niemand deze fijne fiets van je wil kopen.
Heerlijke motor van alle markten thuis je kunt hem schakellui rijden als tourmotor maar ook als sportmotor van het ene op het andere oor gooien. 250 kilo en 100 pk lijkt misschien zwaar en zwak maar deze fiets is echt een heerlijk stuur, gooi en smijtfiets die dankzij de heerlijke zesvesnellingsbak uit de k1200 serie heel goed in staat is om ondanks zijn mindere vermogen moeiteloos de 150pk+ krachtpatser bij te houden of zelf in te halen.
Dus doe jezelf een plezier en geeft deze mooie en bijzondere fiets een kans. Met alle funverhogende extra’s van deze bike is het een koopje
 
Ben zelf al voorzien maar is idd raar dat niemand deze fijne fiets van je wil kopen.
Heerlijke motor van alle markten thuis je kunt hem schakellui rijden als tourmotor maar ook als sportmotor van het ene op het andere oor gooien. 250 kilo en 100 pk lijkt misschien zwaar en zwak maar deze fiets is echt een heerlijk stuur, gooi en smijtfiets die dankzij de heerlijke zesvesnellingsbak uit de k1200 serie heel goed in staat is om ondanks zijn mindere vermogen moeiteloos de 150pk+ krachtpatser bij te houden of zelf in te halen.
Dus doe jezelf een plezier en geeft deze mooie en bijzondere fiets een kans. Met alle funverhogende extra’s van deze bike is het een koopje

Motor is inderdaad een prima koopje. Ik interesseer me wel voor dit type, maar ben nog niet in de markt. Maar heb al een hele tijd een zoekopdracht uitstaan bij Mobile.de om de markt te volgen. Als ik dan naar mezelf kijk: Ik zoek een twinspark (loopt soepeler, minder last van KFR), met ABS en kofferset. Gewoon omdat het kan...
 
Een goed afgestelde singlespark heeft ook geen last van KFR. Nauwkeurig kleppen stellen en synchroniseren doet wonderen. Bougie van 0,8 naar 0,6 zetten wil ook wel eens helpen. Heb jaren een bmwr1100r gereden. Bijna identiek blok. (Bijna) nooit KFR
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, eind van deze maand maar schorsen en in de lente een nieuwe poging. Van een nog lagere prijs krijg ik geheid spijt.
 
Bijna dezelfde fiets gehad, de mijne had een wit frontje (lijkt ie meer op een Ducati..hint hint en misschien houd je m dan).
Perfecte stuur fiets
Helaas 72 kw dus ook voor zoonlief niet naar 35kw te brengen.

Glws (good luck with selling)
 
Dit is mijn oude fiets geweest geweldige motor en veel plezier mee gehad, zit de extra luchttoevoer er nog op? en het rapidbike kastje?

Groeten Ramon
 
Da's leuk, de vorige eigenaar.
Die luchttoevoer zit er nog, vond het 'bijzonder' toen ik dat zag, klinkt wel lekker *D.
Alleen geen kastje tegengekomen, waar zou die moeten zitten?
Vele positieve reacties als de motor ergens staat, iedereen is het er over eens dat het een mooie fiets is, maar niet te verkopen..
 
Is een rood kastje volgens mij ergens onder de buddy of tank.
Hij is toen bij Ruud Frederiks op de testbank geweest en daar hebben we de injectie helemaal afgesteld met dat kastje, daarna liep hij zo ontzettend goed. Heel veel koppel erbij was echt een feestje.
Ja je moet gwoon geduld hebben met verkopen, het is ook niet echt de tijd dat veel mensen opzoek zijn naar een motor.

Groeten Ramon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan