Bmw R1150GS slipt met regen

Han_91

Rookie
24 okt 2021
3
0
Goedenavond,

Ik heb recent een Bmw GS gekocht waarbij de koppeling vervangen zou zijn 3000 km terug. Nu reed ik hier gister mee en merkte dat de toeren wel omhoog gingen, maar de snelheid niet. Ik dacht dus direct aan de koppeling, en heb de start motor los gehaald om naar de dikte te kijken en of deze was vet geworden of iets dergelijks.

De dikte was 6 mm, dit suggereert dat deze bijna nieuw is toch?

Verder kon ik nergens sporen van olie vinden of dat het huis vet is of iets dergelijks.

Het was gister wel de eerste keer dat ik op nat wegdek reed, is het mogelijk dat het achterwiel slipte en ik dit heb aan gezien voor een slippende koppeling zoals elders beschreven op dit forum? Of zou ik dit gemerkt moeten hebben aan het instabiel worden van de motor? Kan me bijna niet voorstellen dat het achterwiel kan slippen zonder onrustig te worden.

Het is nu helaas ook niet mogelijk om te testen op droog wegdek😂.

Mochten er nog mogelijke oorzaken zijn die ik over het hoofd zie, hoor ik dit natuurlijk ook graag!

Groet,

Han
 
Zou eerst maar eens op een droog wegdek proberen,je kan ook nog kijken of het vloeistofniveau in het koppelingsgreep reservoir niet
te hoog staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens bij een stoplicht gestaan met een nat wegdek en de intentie om als eerste weg te zijn.

Achterwiel slipte door en het duurde even voordat ik dat door had. Je voelde er helemaal niets aan en het was net of ik de motor vergeten was in de versnelling te zetten.

Ja kan dus wel degelijk.
Verdere controle kan uiteraard geen kwaad :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan