BMW R1150GS

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.958
11.348
Zuid-Limburg
Instagram
Heeft er iemand ervaring met de R1150GS of 1100GS? Ik zit eraan te denken de 1150 Adventure nader te bekijken, maar toch graag wat info van lui die al langer met de bovenstaande BMW\'s rijden.
 
Hallo daar,
even een reactie op je vraag over de GS. Ik heb nu sinds enige maanden de1150 gs en ik ben erg tevreden. Ik heb er lang over nagedacht, aangezien je over erg veel geld praat. daarnaast hoorde ik allemaal geruchten ver hoog olieverbruik, pingelende blokken, kapotte versnellingsbakken, etc. Nu shijnt dat laaste wel een issue te zijn geweest bij de 1100 gs. Er schijnen mensen te zijn geweest die in 8000 km 4 versnellingsbakken in de soep hebben gedraaid. Maar goed, BMW schijnt dat einedlijk onder de knie te hebben gehad. Verder heb ik bij mijn motor tot nu toe nog geen olieverbruik kunnen vaststellen, zelfs niet de eerste 1000 km. Verder is alles in het begin erg wennen. De motor duikt nauwelijks bij het remmen en de knoppenwinkel voor de richtingaanwijzers is heel apart. Verder is het blok erg krachtig bij lage toeren, zelfs 2000 tpm in 6e is te doen. wel kun je flink voelen dat het een twin is, qua trillingen. De wegligging is echt fenomenaal goed, zeker voor een motor met een dergelijk hoog zwaartepunt.

Ik heb de versie met abs besteld en dat is toch wel erg lekker heb ik gemerkt. Je durft altijd stevig te remmen, ook als het flink regent bijvoorbeeld en je moet in de Eifel met vriendin achterop en bagage flink wat wegremmen terwijl je met een gangetje van honderd van een berg komt .
Andere voordelen zij de vering die goed instelbaar is. De motor gaat niet zwalpen onder volle belading, zelfs dan kunje nog lekker sportief sturen(probeer dat eens bij een Varadero. Verder zijn er de voorbeeldig passende koffers en zijn er de talloze accesoires die je bij BMW zelf,maar ook bij Touratech, Wunderlich enzo kunt bestellen.
Als je het duits aardig machtig bent, is onderstaande link misschien wel wat. De Duitsers pluizen echt alles uit en gaan met hun liefde voor de boxers echt tot het gaatje...

http://www.boxer-forum.de/

ps: ik heb gehoord dat de adventurers bij Bert Duursma bijvoorbeeld al uitverkocht zijn en dat terwijl deze pas in maart op de markt komt...
 
BMW maakt SM versie.... :}
02178102.jpg
 
Brrrrrr, niet echt fraai motortje :r . Idee is leuk maar:

- kleinere tank
- kuipje eraf

ziet het er al wat beter uit.
 
Ik heb nu twee weken een 1150GS, en ga er 2 keer zo hard mee door de bochten dan mijn met mijn oude fiets (Honda Shadow). Wat een geweldige machine die 1150. Veel andere ervaringen kan ik niet noemen, behalve dat ook ik door het laten plaatsen van ABS nogal in de ankers durf. Verder heb ik er een sportbak op laten zetten (heb je nog wat meer vermogen in zijn 6). Handkappen is lekker (met verwarming nog lekkerderder).
Ik heb deze motor gekocht op gevoel en na het lezen van tests en ben mega-blij met deze aankoop (kost wat, maar dan heb je wel wat).
1150GS -> :}
 
Ik heb nu twee weken een 1150GS, en ga er 2 keer zo hard mee door de bochten dan mijn met mijn oude fiets (Honda Shadow). Wat een geweldige machine die 1150.
Een van de maten waarmee ik vaak rij heeft een 1150 GS, en ik kan je zeggen dat hij in de \"twisties\" moeilijk bij te houden is.
Als we met een groep gaan rijden blijven er heeeeel wat supersports achter. :}
Wanneer er een recht stuk in zicht komt vliegen ze hem allemaal met bloeddoorlopen ogen voorbij.
Als je met zo\'n bakbeest al SS weg kunt rijden, kejje nagaan wat een ervaren rijder op een SM daar wel niet zou doen....
Ik heb er ook een paar dagen op rondgereden (toen m\'n CBR in de prak lag) en errug genoten.
Ligt zo lekker vast in de bochten, en kloten onderin.
 
Laatst bewerkt:
Op het rechte stuk zal hij vast een aantal fietsen niet bij kunnen houden, maar het bochtenwerk is echt spelen. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan