BMW R1150GS

Dutchboy

Die hard MF'er
20 mrt 2004
698
0
Ik heb een leuke logé: de R1150GS van mijn zwager die op vakantie is. Wat rijdt die motor lekker zeg, ik wil er ook één! Oef wat zou die R1200GS eigenlijk gebruikt kosten.. :]
 
Ik ben bang dat het best wel eens tegen kon vallen ,,, die 1200 schijnt stukken beter te zijn dan een 1100/1150 zou je in de prijzen terug moeten kunnen zien.. ,maar dat kan even duren
 
De 1200 gebruikt? Die zul je wel weinig tegenkomen.

Hoop wel dat die 1100 en 1150 nou eens wat goeiekoper worden, maak ik ook nog een kansje er een te kunnen kopen 8-) .
 
De 1200 gebruikt? Die zul je wel weinig tegenkomen.

Hoop wel dat die 1100 en 1150 nou eens wat goeiekoper worden, maak ik ook nog een kansje er een te kunnen kopen 8-) .

ik ben bang dat ook als zouden de <1200 modellen sneller zakken dan de 1200 modellen zoals de meeste bmw erg waarde vast ......

Het zijn gewoon verrekte goeie fietsen ,, zou graag een 11~12 willen maar zit er niet in....
 
Dit weekend een ritje gemaakt met enkele dames en heren over kleine weggetjes en niet boven de 100 km/u geweest. Dan was het toch wel even tegenvallen dat ie 1 op 17 heeft gebruikt! Ik weet zeker dat zelfs mijn eigen dikke eenpitter (650cc supermoto) dat zuiniger zou hebben gedaan bij zo'n rustige stijl van rijden. Oké oké je rijdt niet motor voor de zuinigheid maar als je nou megalange ritten maakt - waarvoor de BMW is gemaakt - dan is minder vaak tanken wel welkom. Even als vergelijk: mijn vrouw deed 1 op 27,5 met haar Honda Shadow bij deze rit.
 
Jij reed wél voorop toch? :]
De tank is klein verbruik is redelijk hoog
maar het genot is onbetaalbaar :)
Een grotere tank 30 of 41 ltr misschien...


 
Laatst bewerkt:
Wil niet vervelend doen maar BMW's staan niet te boek als zuinig......
Raar eigenlijk,,, vaak lag het specifieke vermogen stukken lager dan bij andere motoren had al vroeg injectie , heeft op de auto's dat perfect voor elkaar......
Al had heel vroeg dat blokken zonder moeite meer dan 150.000 zonder revisie konden..

Terwijl die F 650 schijnen niet uit de toon te vallen.....
 
Wil niet vervelend doen maar BMW's staan niet te boek als zuinig......
Raar eigenlijk,,, vaak lag het specifieke vermogen stukken lager dan bij andere motoren had al vroeg injectie , heeft op de auto's dat perfect voor elkaar......
Al had heel vroeg dat blokken zonder moeite meer dan 150.000 zonder revisie konden..

Terwijl die F 650 schijnen niet uit de toon te vallen.....

Eerlijk gezegd had ik dat gewoon een beetje verwacht. Ze noemen het toch een "Reise-enduro" en aangezien het ook niet echt een racemonster is dacht ik dat ie wel makkelijk over de 1:20 heen zou gaan. Mijn broer heeft een R1100S - zal hem eens vragen wat die motor nou verbruikt, dat zal dan helemaal wel slurp zijn. Las in een Duits motorblaadje iets over verbruik zoals ze dat gemeten hebben bij de door hun geteste motoren en daar waren de zuinigste drie ook allemaal dikke ééncylinders.
 
Eerlijk gezegd had ik dat gewoon een beetje verwacht. Ze noemen het toch een "Reise-enduro" en aangezien het ook niet echt een racemonster is dacht ik dat ie wel makkelijk over de 1:20 heen zou gaan. Mijn broer heeft een R1100S - zal hem eens vragen wat die motor nou verbruikt, dat zal dan helemaal wel slurp zijn. Las in een Duits motorblaadje iets over verbruik zoals ze dat gemeten hebben bij de door hun geteste motoren en daar waren de zuinigste drie ook allemaal dikke ééncylinders.

Bij gelijke clinder inhoud en belasting zou een multi clinder meer vermogen hebben maar ook meer verbruik door de hogere interne weerstand , of je 2 krukas lagers heb of 5 bij een 4 cilinder ,,, en vaak oom meer trekkracht bij lage toeren.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan