BMW R1150R zonder ABS en met Belgisch kenteken

SiempieO

Rookie
3 feb 2020
4
0
Goedenavond, ik kan een BMW R1150R uit 2005 zonder ABS en met Belgisch kenteken kopen. Heb de RDW geïnformeerd en het overzetten naar een Nederlands kenteken is geen probleem omdat alle benodigde papieren aanwezig zijn. Deze BMW R1150R heeft echter geen ABS en is professioneel voorzien van stalen remleidingen. Nu heb ik veel gelezen over de voordelen en nadelen van ABS bij BMW motoren, maar wat vinden jullie? Zelf vind ik dit geen probleem... denk ik. En is deze motor wel op Nederlands kenteken te zetten als de ABS verwijderd is en nu 'gewone' remmen heeft? Ik hoor graag jullie reactie want ik heb op een of andere manier het idee dat ik iets over het hoofd zie. Bijvoorbaat dank voor de reactie(s).
 
kan je gewoon op kenteken zetten geen probleem. die systemen worden wel vaker verwijdert om verschillende redenen.
1 het ABS in die jaren was gecombineerd met rembekrachtiging en daar kon lang niet iedereen vriendjes mee worden.
2 het systeem vraagt veel onderhoud om te voorkomen dat het kapot gaat en
3 het is enorm kostbaar om kapot systeem te vervangen of reviseren.
en aangezien ABS geen verplichting is wordt er niet naar gekeken als de remmen maar goed werken is het verder geen probleem.
als de prijs goed is gewoon lekker doen zijn leuke machines om op te rijden met of zonder ABS en rembekrachtiging.
 
Is de motor niet gewoon zonder ABS uit de fabriek komen rollen? Het was in die jaren nog een optie.

Ik zou me eerder druk maken over andere issues met deze motoren. Zoals lekkende koppeling cilinders, aangevreten pris assen, corroderende bedrading.
 
Mischien wel nooit ABS gehad, je kon met en zonder geleverd krijgen. Ik kocht de mijne (bouwjaar 2002) in 2012 met ABS en rijdt nu alweer 3 jaar rond zonder ABS en met gevlochten stalen remleidingen. De ABS was op de R1150R gecombineerd met elektrische rembekrachtiging. Geweldig krachtige remmen. Je remde je oogballen tegen de binnenkant van je vizier. Maar als het stuk gaat, is het een drama en ga je financieel er op stuk. BMW zelf levert geen reparatie/revisie en je kunt voor ongeveer € 2000 (oude prijs) een nieuwe ABS pomp incl elektrische bekrachtiging kopen en dan moet hij er nog in. Er zijn wel bedrijven die zo'n ding reviseren maar kost ook gauw een € 650 of meer. Voor de rest rijdt het lekker en kom je ze tegen met lage tot hoge kilometerstanden.
En bijna elke motor van 2005 of ouder heeft wel een dingetje hier of daar.
Kijk anders ook even binnen onze eigen discussiegroep of stel er je vragen.
 
Mischien wel nooit ABS gehad, je kon met en zonder geleverd krijgen. Ik kocht de mijne (bouwjaar 2002) in 2012 met ABS en rijdt nu alweer 3 jaar rond zonder ABS en met gevlochten stalen remleidingen. De ABS was op de R1150R gecombineerd met elektrische rembekrachtiging. Geweldig krachtige remmen. Je remde je oogballen tegen de binnenkant van je vizier. Maar als het stuk gaat, is het een drama en ga je financieel er op stuk. BMW zelf levert geen reparatie/revisie en je kunt voor ongeveer € 2000 (oude prijs) een nieuwe ABS pomp incl elektrische bekrachtiging kopen en dan moet hij er nog in. Er zijn wel bedrijven die zo'n ding reviseren maar kost ook gauw een € 650 of meer. Voor de rest rijdt het lekker en kom je ze tegen met lage tot hoge kilometerstanden.
En bijna elke motor van 2005 of ouder heeft wel een dingetje hier of daar.
Kijk anders ook even binnen onze eigen discussiegroep of stel er je vragen.

Dank je wel voor je reactie Beekberger! 👍🏻
 
Is de motor niet gewoon zonder ABS uit de fabriek komen rollen? Het was in die jaren nog een optie.

Ik zou me eerder druk maken over andere issues met deze motoren. Zoals lekkende koppeling cilinders, aangevreten pris assen, corroderende bedrading.
Dank je wel voor je reactie Rody! 👍🏻
 
kan je gewoon op kenteken zetten geen probleem. die systemen worden wel vaker verwijdert om verschillende redenen.
1 het ABS in die jaren was gecombineerd met rembekrachtiging en daar kon lang niet iedereen vriendjes mee worden.
2 het systeem vraagt veel onderhoud om te voorkomen dat het kapot gaat en
3 het is enorm kostbaar om kapot systeem te vervangen of reviseren.
en aangezien ABS geen verplichting is wordt er niet naar gekeken als de remmen maar goed werken is het verder geen probleem.
als de prijs goed is gewoon lekker doen zijn leuke machines om op te rijden met of zonder ABS en rembekrachtiging.
Dank je wel voor je reactie Too! 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan