Bmw r1150rt geen remlicht meer ?

msg

MF'er
5 jan 2014
78
1
Zuid-Limburg
Het gaat om een 1150 rt uit 2002 .en deze heeft geen remlicht meer ..voor en achter niet ,er zit ook geen stroom op de kabels ?(waarschuwings lampje brand en abs knipert,abs werkt gewoon) dit systeem loopt via de abs pomp ..iemand een idee wat dit kan zijn ..zekeringen zijn ook goed ..
 
Het gaat om een 1150 rt uit 2002 .en deze heeft geen remlicht meer ..voor en achter niet ,er zit ook geen stroom op de kabels ?(waarschuwings lampje brand en abs knipert,abs werkt gewoon) dit systeem loopt via de abs pomp ..iemand een idee wat dit kan zijn ..zekeringen zijn ook goed ..
Volgens het werkplaatshandboek komt het signaal van de abs module af. PIN 54 om precies te zijn.
Je kunt even kijken of er daar wel stroom op staat als je remt, zo niet zou ik in die abs module gaan zoeken. Maar dat zou ik niet zelf doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: msg
ik zou even goed de stekker van de ABS module bekijken die willen bij het wisselen van remvloeistof nog wel eens wat remvloeistof meekrijgen en dan wil er nog wel eens wat corrosie optreden. ook de PCB er onder kan er door beschadigd worden en dan krijg je dit soort storingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: msg
ik zou even goed de stekker van de ABS module bekijken die willen bij het wisselen van remvloeistof nog wel eens wat remvloeistof meekrijgen en dan wil er nog wel eens wat corrosie optreden. ook de PCB er onder kan er door beschadigd worden en dan krijg je dit soort storingen.
Oke bedankt ik ga dit ook eens nalopen ..
 
Volgens het werkplaatshandboek komt het signaal van de abs module af. PIN 54 om precies te zijn.
Je kunt even kijken of er daar wel stroom op staat als je remt, zo niet zou ik in die abs module gaan zoeken. Maar dat zou ik niet zelf doen.
Waar kan ik pin 54 vinden ..zit Deze achter op de pomp ..zoon grote stekker
 
Volgens het werkplaatshandboek komt het signaal van de abs module af. PIN 54 om precies te zijn.
Je kunt even kijken of er daar wel stroom op staat als je remt, zo niet zou ik in die abs module gaan zoeken. Maar dat zou ik niet zelf doen.
Ik had wel nog een andere fout gevonden..op de pomp zit die zwarte stekker ..deze los gehaald en daar zat een pinetje (37)omgebogen ..dus niet in de stekker ??
 
en geen rembekrachtiging meer. de ABS/bekrachtiger is redelijk makkelijk te verwijderen en overbruggen maar alleen het remlicht er om heen leiden gaat niet lukken want het signaal voor het licht en het starten van de bekrachtiger zijn het zelfde signaal.
Ik.laat alles intact ..en ga vanaf stuur en de voetrem compleet nieuw aan leggen
 
Ik heb zelf deze BMW gehad let op dat bij een defecte lamp de abs al waarschuwing geeft.
Dus je zal eerst de bedrading door moeten meten weerstand meting daarna belast meten.
Zo weet je of dat goed zit daarna kan je verder.
 
Ik heb zelf deze BMW gehad let op dat bij een defecte lamp de abs al waarschuwing geeft.
Dus je zal eerst de bedrading door moeten meten weerstand meting daarna belast meten.
Zo weet je of dat goed zit daarna kan je verder.
Ik.moet weten waar ik.pin 54 kan vinden...is dat de grote stekker aan de achterkant van de pomp op de printplaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan