BMW R1200R - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ut was gisteren zelfs op de radio die terugroep actie!!
Jeetje, gaan me Harley vrienden me nu toch lachen.... hahaha...

[me="Viking"]mompelt: Harley's worden niet terug geroepen, die komen vanzelf bij de dealer..... op de afsleepservice van de anwb (of soortgelijk) :+ [/me]

zou het dan toch voor elk bouwjaar gelden? Ik heb in ieder geval nog geen brief mogen ontvangen
+
Als eerste eigenaar heeft BMW jouw gegevens.
Ben je in de tussentijd verhuist, of ben je niet de eerste eigenaar, dan is het goed mogelijk dat BMW jullie niet kan bereiken.... :o
 
ik heb vandaag mijn dealer gebeld ; ze hadden ervan gehoord maar konden niet zeggen of dit ook voor mijn bouwjaar zou gelden... hij kon het wel dmv het kenteken/framenummer in de computer bekijken..Zat op mijn werk en had ik niet bij de hand. Zaterdag staat toch een afspraak ingepland dus dan wordt bekeken of het ook voor mijn motor geldt.
Hij zei overigens dat ze nog niet de juiste spullen in huis hadden om het eventueel meteen zaterdag te verhelpen......
 
ik heb vandaag mijn dealer gebeld ; ze hadden ervan gehoord maar konden niet zeggen of dit ook voor mijn bouwjaar zou gelden... hij kon het wel dmv het kenteken/framenummer in de computer bekijken..Zat op mijn werk en had ik niet bij de hand. Zaterdag staat toch een afspraak ingepland dus dan wordt bekeken of het ook voor mijn motor geldt.
Hij zei overigens dat ze nog niet de juiste spullen in huis hadden om het eventueel meteen zaterdag te verhelpen......
Zeker geen BMW dealer dan als hij niet kan zien voor welke het geldt??

Gaat op voor de type geproduceerd tussen aug. 2006 en mei 2009.
Ik geloof alle Rxxxx type's en één K1200 model

terugroep actie
 
FF een technisch vraagje. Wil de benzinetank van mijn R1200R verwijderen.
Bout linkerzijde losdraaien en de 2 brandstof slangen links loskoppelen voldoende???
Of moet er nog iets los voordat ik de tank eraf kan tillen
 
Rechts moet er ook nog één (klein) boutje los. De eerste keer heb ik alle kunststof delen aan de rechterkant verwijderd maar dat bleek niet nodig. Eerst het matzwarte stuk losmaken en dan kan je bij het betreffende boutje (als ik het me goed herinner). Maar als je de tank wilt verwijderen dan moeten die kunststof delen er toch helemaal af, al is het maar om beschadiging te voorkomen.

Ik heb mijn tank trouwens los gehad voor de montage van een 'Douglas-fop' oftewel een namaak power-FKR en ik ben er zeer over te spreken *O* hij reageert directer op het gas en is een stuk soepeler als je met extreem lage toerentallen rijdt!

Een echte aanrader en Douglas wil er nog een serie maken dus wie geïnteresseerd is, zie http://f800forum.forumup.nl/viewtopic.php?t=483&start=75&mforum=f800forum (deze thread op het F800 forum). Voor die 22 25 euro de beste investering die je m.i. kunt doen.

Zo te zien zal mijn RR dus niet terug hoeven voor deze recall actie :+ ik ben er vandaag zeker vijf keer op aangesproken door collega's :X
 
Laatst bewerkt:
FF een technisch vraagje. Wil de benzinetank van mijn R1200R verwijderen.
Bout linkerzijde losdraaien en de 2 brandstof slangen links loskoppelen voldoende???
Of moet er nog iets los voordat ik de tank eraf kan tillen
Vergeet de ontluchtingslangen en de stekker van de brandstof pomp ook maar niet....
Sta je met die tank in je handen, zit ie nog vast :+
 
Iets wat aangepast karim... :+ In iedergeval bedankt voor je bericht, hoop dat er wat meer bestellingen komen...
Ook welkom hier :}
Ik had al even op het F800 forum naar je Douglas Fopper (DF) gekeken.

Ik heb zelf ooit de Recyclizer gekocht (staat ook een topic over hier op MF)
Voor de BMW boxer rijders ( 1150 en 1200)

Eigenlijk niet meer dan een NTC weerstandsnetwerkje in serie met de luchttemp sensor.
Nadeel van deze was dat de temp compensatie met name bij koud weer ook iets van -30 graden is.
Bij lage temperaturen, krijg je dan een te rijk mengsel.

Daarna heb ik zelf een versie gemaakt met een bypass schakelaar en zelfs nog een weerstandje parallel over de originele sensor, omdat ik bij lage temperaturen een iets positieve temp. compensatie wilde hebben.
Mijn versie compenseert iets van -20 tussen de 10 en de 35 graden Celcius
Onder de 10 graden, zet ik hem dus uit met de bypass switch.

Ik ben benieuwd hoe jouw temp grafiek loopt, want dat was wel een klacht van de recyclizer, dat je bij lage temperaturen te veel negatieve compensatie kreeg.


Goed initiatief trouwens.
Hoewel dit natuurlijk maar een heel beperkte aanpassing is, met toch merkbaar resultaat.
 
Nadeel van deze was dat de temp compensatie met name bij koud weer ook iets van -30 graden is.
Bij lage temperaturen, krijg je dan een te rijk mengsel

Aha, ik zit exact op 20 graden minder (ipv ''iets van'' ;) ) dan de omgevingstemperatuur... heb zelf van de winter doorgereden, bij - 10 en nog geen klap verkeerd...

En dan bedoel ik ook geen klap verkeerd... B|

Kwestie van ff het huiswerk goed doen... :+
 
Aha, ik zit exact op 20 graden minder (ipv ''iets van'' ;) ) dan de omgevingstemperatuur... heb zelf van de winter doorgereden, bij - 10 en nog geen klap verkeerd...

En dan bedoel ik ook geen klap verkeerd... B|

Kwestie van ff het huiswerk goed doen... :+

Netjes!

Bij temperaturen net boven nul en daaronder heb ik persoonlijk liever geen compensatie meer of zelfs een beetje positief.
Veel motoren "zuipen" nogal in de winter.

Heb jij het dan ook zo ongeveer uitgevoerd ? :
powerboost20.jpg
 
Hij lijkt er op... Trouwens mijn RT verbruikt niet meer brandstof in de winter dan normaal...
 
Hij lijkt er op... Trouwens mijn RT verbruikt niet meer brandstof in de winter dan normaal...

Dan ben je de bekende uitzondering op...
Mijn ervaring dat het toch al gauw die genoemde 6% extra is.
"Helaas" geen vergelijking meer mogelijk want mijn standaarddemper is vervangen door een sportdemper en dat merk je ook terug in het verbruik.
(Het is gewoon veel leuker om het gas open te draaien)

Nog even terug op mijn temp karakteristiek.
met "iets van 20 graden" bedoelde ik eigenlijk dat er bij temperaturen tussen 20 en 30 graden wel -20 wordt gecompenseerd, maar bij lagere temperaturen steeds minder.
Dus ook over nagedacht hoor!

Met de temperaturen van deze week, begin je het voordeel van temp compensatie goed te merken, motor draait gewoon wat "smeuiger" :+
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid, ik ga niet in op wat ik gebruikt heb voor mn foppie... Wil je het weten kan je mij een mail sturen, ik geef dan gewoon de info die je wil hebben.

Een lange discussie over hoe en wat heb ik al gehad, en er is genoeg over geschreven... Ik steek liever de tijd in het maken van die dingen...
 
:')

.....
Mijn spiegeltjes zitten sinds vandaag op mijn nieuwe stuur *O*
en dinsdag/woensdag is mn zadel binnen ik zal dan piccies maken. *D
 
Laatst bewerkt:
http://www.bmwcampagnes.nl/bmw/formulieren/motorrad-terugroepactie

hier kun je dmv je framenummer controleren of de terugroepactie ook voor jouw motor geldt.
 
http://www.bmwcampagnes.nl/bmw/formulieren/motorrad-terugroepactie

hier kun je dmv je framenummer controleren of de terugroepactie ook voor jouw motor geldt.
Bedankt voor de link. :}

Ik krijg deze boodschap:
NEE, uw BMW motorfiets staat niet op de lijst, met door BMW Group Nederland geleverde motoren, voor de technische actie. *O*
 
http://www.bmwcampagnes.nl/bmw/formulieren/motorrad-terugroepactie

hier kun je dmv je framenummer controleren of de terugroepactie ook voor jouw motor geldt.
Daar hebben we wat aan!

En JA, onze R staat wel op de lijst :/

Ik dacht eerst van niet, maar de 5 uit het framenummer bleek een S te zijn :z
 
Damted;

heb je wel alleen de laatste 7 cijfers/letters ingetypt. Want eerste instantie toen ik het volledige framenummer intypte gaf ie ook aan dat het niet hoeft... Bij de laatste 7 (zoals aangegeven) stond er dat ik wel langs moet komen :(

De dealer zei vanmiddag om zelf even te checken of mijn motor terug moet komen... zoja of ik zelf even wilde bellen om de afspraak te maken :S..

Zij zouden mij geen brief hierover sturen.... Wel opmerkelijk aangezien je maar "toevallig"op de hoogte moet zijn. Staat notebene op de website van BMW dat ik van de dealer een brief moet krijgen! Voor de rest een prima dealer hoor daar niet van :+

Dus blijkbaar moet je er niet automatisch van uitgaan dat je een brief krijgt als het jouw motor betreft!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan